Akkor Te tenned az Eneos (5w30) az enyembe?
Nem, mert a tiedé D-4D és oda alapvetően egy B1-es olaj kellene, amit ki lehet végülis váltani B5-össel is. Az Eneos meg B3/B4-es, így az nem teljesíti ezt a követelményt. Amúgy baja nem lenne a kocsinak tőle, hiszen a Mobil1 ESP 5W-30 is közel azonos viszkozitású, ami ugye megfelelő...
De biztos, ami biztos alapon, a garanciát sem veszélyeztetve, én Mobil1 ESP Formula 5W-30-at tenném az autódba.
Ha benzinesed lenne, akkor azt mondom, hogy jó az Eneos, ugyanis ott nem olyan szigorúak az elvárások, mint a diesel-nél. Oda lehet akár xW-40-es olajat is tenni, ide nem, mert ACEA B1 az előírás...
Igazából a Mobil1 ESP-vel meg voltam elégedve és ez teljesen szintetikus is és még a B5-ös szintet is tudja, így ezt javaslom elsődlegesen. A többi olajjal alapvetően az a "baj", hogy amelyik tudja a B1-es vagy B5-ös szintet és 5W-30, azok félszintetikusak csak. Hirtelen most csak a M1 ESP jut eszembe, amelyik szintis és tudja, amit kell...
Az LM TopTec4300 is jó lenne, de azzal is az a bajom, hogy csak félszintetikus. Ha meg lehet kapni közel azonos áron vagy még olcsóbban szintetikust, akkor én azt venném inkább.
A Castrol Magnatec 5W-30 A1 is jó lenne neked, de az is félszintetikus csak, szerintem a Mobil1 ESP messze jobb annál is.