Jó ok. Én csak egy picit emelném a fordulatszámot, és akkor nem kéne másoknak hinni, csak magamnak, hogy jól csinálom
Hali! Nem értem, milyen problémát okozhat ha valaki mondjuk folyamatosan vagy néha főleg városi közlekedésben alacsony fordulatnál vált, ebben az esetben 2000 alatt?
Csapágyas lesz a motor. Alacsony fordulatszámon gyorsítás, nagyobb gáz, nagy terhelést kapnak a forgattyús csapok, a kenés pedig még nem az igazi ahhoz a nagy terheléshez. (hiszen olajáramlás=kenés) Durva példa lehet, de egy alacsony fordulaton erőltetett motornál az 5ezren pörgő sem kap nagyobb igénybevételt.
Ha ezt nem is hisszük el, én akkor is azt vallom, ha az ember gyorsítani akar, semmi esetre se váltsa el az autóját úgy, hogy 1700-1800 alá essen vissza a fordulatszám, valamint ha gyorsítani akar és 1700 alatt van, inkább kapcsoljon vissza...
Ezzel a túl alacsony percenkénti fordulat/nagy terheléssel spórolni nem lehet, sőt, ha erőlködik a motor többlet fogyasztást eredményez. Arról nem is beszélve, hogy "lustul" tőle az autó.
Ide írok még valamit, mert látom nem tiszta. A kolléga előbb azt említette, hogy 1500-1700-as elváltásokkal közlekedni. Magyarán, ő akkor váltja el a dolgot, ha ennyit mutat. És azért is írok - de nézzetek csak nyugodtan hülyének - mert ha így van, akkor leesik a fordulatszám kb 1000-1200-ra. És onnan kéne gyorsítani. 1500nál sem túl szerencsés a padlógáz, ezért 1200nál még a kisebb gázadás is lehet káros.
2ezer felett megjön az ereje? a turbodizelnek igen! De nem egy kisköbcentis benzinesnek
Én inkább azt mondanám hogy 4500 felett jön meg az ereje, és ha ki akarod használni amit tud az autó, úgy érdemes elváltani, hogy ne essen 4500 alá
Persze ez csak akkor érvényes ha muszáj gyorsulni nagyon, hétköznaponként én is szépen kapcsolok, csak nem 1500-1700nál, hanem 2300-3000 között.