és ha a gyár alapbol igy adná ki, akkor a nagyobb köbcentis autoikat nemtudná eladni.....sokkal többet tudnak ezek a mai korszerü dieselek mint gondolnád....
Sajnos nem. Pont hogy meglehetősen ki vannak hegyezve. Persze nem egyformán; vannak kevésbé vészesek, pl. pont az 1.4 90 lovas Toyota dízel az egyik ilyen; bár szvsz ez is épp határeset már, én pl. biztosan nem nyúlnék hozzá. Az ilyenektől meg, mint a BMW 204 lovas kétliteres dízele, végképp égnek áll a hajam
A 177LE-s D4D se normális. Ha lenne 130 LE max, akkor nem is félnék még, hogy széthullik. Amúgy több szervizes mondta, hogy széthullik, sokat 60e előtt generáloznak... A Bimmerről ugyan ezeket lehet hallani, több ismerősöm, akinek új 3-asa, 5-öse van panaszkodik, hogy széthullik a széthúzott motorja.
Amúgy azért azt is hozzá kell tenni, hogy a magyar paraszt is mindent megtesz azért, hogy megdögöljön a motor. A diesel-esek 80%-a nem bír nyugodtan autózni, mert a nagy nyomatéktól állandóan a seggembe kell nyomulniuk... Szinte minden nap van egy ilyen nyomulós, arcoskodó, kanyarban előző Oktáviás vagy Szuperbes, TDI fasszátos...
A turbot rendszerint nem hűtik vissza, a motort meg állandóan túlterhelik. Volt osztálytársam új TDI A4-ese is 20e után megdöglöt, mert széthajtotta teljesen...