Jaj istenem ez a CSIPP mánia már az agyamra megy
Miért kell egy 1.4-es motorba chiptuning? Akár benzines akár dízel. Minden szépen gyárilag meg van csinálva, motorvezérlőben a szoftver úgy van megírva hogy biztosítsa a biztonságos üzemet amíg az autó szét nem rozsdásodik és azután, egy kis tartalékkal. Minden úgy van kitalálva hogy jó legyen gyárilag, minek kell ebbe a rendszerbe beleavatkozni mindenféle tuningboxos baromságokkal + ellenállásokkal + ökörségekkel, csakhogy nyerjek 5-10% teljesítménynövekedést. Mondjuk egy böszme nagy dízelmotornál, ott már van értelme a chiptuningnak. Nálunk a MAN-nál ott a 6 hengeres 12 literes 480 lóerős common rail dízel motoroknál egy chiptuning akár több mint 100 lóerőt is rádobhat a teljesítményre, nyomatékra meg vagy 300-400Nm-t. Persze a legtöbbször jönnek be papolni a söfőrök hogy: "hibát ír és nem megy ez egy xar" Aztán ott figyeg a kis doboz a motorvezérlő mellett + kiégetik az EDC paneljét és satöbbi. Lehet fizetni 1.5 milliót
Ha valaki teljesítményt akar növelni egy szívó motornál, az tegyen föl egy turbót és alakíttassa át hozzá a motort, növeljen kompressziót, lökettérfogatot stb. Vagy ha nem elég neki a motor teljesítménye (pl. 1.4 D4D) az vegyen egy 2.2-es DCAT-ot ott már lesz teljesítmény növekedés. Chiptuningnak szerintem 2000 köbcenti alatt semmi de semmi értelme nincsen. Csak vicc az egész. Ráadásul a benzineseknél ezek az 1.4-esek már így is ki vannak hegyezve.
De amúgy meg mindenki azt csinál amit akar.
Nekem ez a véleményem.