Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309435 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1740 Dátum: 2009.08.27 11:05:41 »
Szerintem egyébként egy fix beszállítójuk sincsen, simán el tudom képzelni, hogy minden kontinensre vagy akár térségre külön beszállítók vannak... Ha lenne egy fix beszállítójuk, akkor szerintem már megállapodtak volna, hogy a Toyota reklámozza őket világszerte és fordítva. Mint a Renault-Elf. Bár ez csak naiv spekuláció.
Minden gyártáshoz tartozik fejlesztés is, meg egy rakás más folyamat. A Toyota meghatározza a minőségi paramétereit, és próbál minél olcsóbban megfelelő olajat szerezni. Sokkal jobban jár így, mintha saját gyárat tartana fenn, ami vagy veszteséges, vagy nyereséges. A beszállítótól olcsón megvéve, több pénzt keres, nameg nincs benne kockázata, és nem áll benne a pénze.

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1741 Dátum: 2009.08.27 12:21:14 »
A Liqui-moly olaj közül melyiket javasolnád? Láttam a neten akcióban Liqui-Moly Synthoil High-Tech 5W-40, 2825 Ft/liter, ez igen jó ár, szerinted?
Ezt! Pontosan ezt. Az Avensisünkben is ez van. És ennyiért most megint ezt vennénk bele  :szemez: ... Hol árulják ilyen jó áron?
www.webautoshop.hu

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1742 Dátum: 2009.08.27 12:32:19 »
1. Milyen jellegu a csattogas es mennyi ideig csinalja?
2. Magas hangu gyors kattogas vagy alacsony hangu lassabb csattogos hang?
3. Csak hideginditaskor csinalja (kocsi minimum 6-8 orat allt) vagy melegen is (max 2-3 ora)?
4. Videod nincs?
5. Mikor csereltel utoljara olajat?
6. Mennyi az olajszinted most?

Ha magas hangu es gyors az lehet szelephezag gond, ha melyebb csattogas es inditas utan elmulik 5-10mp alatt az altalaban vezermulanc / feszito es olajpumpa!

1.Hidegen beindítás után kezdi el, de nem egyből hanem melegszik egy picit (kb 1 perc) és ez addig hallható amíg teljesen üzem meleg nem lesz a motor, aztán nem hallani.
2.Alacsony hangú lassabb csattogós hang.(nem egyenletes, és nem egyforma hangosan szól)
3.Hidegindításkor is. és ha hül a motor, áll kb 3órát azután is, bemelegszik, és abbahagyja.
4.Video sajna nincs.
5.Egy éve cseréltem, most lesz esedékes újra.
6.Az olajszint  maximális, 2 olajcsere periódus között nem eszik egy grammot sem.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Szerviz
« Válasz #1743 Dátum: 2009.08.27 13:02:17 »
"1. Milyen jellegu a csattogas es mennyi ideig csinalja?"

-fityma, kb 5 perc... ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #1744 Dátum: 2009.08.27 13:08:15 »
 [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #1745 Dátum: 2009.08.27 14:47:52 »
Ezért is rossz ez a hifis példa.

Legkevesbe sem rossz, alapszinten is tobbnyire ezt a markat valasztjak. Kar lenne letagadni a tenyt, hogy az Exxide kimagasloan jo a tobbiekhez kepest.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #1746 Dátum: 2009.08.27 19:35:05 »
1.Hidegen beindítás után kezdi el, de nem egyből hanem melegszik egy picit (kb 1 perc) és ez addig hallható amíg teljesen üzem meleg nem lesz a motor, aztán nem hallani.
2.Alacsony hangú lassabb csattogós hang.(nem egyenletes, és nem egyforma hangosan szól)

Esetleg nem tudsz egy videot csinalni?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1747 Dátum: 2009.08.27 19:46:45 »
1.Hidegen beindítás után kezdi el, de nem egyből hanem melegszik egy picit (kb 1 perc) és ez addig hallható amíg teljesen üzem meleg nem lesz a motor, aztán nem hallani.
2.Alacsony hangú lassabb csattogós hang.(nem egyenletes, és nem egyforma hangosan szól)

Esetleg nem tudsz egy videot csinalni?
Holnap tudok telefonnal videót csinálni, de az nem tudom mennyire lesz hallható!

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1748 Dátum: 2009.08.28 20:11:21 »
1.Hidegen beindítás után kezdi el, de nem egyből hanem melegszik egy picit (kb 1 perc) és ez addig hallható amíg teljesen üzem meleg nem lesz a motor, aztán nem hallani.
2.Alacsony hangú lassabb csattogós hang.(nem egyenletes, és nem egyforma hangosan szól)

Esetleg nem tudsz egy videot csinalni?
Nem jött össze sem a videó sem a hnagfelvétel!Nagyon egybemosódnak a hangok, és így kivehetetlen a csattogó hang!

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Re: Szerviz
« Válasz #1749 Dátum: 2009.08.28 21:54:24 »
Amúgy azon spekuláltam a múltkor, hogy a Toyota olaj is biztos vmelyik másik nagy cégtől van. De amekkora gyár, lehet, hogy megérné saját finomítót csinálni és maguknak gyártani az olajakat... Azért hihetetlen mennyiség fogy olajból.

Azért egy vállalat nem így működik. Az alkatrészeket is beszállítóktól veszik, miért ne tennék ezt az olajjal is? Arról nem is beszélve, hogy a világon szinte mindenhol futnak Toyota-k, akkor szerinted hány helyen gyártsanak olajat? :cool2:

Legjobb tudomásom szerint a gyári Toyota olaj ENEOS (Nippon Oil Corp.). Azért egy olajfinomító kissé drága mulatság csak motorolaj gyártásra ::)
A 2 héttel ezelőti kötelező szervizen azt mondták a Roadservice-ben, hogy most már nem tesznek Shell-t (stb...) az autóba, hanem gyári olajjal töltik fel. Az enyémbe 5w30 került.
Ja, és az akku a kocsiban Varta  ::), de ezt már lehet, hogy korábban írtam.
D: 212

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #1750 Dátum: 2009.08.28 21:59:25 »
Legjobb tudomásom szerint a gyári Toyota olaj ENEOS (Nippon Oil Corp.).
Hoppa  :eek: Na egy honapon belul nekem is mennem kell szervizben, en is fogok beszelgetni a szervizzel  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1751 Dátum: 2009.08.28 22:04:27 »
Asszem, korábban felmerültek más olajmárkák is, mint gyári beszállítók  :hmmmm: ...

Egy biztos: a Toyota olaj is "csak" vmelyik olajcég terméke. Úgyhogy én továbbra is inkább megveszem az olajcég saját neve alatt, kedvezőbb áron.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #1752 Dátum: 2009.08.28 22:15:05 »
Hat pont ezaz. Hogy eddig mas markakat mondtak. Talan az Esso-t lehetett leginkabb hallani, nem?
De ha kiderulne, hogy az Eneos kerul bele gyarilag, akkor eleg nagy nyugalommal vennek mar legkozelebb Eneos olajat. Egy cserenel nekem az majdnem 5000Ft egy Mobil ESP-vel szemben.
Igaz tenyleg csak akkor mernem azt venni, ha kiderulne rola, hogy gyari Toyota vagy ha barna.czukor tapasztalatai csakis maximalisan jok lennenek.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1753 Dátum: 2009.08.28 22:29:28 »
Az a bajom ezzel, hogy egy csereperiódus alatt nem lehet megállapítani egy olajról a számomra talán legfontosabb aspektusát: hogy mennyire védi a motort a kopástól. Nekem több mint 200 ezer km óta van Liqui Moly a Camryben, és azt tapasztalom, hogy a motor nem eszik több olajat és üzemanyagot, mint kezdetben; továbbá ugyanúgy megy, ugyanúgy indul, stb. Meggyőződésem, hogy ez, egy ekkora táv megtétele után, egy eleve messze nem új (a "vizsgálat" kezdetén már kb. 160 ezer km-t futott) motor esetében NEM magától értetődő dolog, hanem jelentős részben az olaj érdeme. Mindezt úgy, hogy rendszeresen messze túlhaladtam a gyári csere-periódust (nem egyszer duplán, de minden esetben legalább mésfélszeresen). Ezek után logikus, hogy ragaszkodom ehhez a márkához.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Szerviz
« Válasz #1754 Dátum: 2009.08.29 18:40:34 »
Sziasztok!

Corolla Verso 1,6 VVTI-m van, 2003-as (a régi kasznis). A probléma a következő: 2-5 fokozatban (5-ösben a leghangosabban) Diesel-hang szerű kerregést lehet hallani a váltó környékéről, de csak terhelés alatt, ha hozzáérek a gázpedálhoz csinálja, benyomom a kuploungot, vagy üresben vagyok, nincs kerregés... 1-es fokozatban sem hallani.

Kb három hónapja kezdte el, most már egyre hangosabb (de kg másfél hónapja ugyanolyan hangos), azt vettem észre, hogy meleg motornál hangosabb, mint frissen hidegen indulás után.

Van tippetek?

A másik kérdés, hogy a szerelőm az 5-ös fokozat csapágyára gyanakszik, és ennek a cseréjéhez szét kell kapni mindent, vagy lehet hátulról szerelni? (valami szerelőnyíláson keresztül)?

Köszi előre is a segítséget!

Bulcsú
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.29 18:48:56 írta bulesz »