Köszönöm a tapasztalatokat!
Majd 6 évig én is 1CD-vel jártam ,és a D-CAT is megvan egy ideje, szóval a trükköket nagyrészt ismertem.
A kérdés igazából azért merült fel bennem, mert tavaly télről nem emlékszem ilyen hosszan tartó melegedésre.
Amit még nem írtam, hogy belső keringtetésre szoktam kapcsolni, hogy ne a kinti hideget "fújja" keresztül a fűtő radiátoron, és ennek ellenére a-nélkül, hogy bármit változtatnék, a 17km végére elér valamekkora hőfokot az országúton (nem az üzemit, messze sem), majd amint beérek a lassabb szakaszokra visszamegy a mutató. Tehát nem kapcsolok be, vagy nagyobb hőfokra a fűtésen semmit, simán beérek a külvárosba, és csökken a terhelés, ezzel együtt megy lefelé a mutató. (tehát gyakorlatilag tartani sem képes a motor hőmérsékletét)
Az alsó hűtőcsőnél arra gondoltam, hogy amíg nem nyit a termosztát, addig nagyon is hidegnek kéne lennie a csőnek, de ez nem tök hideg. Nem meleg, de azért nem hideg.
Elképzelhető, hogy egy termosztát úgy döglik be, hogy hamarabb kezd el nyitni, mint ahogy kéne? A mutató, félútig elég gyorsan elér, és már viszonyalg hamar fűt is (talán még valami elektromos kütyü is van a fűtő radiátorban, hogy hamarabb fűtsön, de ebben nem vagyok biztos), de utána megáll a tudomány...nagyon nehezen melegszik tovább.