A D-CAT motoroknál van NOx-tároló, amivel katalitikus utón átalakítja a NOx-okat NO-á, és CO2-vé. Az EGR "kiiktatásával" valóban megszűnt annak jótékony hatása a NOx kibocsátásra, de mivel van NOx csapdám, és a motor üzeme tisztább lesz, az áldozat eltörpül a hozadék mellett.
Persze még teszt fázisban van a dolog, de eddig nem jelentkezett negatív hatásra utaló jel. Hacsak az nem, hogy kívülről hallani egy kis szívási zajt, egy halk susogást a beépített szűrő felől.
Azt még nem írtam, hogy ez jelenleg kifejezetten D-CAT, vagy a testvéreihez (2.2, 2.0) illesztett dolog. 1CD-nél nyilván ez a módszer nem kivitelezhető, de ott nincs is ilyen irgalmatlan EGR-hányad visszavezetve.
Majd jövök a tapasztalatokkal.
Üdv.:
Nah, jöttem az EGR átlakítás tapasztalataival.
Vannak jó tapasztalatok, mint pl. az, hogy a szívócső, és maga a szelep is tiszta, mint a patyolat. Semmiféle hibajelet nem generál a megoldás semmilyen körülmények között. A részecskeszűrő sokkal hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletét, és a regenerálást is hamarabb be tudja fejezni a magas hőmérséklet miatt.
Az egr szelep nyitásakor hallható némi szívási zaj a beépített szűrő felől, ami gyakorlatilag alig hallható.
Viszont a méréseim alapján mindenkinek csak saját felelősségére javaslom az átalakítást, mégpedig azért, mert részterhelésen, ahol az egr nyitva van kissé felborul a motor és a NOx tároló hőháztartása. Az oxigénben dúsabb levegő miatt megnő az égési csúcshőmérséklet, amit a dugattyú és a turbo röhögve elviselne (a kocsi hajszolásakor is jócskán megemelkedik a hőmérséklet), de a NOx tároló hőmérséklete, ha épp regenerálási ciklus van, bőven 700°C fölé emelkedik, ami jót tesz a részecskék gyors elégetésének, viszont felgyorsítja a NOx tároló öregedését.
Fogyasztásban nem vettem észre változást, viszont láttam néha füstöt, ami eddig nem volt jellemző.
Még csinálok azért néhány összehasonlító mérést az eredeti, meg a módosított egr-vel.
Üdv.:Spet