Sziasztok.
Beszéltem 1 toyota szervízben dolgozó szerelővel,mikor megtudta,hogy vettem egy 2007-ben gyártott 2,2-es D4D-s avensist 103 ezer km futással,azt mondta,hogy ezt nagyon elszabtam,mert gyenge a hengerfej meg a katalizátor-sorban állnak az ilyen motorral szerelt autók a szervíz előtt.
Nagyon elkeserített.
MI AZ IGAZSÁG ?
Először is: nem kell ennyire aggódni. A 2.2-es motoroknál előfordultak hengerfejes példányok, amikere a Toyota kiterjesztette a garanciát 7évre, és ha jól emlékszem 220ezer km-re. Ha ezen belül hengerfejes lesz az ismert oknak köszönhetően, akkor gariban megcsinálja a Toyota. (Persze ennek vannak előfeltételei) Ha ez idő alatt nem lett hengerfejes, akkor már kevés az esélye, hogy az lesz. Persze a hidegen erőltetéssel, olajcsere elmulasztásával, vagy nem megfelelő olajjal történő olajcsere eseténlehet gondod, de ez meg más autóra is ugyanígy igaz.
Számomra nem derült ki, hogy a Tiéd D-CAT(177LE), vagy a 150 lovas verzió. A katalizátor ugyanis csak a D-CAT esetén lehetséges, de ez is túl van lihegve. Az összes részecskeszűrős dízel (úgy értem, hogy nem csak a Toyota) problémássá válik nem megfelelő üzemeltetés esetén (városi használat, túlzottan "light-os" terhelési körülmények (pl. üzemanyag spórolásos, hamar felváltós stílus). Szigorúan megbízható üzemanyag tankolása (lehetőleg prémium, de az alacsony kéntartalom a legfontosabb), és olajcserekor csakis alacsony hamu- és kéntartalmú motorolaj használata erősen javasolt.
Az enyémben 230 ezer van, és ismerve a szervíztörténetét garanciaidőben cseréltek rajta részecskeszűrőt, megkapta a módosítottat kb. 100ezernél, és azóta az van benne.
A szervizes ismerősöd biztosan több példánnyal találkozik, és oda valószínűleg csak a rosszak kerülnek, de az én ismerőseim között van nem egy bőven 200 ezer fölötti, de akad 300ezer fölötti is, amik működnek, és csak a más modern autóknál is meglévő nyűgökkel találkoznak.
Szóval ne keseredj el, de tartsd észben, hogy a D-CAT igényli azt, hogy néhány dologra fokozottan ügyelj, egyébként egy nagyon is kellemes autó a maga úttörő technikájával. Ráadásul a Tiéd már ráncfelvarrott, ahol ugy emlékszem, lényegesen kevesebb a gond.