Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1396283 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2250 Dátum: 2014.04.22 19:33:29 »
Sziasztok!

Előre is szeretnék elnézést kérni, ha a törzsfórumozók számára az általam felvetett téma már sokadszor lerágott csont.

Szóval használt autó vásárlás előtt állok, és a jelöltek száma mostanra a c5-re és az avensisra csökkent. Igyekeztem a hozzászólás megírása előtt jól körbejárni a témát és remélem tudtok nekem segíteni, hogy az általam levont konklúziók helyesek-e vagy esetleg tudtok adni még egy két tippet, hogy mire érdemes figyelni. Alapvetően ez nálunk második autó lenne amivel elsősorban hosszabb utakra mennénk, de azért nem szeretnék rettegni attól ha be kell menni a városba. Nyilván itt sarkítottam egy kicsit.

Szóval sok helyen olvastam, hogy a 2,2es D_CAT sokkal kényesebb mint a 2,0-es d-4d ( 2005-2006 os évjáratokról beszélek) bár igazán, hogy miért még nem tudtam megfejteni, illetve ha jól értem a d-cat annyiban különbözik a d-4d-től hogy van benne katalizátor meg részecskeszűrő amelyek könnyen eldugulhatnak és hazavághatják a motort, de tényleg légyszi javítsatok ki ha tévedek, mert ilyen mélyen az autókba most ásom bele magam életemben először.
Meg kell mondjam őszintén szombaton megnéztünk egy 2,2-es 177 loerós példányt és bár nekünk karonülős korom óta a zsiguli kivételével csak dízel autóink voltak, én még ilyen szépen, halkan és egyenletesen járni dízelmotort még soha nem hallottam, bár mondom igazából nincs tul nagy affinitásom hozzá, de ez még nekem is feltűnt.
Alapvetően nekem nagyon tetszik az autó (főleg a belseje) és nálam a dízelnél a 8-10ezrenkénti olajcsere alap, sőt már kezdek megbarátkozni a 10-ezrenkénti házi egr szelep tisztításokkal is, a kérdésem igazából csak az lenne, hogy szerintetek ez tényleg számít, vagy ezt lehet csinálni, de ettől függetlenül még ugyanúgy bármikor megadhatja magát.
A következő amin gondolkoztam, hogy szerintetek érdemes lenne-e a vásárlás után elvinni egy teljes üzemanyagrendszer tisztításra? Mintha úgy olvastam volna, hogy már van olyan cég aki ilyet csinál.
A következő, hogy az elején nézegettem ebből a típusból a németországi kínálatot is, de mivel sokkal olcsóbban ott sem lehet megvenni, úgy voltam vele, hogy nem éri meg a fáradozást, de most hogy olvastam, hogy mennyire kényes az üzemanyagra, motoszkál bennem, hogy talán mégiscsak jobb lenne, mert ha más nem ott legalább biztos jó minőségű üzemanyagot tankoltak bele.

Amit pl még nem tudok, hogy egy márkaszervízes állapotfelmérés alkalmával pl meg tudják mondani, hogy milyen állapotban van az adagoló, turbó, kuplung stb vagy csak hogy működik-e vagy nem?

Előre is köszönöm mindenkinek az észrevételeket, remélem kicsit meg tudtok majd nyugtatni mert jelen pillanatban a sok rémtörténetet olvasva kifejezetten félnék ilyen autót venni.

Szia!
Mindíg nehéz ügy, ha valaki megerősítést vár használtautó ügyben, mert a használt piacon sajnos bele lehet markolni a sz@rkupacba rendesen, és ez nem csak a dízelre, a D-CAT-re, de a benzinesekre is ugyanúgy igaz. A D-CAT esetében azt mondom, vagyis az a véleményem, hogy a motor, a turbo semmivel sem rosszabb, vagy jobb, mint a többi dízel, sőt, amennyire tudom, és tapasztalom ismerősök között, a befecskendező rendszere elég strapabíró, sőt, a kuplung-kettőstömegű lendkerék is átlagon felül teljesít. A részecskeszűrője az, ami több odafigyelést igényel, illetve a legnagyobb ellensége a sok rövid út, ahol nem tud felmelegedni szinte sohasem a kipufogó (és nem a motor!), így a regenerálás soha sem fejeződik be, már ha egyáltalán elkezdődik. Így a szűrő eltömődik, eleinte csak gyakran füstöl, mert próbál regenerálni, majd jön az egyre gyakoribb EGR eltömődés, a végén meg a MIL-lámpa, limp-mode. A motort nem vágja tönkre, hamarabb kerül vész-üzembe. Annyi a motorra gyakorolt hatása, hogy az EGR-felé megnövekszik a koromáramlás, aminek egy része bejut a motorolajba is, valamint eltömíti az EGR-t. A másik dolog, hogy olajcsere csak low SAPS olajjal történhet (ami nem drágább, mint a hagyományos, csak jól meg kell nézni, hogy tényleg az legyen), illetve üzemanyagot szigorúan megbízható kúton kell tankolni! A prémium hajtóanyag nem előírás, de alacsony kéntartalmú legyen. És ez az a pont, ahol probléma lehet, ha nem ismered az autó előéletét. Ha az előző tulaj (tulajok), nem adták meg neki, ami jár, vagy nem lehet tudni a valós kilométert, akkor nagyon könnyen futhatsz drága köröket a vásárlás után.
Azt hiszem, hogy egy márkaszervíz, vagy valamilyen megbízható szervíz jó képet adhat a kocsi általános állapotáról, de azt, hogy a kuplung, a befecskendező, a részecskeszűrő milyen, azt csak véleményezni lehet, 100%-ot bontás nélkül nem lehet mondani. Ha valaki rutinos, és ismeri az autót, akkor ezeket maga is meg tudja ítélni egy próba úton, meg egy alapos körüljárás után. Ha van szervíztörténete a kocsinak, akkor érdemes megnézni, hogy részt vett-e a visszahívásokban (ECU szoftver frissítés, krománymű, vonóhorog), illetve azt, hogy volt-e részecskeszűrő cserélve rajta. Utóbbi azért érdekes, mert a kezdeti részecskeszűrők nyomáskülönbség-mérőhöz menő csövecskéi eltömődtek, és azt hiszem 2007 után már módosított szűrőket szereltek fel, és a cserés szűrők is ilyenek voltak.
Amúgy a fogyasztása nekem 6.5 és 7 között mozog, ami soknak tűnhet, de ilyen tömeghez, teljesítményhez szerintem baráti. Az biztos, hogy teljesítmény és futáskultúrában ebben a kategóriában (sőt még egyel feljebb sem) nincs párja, melegen már fülelni kell benn ülve, hogy dízel-e, ha meg már kis fokozaton megy a fűtőventi, vagy a rádió, akkor nem mondod meg, hogy dízel és mocskosul meg is tud lódulni (amit szintén nagyon kultúráltan tesz). Bocsánat a hosszú válaszért! Egy szónak is száz a vége, nagyon jó a D-CAT, ahogyan a két literes is, csak nagyon nézd (nézesd)meg, és ha teheted, szerezd meg a szervíztörténetét. A benzinesek is nagyon jók egyébként, a maguk módján nagyon takarékosak is, de menetteljesítményben (legalábbis érzetre biztosan) nem foghatók a dízelekhez, (főleg a D-CAT-hez). Cserébe kevésbé kényesek, jobban tolerálják a rövid utakat is. Benzinesben azt hiszem az 1.8-as a favorit.
Én vinnék magammal festékrétegvastagság-mérőt.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2251 Dátum: 2014.04.23 16:48:23 »
Szia!
Mindíg nehéz ügy, ha valaki megerősítést vár használtautó ügyben, mert a használt piacon sajnos bele lehet markolni a sz@rkupacba rendesen, és ez nem csak a dízelre, a D-CAT-re, de a benzinesekre is ugyanúgy igaz.

Igaz! Én is sokat megnéztem, a szerintem legjobbat elhoztam és kb 2 hónap után turbó problémával küzdök. Ezt valószínű senki nem látta előre. De mivel a kasztni és úgy általában az autó tényleg szép, úgy vagyok vele hogy még mindig jó döntésnek tartom. Ez megoldódik és lesz ismét egy jó autója a családnak :)

furika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2252 Dátum: 2014.04.23 20:03:04 »
Üdvözlöm a fórumozókat!
Múlt héten vettünk egy Corolla Versot.
2.2d-4d cat típus. A kérdésem az lenne mire kell odafigyelni . 181000-km van benne.Az olajcserét jelzi e(?) és milyet javasoltok bele (bocsánat a tegezésért) . A generátor mellet lehet látni egy kis olajfolyást nagy gond e ill  a szervószivattyú nál olajos egy kicsit. a hosszbordás szíjat érdemes e cserélni görgővel vagy nélkül? Egyébb hasznos ötleteket is szívesen fogadok.
 Ha jól tudom láncos azzal kell e foglalkozni (csere). A műanyag borítást ha leveszem eléggé poros alatta (nem olajos) nagynyomású mosással lehet e tisztítani. Váltóolajat szervizben vagy otthon is lehet cserélni és kell e ?  Köszönettel M

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2253 Dátum: 2014.04.24 11:09:40 »
Üdv nálunk! Grat az autóhoz.

Olajcserét tudtommal nem sok Toyota jelez, de mindegy is, ennyi kilométernél, hacsak nem számlával igazoltan nemrég történt a csere, illik egy szervizzel kezdeni. Olaj, szűrők (levegő, olaj, pollen, üzemanyag!!!) hosszbordás. Persze ha van megbízható infó ezeknek a cseréjéről és aszerint még nem kell, akkor nem muszáj.

Olajból 5w30, minőségi szintetikusat kér, ACEA C2 v C3 minősítéssel(valaki majd légyszi pontosítson). A lényeg a low SAPS, alacsony hamutartalom a részecskeszűrő miatt.

Az olajfolyás nyomával különösebben nem foglalkoznék, ha csak minimális izzadásnak tűnik, de erről jöhetne esetleg fénykép. Magasnyomásúval NE takarítsd!! Az elektronika nem köszönné meg.

A váltóolaj elméletileg élettartam töltésű, de itt többen azt szokták javasolni, hogy érdemes cserélni. Nekem a Corollámban volt cserélve, de utána rosszabb lett a kapcsolhatósága.

Ez a motor láncos, azzal nem kell foglalkozz, hacsak nincsenek láncnyúlásra utaló jelek, de eddig D-catnél még ilyenről nem hallottam.


(egy kis szurka-piszka: nem is tudtam, hogy a generátornak van cicije :tt2:)
Gabe 254.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2254 Dátum: 2014.04.24 19:10:17 »
Üdv!

Én nem hallottam Toyotánál, hogy nem kell váltóolajat cserélni, hacsak az újakon nem ... Opeleknél viszont sokszor.
4 év illetve típusonként változó kilométer.

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2255 Dátum: 2014.04.24 19:32:21 »
Üdvözlöm a fórumozókat!
Múlt héten vettünk egy Corolla Versot.
2.2d-4d cat típus. A kérdésem az lenne mire kell odafigyelni . 181000-km van benne.Az olajcserét jelzi e(?) és milyet javasoltok bele (bocsánat a tegezésért) . A generátor mellet lehet látni egy kis olajfolyást nagy gond e ill  a szervószivattyú nál olajos egy kicsit. a hosszbordás szíjat érdemes e cserélni görgővel vagy nélkül? Egyébb hasznos ötleteket is szívesen fogadok.
 Ha jól tudom láncos azzal kell e foglalkozni (csere). A műanyag borítást ha leveszem eléggé poros alatta (nem olajos) nagynyomású mosással lehet e tisztítani. Váltóolajat szervizben vagy otthon is lehet cserélni és kell e ?  Köszönettel M
Szia!
A hosszbordás szíjat akkor kell cserélni (szerintem)amikor láthatóan elöregedett ,repedezett a gumi anyaga(a belső oldalán),ennek ellenére én le cseréltem mivel nem túl költséges !
A vezető görgője az enyémnél kb 50e ft tehát maradt az eredeti.
A váltóolaj cseréjének ,tudomásom szerint 100e km a csereperiódusa(javítson ki valaki ha nem így van),de igen egyszerű a cseréje egyértelmű felirattal a leengedő és szintjelző csavaroknál,ezért én ezt is megtettem.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.24 19:35:32 írta hege2 »

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2256 Dátum: 2014.04.24 19:40:35 »
A típus ismerete hiányában10w40 castrol olajra cseréltem a motorolajat(1.4D4D)5w30 helyett.
Van-e valakinek negatív tapasztalata ezzel,mert ha nem muszáj nem cserélném le csak majd télre. :hmmmm:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2257 Dátum: 2014.04.24 19:55:09 »
A típus ismerete hiányában10w40 castrol olajra cseréltem a motorolajat(1.4D4D)5w30 helyett.
Van-e valakinek negatív tapasztalata ezzel,mert ha nem muszáj nem cserélném le csak majd télre. :hmmmm:

Hát... Én inkább a 5w30-ast tettem volna bele. Mert a 10w a sűrűbb mivolta miatt nem jut el a kenési helyekre amíg hideg.... Így jobban kophat a motor.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2258 Dátum: 2014.04.24 20:07:15 »
Hát... Én inkább a 5w30-ast tettem volna bele. Mert a 10w a sűrűbb mivolta miatt nem jut el a kenési helyekre amíg hideg.... Így jobban kophat a motor.
Egyetértek! És még abból se mindegy, melyiket komálja a d4d!
         

furika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2259 Dátum: 2014.04.24 20:27:39 »
Üdvözlet!
Köszönöm a jó tanácsokat. Februárban volt a Sakurában vizsgán, és elvileg a munkalap alapján volt olajcsere és szűrőcserék.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2260 Dátum: 2014.04.24 21:58:32 »
Üdv!

Én nem hallottam Toyotánál, hogy nem kell váltóolajat cserélni, hacsak az újakon nem ... Opeleknél viszont sokszor.
4 év illetve típusonként változó kilométer.
Nekem már 2X cserélt a márkaszerviz (most 130e km), tehát 60e km-ként.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2261 Dátum: 2014.04.24 22:00:44 »
Üdvözlet!
Köszönöm a jó tanácsokat. Februárban volt a Sakurában vizsgán, és elvileg a munkalap alapján volt olajcsere és szűrőcserék.

Üdv!

Még a Castrol olajválasztója is 5w30 olajat mond a kocsidra (kb. 6,3 liter, ez nem biztos), váltóolajcserét pedig 48 hónap/60.000 km-re írja, Castrol Syntrans FE 75w-t ajánl, elvileg 2,3 liter kellene belőle (kéziváltó). Mellékesen Carinába sem tettem soha 10w40-et (most pl. 5w30 van benne), de mindenki azt használ, amit akar  ;)

Nekem már 2X cserélt a márkaszerviz (most 130e km), tehát 60e km-ként.
Akkor stimmel, köszi  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.24 22:02:54 írta vd1234 »

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2262 Dátum: 2014.04.24 22:26:15 »
Egyetértek! És még abból se mindegy, melyiket komálja a d4d!

Az enyémben most Eneos Premium Hyper Multi 5W30 A5/B5 kering. És nemcsak a motor felől hallok hálás duruzsolást, hanem a fedkomp is elégedett. 2-3 decivel alacsonyabb átlagfogyasztásokat mutogat. :)
Mindezt 256000 km-nél.  :clap:
Pedig előtte sem kapott rossz olajat: Eneos  Premium Hyper 5w30.
Szóval, ha nem zabálja az olajat, mehet bele a Multi.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.24 22:29:22 írta koltypp »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2263 Dátum: 2014.04.24 23:23:35 »
Az enyémben most Eneos Premium Hyper Multi 5W30 A5/B5 kering. És nemcsak a motor felől hallok hálás duruzsolást, hanem a fedkomp is elégedett. 2-3 decivel alacsonyabb átlagfogyasztásokat mutogat. :)
Mindezt 256000 km-nél.  :clap:
Pedig előtte sem kapott rossz olajat: Eneos  Premium Hyper 5w30.
Szóval, ha nem zabálja az olajat, mehet bele a Multi.

Az nagyon jó, ha ez a minősítés kell neki  :yes:

Különben melyik olaj ez a Multi?? A Szakálmetál honlapján nem találom, pedig elvileg ők importálják az Eneos olajokat. Ami 5w30 Eneos és A5/B5, az az RN0700 Renault motorokhoz ajánlott fajta... :hmmmm:

Nekem egyébként a Premium Hyper 5w30 A3/B3/B4 van benne 323.000 km felett, és hála Istennek az olajcsere óta eltelt >1000 km óta nem fogy  :)

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112