Sziasztok!
Előre is szeretnék elnézést kérni, ha a törzsfórumozók számára az általam felvetett téma már sokadszor lerágott csont.
Szóval használt autó vásárlás előtt állok, és a jelöltek száma mostanra a c5-re és az avensisra csökkent. Igyekeztem a hozzászólás megírása előtt jól körbejárni a témát és remélem tudtok nekem segíteni, hogy az általam levont konklúziók helyesek-e vagy esetleg tudtok adni még egy két tippet, hogy mire érdemes figyelni. Alapvetően ez nálunk második autó lenne amivel elsősorban hosszabb utakra mennénk, de azért nem szeretnék rettegni attól ha be kell menni a városba. Nyilván itt sarkítottam egy kicsit.
Szóval sok helyen olvastam, hogy a 2,2es D_CAT sokkal kényesebb mint a 2,0-es d-4d ( 2005-2006 os évjáratokról beszélek) bár igazán, hogy miért még nem tudtam megfejteni, illetve ha jól értem a d-cat annyiban különbözik a d-4d-től hogy van benne katalizátor meg részecskeszűrő amelyek könnyen eldugulhatnak és hazavághatják a motort, de tényleg légyszi javítsatok ki ha tévedek, mert ilyen mélyen az autókba most ásom bele magam életemben először.
Meg kell mondjam őszintén szombaton megnéztünk egy 2,2-es 177 loerós példányt és bár nekünk karonülős korom óta a zsiguli kivételével csak dízel autóink voltak, én még ilyen szépen, halkan és egyenletesen járni dízelmotort még soha nem hallottam, bár mondom igazából nincs tul nagy affinitásom hozzá, de ez még nekem is feltűnt.
Alapvetően nekem nagyon tetszik az autó (főleg a belseje) és nálam a dízelnél a 8-10ezrenkénti olajcsere alap, sőt már kezdek megbarátkozni a 10-ezrenkénti házi egr szelep tisztításokkal is, a kérdésem igazából csak az lenne, hogy szerintetek ez tényleg számít, vagy ezt lehet csinálni, de ettől függetlenül még ugyanúgy bármikor megadhatja magát.
A következő amin gondolkoztam, hogy szerintetek érdemes lenne-e a vásárlás után elvinni egy teljes üzemanyagrendszer tisztításra? Mintha úgy olvastam volna, hogy már van olyan cég aki ilyet csinál.
A következő, hogy az elején nézegettem ebből a típusból a németországi kínálatot is, de mivel sokkal olcsóbban ott sem lehet megvenni, úgy voltam vele, hogy nem éri meg a fáradozást, de most hogy olvastam, hogy mennyire kényes az üzemanyagra, motoszkál bennem, hogy talán mégiscsak jobb lenne, mert ha más nem ott legalább biztos jó minőségű üzemanyagot tankoltak bele.
Amit pl még nem tudok, hogy egy márkaszervízes állapotfelmérés alkalmával pl meg tudják mondani, hogy milyen állapotban van az adagoló, turbó, kuplung stb vagy csak hogy működik-e vagy nem?
Előre is köszönöm mindenkinek az észrevételeket, remélem kicsit meg tudtok majd nyugtatni mert jelen pillanatban a sok rémtörténetet olvasva kifejezetten félnék ilyen autót venni.
Szia!
Mindíg nehéz ügy, ha valaki megerősítést vár használtautó ügyben, mert a használt piacon sajnos bele lehet markolni a sz@rkupacba rendesen, és ez nem csak a dízelre, a D-CAT-re, de a benzinesekre is ugyanúgy igaz. A D-CAT esetében azt mondom, vagyis az a véleményem, hogy a motor, a turbo semmivel sem rosszabb, vagy jobb, mint a többi dízel, sőt, amennyire tudom, és tapasztalom ismerősök között, a befecskendező rendszere elég strapabíró, sőt, a kuplung-kettőstömegű lendkerék is átlagon felül teljesít. A részecskeszűrője az, ami több odafigyelést igényel, illetve a legnagyobb ellensége a sok rövid út, ahol nem tud felmelegedni szinte sohasem a kipufogó (és nem a motor!), így a regenerálás soha sem fejeződik be, már ha egyáltalán elkezdődik. Így a szűrő eltömődik, eleinte csak gyakran füstöl, mert próbál regenerálni, majd jön az egyre gyakoribb EGR eltömődés, a végén meg a MIL-lámpa, limp-mode. A motort nem vágja tönkre, hamarabb kerül vész-üzembe. Annyi a motorra gyakorolt hatása, hogy az EGR-felé megnövekszik a koromáramlás, aminek egy része bejut a motorolajba is, valamint eltömíti az EGR-t. A másik dolog, hogy olajcsere csak low SAPS olajjal történhet (ami nem drágább, mint a hagyományos, csak jól meg kell nézni, hogy tényleg az legyen), illetve üzemanyagot szigorúan megbízható kúton kell tankolni! A prémium hajtóanyag nem előírás, de alacsony kéntartalmú legyen. És ez az a pont, ahol probléma lehet, ha nem ismered az autó előéletét. Ha az előző tulaj (tulajok), nem adták meg neki, ami jár, vagy nem lehet tudni a valós kilométert, akkor nagyon könnyen futhatsz drága köröket a vásárlás után.
Azt hiszem, hogy egy márkaszervíz, vagy valamilyen megbízható szervíz jó képet adhat a kocsi általános állapotáról, de azt, hogy a kuplung, a befecskendező, a részecskeszűrő milyen, azt csak véleményezni lehet, 100%-ot bontás nélkül nem lehet mondani. Ha valaki rutinos, és ismeri az autót, akkor ezeket maga is meg tudja ítélni egy próba úton, meg egy alapos körüljárás után. Ha van szervíztörténete a kocsinak, akkor érdemes megnézni, hogy részt vett-e a visszahívásokban (ECU szoftver frissítés, krománymű, vonóhorog), illetve azt, hogy volt-e részecskeszűrő cserélve rajta. Utóbbi azért érdekes, mert a kezdeti részecskeszűrők nyomáskülönbség-mérőhöz menő csövecskéi eltömődtek, és azt hiszem 2007 után már módosított szűrőket szereltek fel, és a cserés szűrők is ilyenek voltak.
Amúgy a fogyasztása nekem 6.5 és 7 között mozog, ami soknak tűnhet, de ilyen tömeghez, teljesítményhez szerintem baráti. Az biztos, hogy teljesítmény és futáskultúrában ebben a kategóriában (sőt még egyel feljebb sem) nincs párja, melegen már fülelni kell benn ülve, hogy dízel-e, ha meg már kis fokozaton megy a fűtőventi, vagy a rádió, akkor nem mondod meg, hogy dízel és mocskosul meg is tud lódulni (amit szintén nagyon kultúráltan tesz). Bocsánat a hosszú válaszért! Egy szónak is száz a vége, nagyon jó a D-CAT, ahogyan a két literes is, csak nagyon nézd (nézesd)meg, és ha teheted, szerezd meg a szervíztörténetét. A benzinesek is nagyon jók egyébként, a maguk módján nagyon takarékosak is, de menetteljesítményben (legalábbis érzetre biztosan) nem foghatók a dízelekhez, (főleg a D-CAT-hez). Cserébe kevésbé kényesek, jobban tolerálják a rövid utakat is. Benzinesben azt hiszem az 1.8-as a favorit.
Én vinnék magammal festékrétegvastagság-mérőt.