Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387617 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2115 Dátum: 2013.12.11 12:47:12 »
Ma nekem is nyomta a kékes-fehér füstöt a D-CAT. Valószínű, hogy normál regenerálás volt, mert semmit sem vettem észre, sem a menetteljesítményen, sem hibajelzés nem volt, meg kb. 10 perc után abbahagyta. Pont a városban jött rá....

..ez a kékes-fehéres füst kissé idegesítő. A minap megálltam egy pékség előtt és mivel -5 fok volt illetve bentről ráláttam az autóra, járva hagytam a motort... Amíg bent vásároltam, rájött a füstokádás... mire kiértem, körbevette a kocsit a "köd", mint anno a horrorfilmben... vártam, hogy a ködből lesújt a kaszás...  :ph34r:
Ráadásul rohadt büdös... el is ment az étvágyam a friss, meleg vajas-fahéjas csigámtól  :no:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2116 Dátum: 2013.12.18 18:25:58 »
D-CAT tulajok, Nektek is rohadt meleg a kipufogó gázotok, ami a kipufogó cső végén, hátul kiáramlik? Nekem mindig nagyon forró, ezért megmértem egy ilyen lézeres hőmérővel, és a kipuff. végén 130 fokot mutatott a kütyü. Az ez előtti dízeleimen nem tapasztaltam ilyet, azokat szinte meg lehetett markolni égés nélkül. Ok, hogy regeneráláskor forró, de alapesetben is? Vagy szándékosan tartják magas hőmérsékleten a DPF miatt?

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2117 Dátum: 2013.12.20 08:22:21 »
akkusaru levétel törli a hibakódot?
vagy legalább kiveszi szervizmódból az ECU-t? :helpsmilie:

SCV=> 78(8)

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2118 Dátum: 2013.12.20 22:05:28 »
akkusaru levétel törli a hibakódot?
vagy legalább kiveszi szervizmódból az ECU-t? :helpsmilie:

SCV=> 78(8)

A saru levétel kiveszi limp-mode-ból, de ha a hiba aktív ugyanúgy vissza is fog jönni a hibajelzés. Ha ki olvasták a hibakódot (erre következtetek a 78(8) adatból), akkor miért nem törölték a hibát? Vagy törölték, csak visszajött?

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2119 Dátum: 2013.12.21 17:02:39 »
A saru levétel kiveszi limp-mode-ból, de ha a hiba aktív ugyanúgy vissza is fog jönni a hibajelzés. Ha ki olvasták a hibakódot (erre következtetek a 78(8) adatból), akkor miért nem törölték a hibát? Vagy törölték, csak visszajött?

289ezernél eljött az idő.....
04421-27012 <= ez a helyes gyáriszáma az 110 lovas 1CD-FTV  motoros Ave. 1-ek SCV-jenek?

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Rav4vaR

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2120 Dátum: 2013.12.26 17:32:07 »
Ma'r tavaly télen jártam úgy vele hogy nem akart indulni. Önindító teker, se kép se hang..., mintha nem kapna gazolajat. Motorháztető fel, SCV megkopogtat, visszaül, indít, "minden" OK.
Toyota szervizben ajánlottak tisztítást 10e HUF körül -> no garancia, vagy SCV csere: 70k HUF + ne'mi munkadíj => 1 év garancia. Anno "megoldottam" egy flakon ProTec-el.

A probléma kb. 2-3 hete jelentkezett megint. Nagyon sokáig kellett önindítózni mire beindult. Meleg motornál meg kb. 3-4x annyi ideig.  Amíg be nem indult, furcsán darabosan járt, mintha csak 3 henger menne. Ebből gondoltam a befecskendezőre!
Akksi, önindító, izzógyertyák mind rendben.

Néha, ha el is indult, nem volt ereje a motornak. CheckEngine nem világított de kb. 20LE-s volt, 2000 1/min föle nem forgott padlón se. Leállít-> újraindít: probléma "megoldva"
A probléma tegnap odáig fajult hogy, alapjáraton kb 30-al forgalomban gurulva egyszer csak leállt. Leállít-> önindítóz: semmi! Be kettesbe, kuplungról le: elindult!
Na itt világosodtam meg hogy nem nyom eleget a gazolaj szivattyú.

pénteken cserelik a nyomásszabályozó szelepeket Toyotanal. Meglátjuk utána mi lesz....
Ami tavaly te'len 70k HUF volt ugyanitt, és 200€ körül kapható kereskedelmi forgalomban (Gyari Denso!), az a Toyotanal most 114 ezer HUF.   :censored:

Ahogy észrevettem -attól függetlenül hogy ez típushiba- a gázolaj minősége erősen befolyásolja a probléma előfordulását.
A kipufogógáznak most olyan szaga van mintha Biodieselt tankoltam volna, pedig nem...

Találtam egy ilyen ultrahangos megoldást is a problémára  :eek:


lendkereket & kuplungot én itt vettem:
http://www.eurocarparts.com/ecp/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/clutch-kit/?336820250&1&84767b93ddef1479274425aefb208ed55659c5a4&000134
http://www.eurocarparts.com/ecp/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/clutch-kit/?641821500&1&934f5a3c47dbca50045f43d43113c2a6566201d0&000069


Itt meg felújított befecskendező, talán nem lesz rá szükségem...:
http://www.dieseljones.co.uk/common-rail-injectors/toyota-common-rail-diesel-injectors/toyota-previa-common-rail-diesel-injectors/toyota-previa-1cd-ftv-d4d-01-2000-denso-common-rail-diesel-injector-095000-0570.html


Üdv.

Z.



Szia!

Hasonló problémával szenvedek:
2000 fölött eltűnik az autó ereje, indításnál nem okozott még gondot
először 2 hónapja jött elő kb másfél hétig tartott október 31-én jelentkezett utoljára... akkor az hittem, hogy a gázolajjal vannak gondok(omv alpesi diesel), egyik napról a másikra megszűnt magától a probléma

tegnap dec 25-én újra előjött, azóta egyre inkább rángat 2000 felett

nálad az scv szelep cseréjere került sor? mi szüntette meg a hibát?

üdv, Feri

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2121 Dátum: 2013.12.27 15:55:31 »


Szia!

Hasonló problémával szenvedek:
2000 fölött eltűnik az autó ereje, indításnál nem okozott még gondot
először 2 hónapja jött elő kb másfél hétig tartott október 31-én jelentkezett utoljára... akkor az hittem, hogy a gázolajjal vannak gondok(omv alpesi diesel), egyik napról a másikra megszűnt magától a probléma

tegnap dec 25-én újra előjött, azóta egyre inkább rángat 2000 felett

nálad az scv szelep cseréjere került sor? mi szüntette meg a hibát?

üdv, Feri
Szia!
Csak nem megy vagy le is tilt?
mert nekünk is először csak  torpant, és nem akart jól gyorsulni... majd le is tiltott ,  ez után csak alapjárat volt....... ha leállítottam , és felpumpáltam a gázolajszűrőnél akkor visszajött az ereje.....most haveromnak is ugyan ezt produkálja
mindkét autó 150 ezer km felett van , nálam SVC szelep volt cserélve, kb egy hónapig jó is volt...... márkaszervizben meg hozzá se tudnak szagolni, pedig ez nyilván nem egyedi eset..... :ph34r:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2122 Dátum: 2013.12.27 21:59:24 »
D-CAT tulajok, Nektek is rohadt meleg a kipufogó gázotok, ami a kipufogó cső végén, hátul kiáramlik? Nekem mindig nagyon forró, ezért megmértem egy ilyen lézeres hőmérővel, és a kipuff. végén 130 fokot mutatott a kütyü. Az ez előtti dízeleimen nem tapasztaltam ilyet, azokat szinte meg lehetett markolni égés nélkül. Ok, hogy regeneráláskor forró, de alapesetben is? Vagy szándékosan tartják magas hőmérsékleten a DPF miatt?

Igen. A múltkor odatettem a mutatóujjamat, hogy megszagoljam a kiáramló füstöt...
...azon az ujjamon megszűnt az ujjlenyomat és megtanultam igazán durván káromkodni.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2123 Dátum: 2013.12.28 12:48:17 »
Szia!
Csak nem megy vagy le is tilt?
mert nekünk is először csak  torpant, és nem akart jól gyorsulni... majd le is tiltott ,  ez után csak alapjárat volt....... ha leállítottam , és felpumpáltam a gázolajszűrőnél akkor visszajött az ereje.....most haveromnak is ugyan ezt produkálja
mindkét autó 150 ezer km felett van , nálam SVC szelep volt cserélve, kb egy hónapig jó is volt...... márkaszervizben meg hozzá se tudnak szagolni, pedig ez nyilván nem egyedi eset..... :ph34r:

T22-es D4D Ave'kban van szivattyú a tankban?

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2124 Dátum: 2013.12.28 13:26:32 »
T22-es D4D Ave'kban van szivattyú a tankban?
Rav4 ben csak egy előszűrő van ha jól tudom, de tiszta trutymó volt....
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2125 Dátum: 2013.12.28 13:30:11 »
Rav4 ben csak egy előszűrő van ha jól tudom, de tiszta trutymó volt....

TOYODIY szerint ilyen van benne:
77209B   TUBE SUB-ASSY, FUEL PUMP
77209-05040   

ezek szerint kell hogy legyen szivattyú is.

bar itt sem szerepel:
http://www.partsbase.org/toyota/avensis-cdt220r-almeyw-2-0l-diesel-turbo-mtm-1997-2003-eu-3-fuel-tank-tube/#p-toyota-7720905040
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.28 13:33:11 írta protko »

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2126 Dátum: 2013.12.28 13:51:52 »
passz...
januárban elviszem egy X-edik szerelőhöz, hátha tud valamit kezdeni vele....
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2127 Dátum: 2014.01.04 18:15:10 »
Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy az Ave II D-CAT-hez elérhető szoftverfrissítések mit javítanak, módosítanak?

Köszönöm!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2128 Dátum: 2014.01.05 18:56:47 »
Ezt ma mértem az ELM-327 Dyno teljesítménymérőjével DIN szbvány szerint. Sok adatot kellett megadni, de mindenre ráleltem, amit kért a szoftver. Ha hihetünk ennek a műszernek, akkor elégedett vagyok.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.05 18:58:38 írta Spet »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2129 Dátum: 2014.01.05 19:20:58 »
Ezt ma mértem az ELM-327 Dyno teljesítménymérőjével DIN szbvány szerint. Sok adatot kellett megadni, de mindenre ráleltem, amit kért a szoftver. Ha hihetünk ennek a műszernek, akkor elégedett vagyok.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Üdv!

Kíváncsiságból kiszámoltam az ábra alapján: 2000-es fordulatnál  hibátlan a P=M*omega képlet. Valószínűleg máshol is, csak most lusta vagyok  :)