Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387596 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2070 Dátum: 2013.08.21 11:17:53 »
Na ez igazán korrekt kis leírás! Nagyjából ilyen típusú információk miatt regisztráltam a fórumra.
Nagyon köszönöm!
Látom, nagyon otthonosan mozogsz a nagynyomású rendszerek (nem csak Denso) világában, ezért érdekelne a véleményed.
Első generációs (110 Le) 1CD motoros Avensisemnél jellemzően pár 10 km csak városi használat után kövér gázra jelentősebb füstölés tapasztalható. Ha ilyenkor alaposabban meghajtom az autót (néhány dinamikus gyorsítás, pár 10 km-es emelt sebesség), akkor szépen eltűnik ez a jelenség és "elfelejt" füstölni, viszont a következő kicsit lusta városi etap után újra jelentkezik.
Azt is megfigyeltem, hogy ha országúton kifejezetten papásan 90-100-as tempóban vezetem, akkor az még nem elég neki, hogy ez a füstölési hajlam elmúljon, mindenképp kell egy jó pár dinamikus gyorsítás, vagy emelt sebesség tartása.
Nem gondolnám, hogy az injektorokkal gond lenne, szépen indul hidegen, melegen egyaránt és a füstülés elmúlását sem lehetne jól magyarázni.
Inkább pontosan a fentebb is említett SCV-kre gyanakszom. Alapvetően kis terhelés mellett használom az autót városban és városon kívül is, autópályán alig megyek. Gondolom, az SCV-ket főleg csak a kis áteresztésű állapotaiban használom, kopottak lehetnek, idő kell, amíg a teljes tartomány újra "bejáratódik".
Nyilván minden nagynyomású részegység hibája hozzájárulhat a tünetekhez, kíváncsi lennék a te véleményedre.
Majd lehetőség szerint szeretnék résolajértékeket méretni az injektorokra, de mostanában nem járok ilyen műhely környékén, addig marad az elmélet.

Előre is köszönöm!

Üdv:
BF

Nos, előre is elnézést a moderátoroktól az előreláthatólag hosszú válaszért, igyekszem kicsit körüljárni a témát, ami talán már lerágott csont, de ha kicsit is segít valakinek, vagy beugrik valakinek róla valami, akkor azt hiszem, megéri. Hozzáteszem, hogy az általam leírtak "csak" az én tudásbázisomat veszik alapul, ami persze lehet hiányos, ezért ajánlott utána járni kétszer is, és átgondolni a dolgokat, mert egy műszeres viszgálat (párhuzamos, és nem pedig soros!) mutatja mega  tutit... ja és feltételezem, hogy fekete füstről van szó.
Szóval: Az első tippje szerintem mindenkinek az lenne, hogy tisztítsd ki, vizsgáld meg az EGR szelepet. Lehet, hogy már túl vagy rajta, ha igen, akkor bocsánat a következő néhány sorért, mert fölösleges időrablás, de ugye nem tudhatom....
Az EGR szelepnél nem csak a tisztítást (ez az alap) kell megcsinálni, hanem tisztítás után a szelep "járását" is meg kell nézni: Végállástól végállásig simán, akadás-mentesen kell járnia. Az 1CD-s motor szelepe ugyan vákuumos, de azt a vákuumot egy elektromosan vezérelt szelep szabályozza. Esetleg ha semmi nem segít, meg lehet vizsgálni ezeket a vákuumcsöveket, magát a vezérlő szelepet, elektromos csatiját, de úgy hiszem, ezekkel nem nagyon szokott gond lenni. Az EGR egyébként nagyon érdekes dolog, mert a NOx képződést ugyan csökkenti, de a szilárd részecskék mennyiségét meg növeli és ezek a részecskék nem csak a részecskeszűrőbe, (tudom, 1CD-nél nincs DPF, de oxidációs katalizátor van) hanem a motorolajba is bekerülnek.

Tovább lépve: Mi okozhat egy dízelen füstölést? A dízel füstölés kis fordulaton terhelve, vagy hideg motornál jön elő normál esetben, vagyis akkor, amikor a sztöhiometrikus arányhoz képest 'túldúsul' a 'keverék', nem tud maradéktalanul elégni a gázolaj-permet. A CR-nél a befecskendezett mennyiséget a befecskendező nyitva tartási ideje mellett a rail-csőben aktuálisan uralkodó nyomás szabja meg. Ezt a nyomást az SCV szelepek állítják be, így gondolhatjuk azt, hogy ezek miatt nagyobb a nyomás, mint kellene, így felborul a keverési arány. Csakhogy, amit leírtál, abból nem erre lehet következtetni, és nem is ilyen jelenséget szokott az SCV produkálni. Tegyük fel, hogy a szeleped a városi kis mennyiségű tartományban van használva. Ha ezután kövér gázt adsz, és a szeleped a kopott részen ragadna, akkor pontosan nem füstölne, és nem is menne, hiszen nem lenne tüzelőanyag mennyiség. Másrészt ha teljesítmény rendben van a füstölés ellenére, akkor ez rendben lehet. Nehezen tudok elképzelni olyan szitut,hogy pl. az SCV nagy mennyíiségű szállítási állapotban ragad, mert akkor részterhelésnél is füstölne, illetve az ECU az indokolatlanul (és "kéretlenül") nagy rail- nyomás miatt hibaüzenetet küldene. (Ezt amúgy akkor is megteszi, ha a rail nyomás kisebb, mint a kívánt.)

Másik oldalról megközelítve a kérdést, ha nem a tüzelőanyag sok, és tegyük fel, hogy megfelelő minőségű a befecskendezés, akkor ugyanez történik, ha kevés a levegő, vagyis kicsi az oxigén-sűrűsége. Ez megintcsak lehet az EGR hibája miatt, vagy akár a turbó miatt (west-gate szelep akadozás?). A turbo-nyomást ugyan méri az ECU, és korrigál vele, de gyorsításnál, amikor padlót nyomsz, nagy eséllyel a teljes befecskendezési idővel vezérel az 1CD motoroknál, függetlenül az egyéb viszonyoktól. A légtömeg-mérő jele a másik alapja a befecskendezett mennyiségnek, de ez nem igazán olyan helyen van, ahol befolyásolná az, hogy mennyire hajtod meg a gépet....ettől függetlenül meg lehet tisztítani, nagyon óvatosan.
Huhh, annyi mindent lehetne leírni, de mostmár tényleg nem akarom telesz@rni ezzel a fórumot. Így is kapok majd a fejemre. A kép még messze nem teljes így sem.

Ugyan a konkrét hibára talán nem világítottam rá, remélem, hasznos, amit ide véstem!
Üdv.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2071 Dátum: 2013.08.21 11:51:32 »
Nos, előre is elnézést a moderátoroktól az előreláthatólag hosszú válaszért, igyekszem kicsit körüljárni a témát, ami talán már lerágott csont, de ha kicsit is segít valakinek, vagy beugrik valakinek róla valami, akkor azt hiszem, megéri. Hozzáteszem, hogy az általam leírtak "csak" az én tudásbázisomat veszik alapul, ami persze lehet hiányos, ezért ajánlott utána járni kétszer is, és átgondolni a dolgokat, mert egy műszeres viszgálat (párhuzamos, és nem pedig soros!) mutatja mega  tutit... ja és feltételezem, hogy fekete füstről van szó.
Szóval: Az első tippje szerintem mindenkinek az lenne, hogy tisztítsd ki, vizsgáld meg az EGR szelepet. Lehet, hogy már túl vagy rajta, ha igen, akkor bocsánat a következő néhány sorért, mert fölösleges időrablás, de ugye nem tudhatom....
Az EGR szelepnél nem csak a tisztítást (ez az alap) kell megcsinálni, hanem tisztítás után a szelep "járását" is meg kell nézni: Végállástól végállásig simán, akadás-mentesen kell járnia. Az 1CD-s motor szelepe ugyan vákuumos, de azt a vákuumot egy elektromosan vezérelt szelep szabályozza. Esetleg ha semmi nem segít, meg lehet vizsgálni ezeket a vákuumcsöveket, magát a vezérlő szelepet, elektromos csatiját, de úgy hiszem, ezekkel nem nagyon szokott gond lenni. Az EGR egyébként nagyon érdekes dolog, mert a NOx képződést ugyan csökkenti, de a szilárd részecskék mennyiségét meg növeli és ezek a részecskék nem csak a részecskeszűrőbe, (tudom, 1CD-nél nincs DPF, de oxidációs katalizátor van) hanem a motorolajba is bekerülnek.

Tovább lépve: Mi okozhat egy dízelen füstölést? A dízel füstölés kis fordulaton terhelve, vagy hideg motornál jön elő normál esetben, vagyis akkor, amikor a sztöhiometrikus arányhoz képest 'túldúsul' a 'keverék', nem tud maradéktalanul elégni a gázolaj-permet. A CR-nél a befecskendezett mennyiséget a befecskendező nyitva tartási ideje mellett a rail-csőben aktuálisan uralkodó nyomás szabja meg. Ezt a nyomást az SCV szelepek állítják be, így gondolhatjuk azt, hogy ezek miatt nagyobb a nyomás, mint kellene, így felborul a keverési arány. Csakhogy, amit leírtál, abból nem erre lehet következtetni, és nem is ilyen jelenséget szokott az SCV produkálni. Tegyük fel, hogy a szeleped a városi kis mennyiségű tartományban van használva. Ha ezután kövér gázt adsz, és a szeleped a kopott részen ragadna, akkor pontosan nem füstölne, és nem is menne, hiszen nem lenne tüzelőanyag mennyiség. Másrészt ha teljesítmény rendben van a füstölés ellenére, akkor ez rendben lehet. Nehezen tudok elképzelni olyan szitut,hogy pl. az SCV nagy mennyíiségű szállítási állapotban ragad, mert akkor részterhelésnél is füstölne, illetve az ECU az indokolatlanul (és "kéretlenül") nagy rail- nyomás miatt hibaüzenetet küldene. (Ezt amúgy akkor is megteszi, ha a rail nyomás kisebb, mint a kívánt.)

Másik oldalról megközelítve a kérdést, ha nem a tüzelőanyag sok, és tegyük fel, hogy megfelelő minőségű a befecskendezés, akkor ugyanez történik, ha kevés a levegő, vagyis kicsi az oxigén-sűrűsége. Ez megintcsak lehet az EGR hibája miatt, vagy akár a turbó miatt (west-gate szelep akadozás?). A turbo-nyomást ugyan méri az ECU, és korrigál vele, de gyorsításnál, amikor padlót nyomsz, nagy eséllyel a teljes befecskendezési idővel vezérel az 1CD motoroknál, függetlenül az egyéb viszonyoktól. A légtömeg-mérő jele a másik alapja a befecskendezett mennyiségnek, de ez nem igazán olyan helyen van, ahol befolyásolná az, hogy mennyire hajtod meg a gépet....ettől függetlenül meg lehet tisztítani, nagyon óvatosan.
Huhh, annyi mindent lehetne leírni, de mostmár tényleg nem akarom telesz@rni ezzel a fórumot. Így is kapok majd a fejemre. A kép még messze nem teljes így sem.

Ugyan a konkrét hibára talán nem világítottam rá, remélem, hasznos, amit ide véstem!
Üdv.

Jogos az SCV érvelésed, el is fogadom. A többi mérhető érték (rail nyomás, turbó nyomás, beáramló légtömeg) jelen esetben irreleváns, hiszen nincsenek tartósan üzemi tartományon kívül (nincs Check Engin lámpa). Az EGR szelepet természetesen már korábban átnéztem, de érdekes módon az relatíve szép tiszta volt, simán járt végállástól végállásig, vezérlővákuum rendben.
Köszi.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2072 Dátum: 2013.08.21 14:13:03 »
Jogos az SCV érvelésed, el is fogadom. A többi mérhető érték (rail nyomás, turbó nyomás, beáramló légtömeg) jelen esetben irreleváns, hiszen nincsenek tartósan üzemi tartományon kívül (nincs Check Engin lámpa). Az EGR szelepet természetesen már korábban átnéztem, de érdekes módon az relatíve szép tiszta volt, simán járt végállástól végállásig, vezérlővákuum rendben.
Köszi.

Sejtettem, hogy az EGR tisztításon túl vagy már. Megnézted a szívocsonkot is? Abban is szokott lenni genya becsülettel, és igazán csak leszerelve lehet kipucolni.

Az jutott még eszembe, hogy a CR attól is füstölhet, hogy nem megfelelően porlad el a permet az égéstérben. A CR-nek jóval kisebb a kompresziója, mint egy korábbi dízelnek, mert a nagynyomású befecskendezés miatt finomabb lesz a beporlasztott gázolaj szerkezete, így jobban elkeveredik a forró levegővel, kisebb lesz a gyulladási késedelem, tökéletesedik az égés. Azonban az egyensúly nagyon kényes: ha a porlasztási kép megváltozik, akkor a tökéletlen égés miatt több szilárd részecske (korom) keletkezik, ami hát a dízel füstnek az alapanyaga. Ezek megintcsak mennek az EGR-szelepbe, a szivócsonkba, a katalizátorba. Mivel a városban intenzív gyorsítások nélkül, (ráadásul a hideg motor miatt túldúsítva) a befecskendezőid csak kis nyomáson üzemelnek, és az égéstérben van a végük, szépen bekormozódhatnak, amikor meg elkezded nyomni a gépnek, hiába van nagy nyomás, a rárakodott korom miatt nem jó a prolasztási kép mindaddig, amíg a nagyobb igénybevétel miatt vissza nem áll az eredeti porlasztási minőség. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy lehet a hiba oka befecskendező is, főleg, ha kopott egy kicsit, akkor hamarabb kormozódik az egyenetlen fúvóka felület.

Ez a hiba amúgy minden évszakban jelen van? Esetleg télen jobban, nyáron kevésbé :?:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2073 Dátum: 2013.08.21 15:37:46 »
Sejtettem, hogy az EGR tisztításon túl vagy már. Megnézted a szívocsonkot is? Abban is szokott lenni genya becsülettel, és igazán csak leszerelve lehet kipucolni.

Az jutott még eszembe, hogy a CR attól is füstölhet, hogy nem megfelelően porlad el a permet az égéstérben. A CR-nek jóval kisebb a kompresziója, mint egy korábbi dízelnek, mert a nagynyomású befecskendezés miatt finomabb lesz a beporlasztott gázolaj szerkezete, így jobban elkeveredik a forró levegővel, kisebb lesz a gyulladási késedelem, tökéletesedik az égés. Azonban az egyensúly nagyon kényes: ha a porlasztási kép megváltozik, akkor a tökéletlen égés miatt több szilárd részecske (korom) keletkezik, ami hát a dízel füstnek az alapanyaga. Ezek megintcsak mennek az EGR-szelepbe, a szivócsonkba, a katalizátorba. Mivel a városban intenzív gyorsítások nélkül, (ráadásul a hideg motor miatt túldúsítva) a befecskendezőid csak kis nyomáson üzemelnek, és az égéstérben van a végük, szépen bekormozódhatnak, amikor meg elkezded nyomni a gépnek, hiába van nagy nyomás, a rárakodott korom miatt nem jó a prolasztási kép mindaddig, amíg a nagyobb igénybevétel miatt vissza nem áll az eredeti porlasztási minőség. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy lehet a hiba oka befecskendező is, főleg, ha kopott egy kicsit, akkor hamarabb kormozódik az egyenetlen fúvóka felület.

Ez a hiba amúgy minden évszakban jelen van? Esetleg télen jobban, nyáron kevésbé :?:

Eddig úgy vettem észre, hogy évszakfüggetlen a dolog.
Ahogy írtam is majd mindenképp szeretnék egy résolajmérést végeztetni, ha lesz rá alkalom. Azzal legalább lesz képem a porlasztók általános állapotáról. Ha szükséges, akkor nyilván érdemes kiszerelve porlasztási képet is vizsgálni. De alapvetően egyenlőre nem is igazából tekintem hibának, inkább csak jelenség.
Mikor egy éve említettem a szerelőmnek (20 éve Toyotákkal foglalkozik), akkor annyit mondott csak rá, hogy ne izguljak ezek sosem voltak füstmentes motorok (ugye DPF sincs). Ha nagyon felerősödik, vagy egyéb probléma is jelentkezik, akkor térjünk vissza rá. Most aktuális lesz a szerviz is, úgyhogy majd ránézünk erre is.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2074 Dátum: 2013.10.03 23:59:34 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, csak most regeltem. Túloznék ha azt mondanám hogy elolvastam az összes h.sz-t de elég nagy százalékban ez igaz. Amikor kinéztem az autót, kezdtem itt olvasgatni s döntöttem... Mindig is Toyotám volt.... Nyáron vettem egy 2007-es corolla verso-t, 2.2 D-4D. Eddig nem is volt semmi gáz, teljesen meg voltam elégedve vele.
Az lenne a kérdésem a szakikhoz, ill hozzáértő fórumtársakhoz, vagy éppen ahhoz akinek csinált már ilyet a verdája, mitől van az hogy nem indul el elsőre az autó?
Párszor történt még csak, amikor hidegebb van s nyomom az inditógombot azonnal beröffen mindt máskor, viszont ez csak 1 mp-ig tart és indítózik ujra magától, és csak azután indul el teljesen. Magyarul olyan mindha hagyományos kulcsos módszerrel indítanék egy autót és először "elkapja", "beröffen" , de tovább kell indítóznom ahhoz hogy elinduljon. Arra gondoltam talán nem izzít. Lehet azt tudni amugy hogy izzít vagy sem? Mert az ellenörző lámpája kigyullad ugyan mindt minden más lámpa is gyujtáskor, viszont nem marad ott tovább jelezvén hogy "na most izzítok". Szürők cserélve lettek nemrég, ezért valamiféle dugulásra nem is gondoltam. Elvittem szerelőhöz, (nem bovli fajta) tudom sokan a szervizre esküsznek itt, rádugta gépre, semmi hibakód nem volt. Azt tanácsolta vigyem szervízbe mert valószínü szoftvert kell frissíteni. Nos mivel tudom hogy nem olcsó, és ráadásul nem is biztos hogy megoldja a problémát (attól még ki kell fizetni) gondoltam megkérdezek mást is mielőtt erre adnám a fejem. Ja és még valami. Miután elég sok kilométerrel vettem, gondoltam ártani nem árthat, no meg csak jót írnak róla, tettem bele nano energizert. Ha esetleg annak lehet valami köze hozzá......Kb 1500 km-t ment azóta gond nélkül. A válaszokat előre is köszönöm...

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2075 Dátum: 2013.10.08 17:23:36 »
Sziasztok!
Már rég regisztráltam a fórumra, és olvasgattam is, de aktívan nem vettem részt a diskurzusokban.
Eddig is Toyotáim voltak, mind dízel (2C, 1CD), most viszont néhány hónapja egy 2007-es D-CAT (177LE) tulaja lettem.
Üdv.

Végre egy elégedett D-Cat tulajdonos! Ennek igazán örülök!  :yes:
Sokan kénytelenek voltunk megtanulni a részecskeszűrő és az EGR szelep működését, szerepét, problémáit és ezek takarítását házilag. A füstölést ami kékes-fehéres füst és nem a klasszikus fekete koromfelhő... sikerült redukálni vagy részben eltüntetni, de majd ha jön a hidegebb idő (+3 fok vagy az alatt) meglátjuk mi lesz. Tapasztalat, hogy inkább hidegebb időjárásnál jelentkezik.
Egy valamiről nem volt szó.... az pedig a minőségi üzemanyag. Ezzel a motorral és a hozzátartozó technikai megoldással kerülni kell a szupermarketek töltőállomásait. Szintén tapasztalat, hogy csak OMV,  BP vagy Shell minőségi üa. az ideális neki. Sokat kínlódtam én is, pedig a probléma megoldása ott volt az orrom előtt a beöntőfedél belső oldalára felragasztva  :clap:

« Utoljára szerkesztve: 2013.10.08 17:35:10 írta Apaszive »

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2076 Dátum: 2013.10.09 09:36:36 »
Sziasztok,
Régen jártam erre, noha még mindig a D-Cat-tel élek, sőt, most léptem át a 160.000km-et. (2006 mod. wagon)
Amit kb. 2 hete észlelek, az kicsit zavar... nem gyorsul úgy, ahogy eddig. A korábban, 1900-2000-es fordulattól erősen emelkedő nyomatékgörbe most 2400-nál kezd felfelé görbülni és akkor sem olyan meredeken szökik fölfelé.
Általában kettesben észlelem, de hármasban is érezhető az erőhiány. 2800-tól szokásosan jól megy, de ott már eleve vége van ugye a hátbarúgásnak.
Nem mondom, hogy kellemetlenül nem megy a kocsi, de érezhetően valami van. Ja, és nem midig produkálja a hibát, de arra még nem sikerült rájönnöm, hogy mikor. kb. a gyorsítások 60-70%-ánál érzem a lustaságot.
Arra gondoltam, hogy megkergetem. Meg is történt, volt egy eléggé odapakolós utam, de a helyzet nem változott.
A korábban, Spet által leírt kat. cserén (60e km) túl vagyok, én is a módosítottat kaptam gariban, szintén mentem azóta 100 ezret minden gond nélkül... EGR és csonk folyamtosan tisztítva van, OMV premiummal járok, 10 ezrenként olajcsere. Tehát ezt most rohadtul nem érdemlem meg megint... Kezdem azt gondolni, hogy ez a kocsi nőnemű.
Ötlet?

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2077 Dátum: 2013.10.16 11:27:44 »
Sziasztok,
úgy néz ki, hogy a turbómmal van gond... A változó geometriát állító kis karocska megszorul félúton, amire azt mondták, hogy amiatt van, mert a turbo el van kormolódva...
Emiatt nem megy az autó.
Javaslat: turbo kiszed, szétszed, kitisztít, stb... visszatesz és oké...
Kérdezem: biztos, hogy ez a baj? Nem lesz felesleges 120k+-ért ez a mutatvány?
Nem lehet, hogy csak valami szelep nem végzi a dolgát?
Kocsi: 2006 D-CAT 160.000km
Szaki nevet, számot is szívesen fogadok.
köszi

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2078 Dátum: 2013.10.16 20:14:27 »
Helló!

Jól értem, hogy 120eFt-ért szedik le, tisztítják ki és rakják vissza? Ez rengeteg pénz ezért így első olvasásra.  :eek:

Egy ismerősömnek turbó gondja volt német autóval. Komplett felújítást végzett a cég 100eFt ért.
Lehet érdemes lenni neked is felkeresni őket legalább egy ajánlatért.

http://www.dtkturbo.hu/

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2079 Dátum: 2013.10.16 20:38:43 »
Végre egy elégedett D-Cat tulajdonos! Ennek igazán örülök!  :yes:
 :clap:

Én is az voltam, imádtam.  :clap: :clap:

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2080 Dátum: 2013.10.16 22:41:00 »
Na jó, a 120 is konkrét felújítás ár, csak én közöltem velük, hogy nem biztos, hogy a feladat annyira bonyolult. Erre mondták, hogy a 120 csökkenhet, de ezt csak akkor tudják megmondani, ha látják az állapotot kiszerelés után...
Amúgy kösz

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2081 Dátum: 2013.10.17 23:26:34 »
Én is az voltam, imádtam.  :clap: :clap:

Mégis megváltál tőle mert múlt időben beszélsz róla.  :D

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2082 Dátum: 2013.11.20 16:13:45 »
Az rendben is van, h inkább D4-D mint D-CAT, mert kevesebb a hiba a D4-D esetében, de mi a helyzet az  új D4-D-vel DPF-fel kiegészítve? Van valakinek erről tapasztalata? Károsanyag kibocsájtásban biztosan jobb, de vajon a fogyasztása is jobb? A füstölés és egyéb hibák a városi használatban vajon ennél előjönnek?

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2083 Dátum: 2013.11.21 19:10:01 »
Az rendben is van, h inkább D4-D mint D-CAT, mert kevesebb a hiba a D4-D esetében, de mi a helyzet az  új D4-D-vel DPF-fel kiegészítve? Van valakinek erről tapasztalata? Károsanyag kibocsájtásban biztosan jobb, de vajon a fogyasztása is jobb? A füstölés és egyéb hibák a városi használatban vajon ennél előjönnek?

Modern dízelautók halála a városi használat!

Ezt érdemes bevésni, aki nem teszi,  kemény árat fizet.



2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2084 Dátum: 2013.11.21 19:52:34 »
Modern dízelautók halála a városi használat!

Ezt érdemes bevésni, aki nem teszi,  kemény árat fizet.
Egü nem ez a lényeg, hanem a kérdés arra irányult, h vajon a DPF beépítésével a Toyota most minden dízelmotorához azonos hibákat adott e vagy sem.
Mert ugye ez a téma a D4-D és D-CAT motorokra irányult, de most már nem a klasszik D4-D van, mert az új Verso-ba például már két 2.2 D-CAT (150LE&177LE) és egy 2.0 D4-D with DPF (124LE)  motor rendelhető.
Tudomásom szerint a D4-D korábban nem tartalmazott DPF-et, csak a D-CAT. Azzal h beépítették a D4-D mellé is a DPF-et, vajon nem rontottak e a helyzeten?