Talán már kaptál választ a kérdésedre, de ha nem akkor azért van két szelep, mert a Denso nagynyomású szivattyúja egy tengelyen lévő, 2db egymáshoz képest 90 fokkal elforgatott, ún. tandem szivattyú. A két szivattyú nyomó és szívó üteme 90 fokonként váltja egymást, így egy fordulatra több nyomó ütem jut, egyenletesebb szállítást eredményezve. Ennek a két szivattyúnak külön táplálása van a kisnyomású oldalon, és ezt a táplálást szabályozza az SCV, ezért van 2 db belőle. A szelepeket impulzus szélesség modulált (PWM, változó kitöltésű négyszögjel)) jellel vezérlik az üzemállapottól függően. (gyakorlatilag az induktív terhelés miatt a jel egyszerű középértéke szabja meg a szelep nyitásának mértékét) Így a RAIL-nyomást a kisnyomású oldalon szabályozza már az első generációs Denso is, ellentétben a Bosch megoldásával, ahol az első generációs CR valami agymenéses ötlettől vezérelve a nagynyomású oldalon szábályoz. A Denso megoldásánál a szabályozáshoz a kis nyomás miatt jóval kisebb energia szükséges, és a reakciója is gyorsabb. Az érdekesség kedvéért a Bosch 1 szintén favágónak tűnő megoldása, hogy a nagynyomású szivattyú 3 radiális dugattyújából egyet úgy kapcsolnak ki, (ha nincs szükség nagy nyomásra, a főtengely kisebb terheltségének elérésére) hogy egy szintén nagy teljesítményű mágnes-szeleppel egyszerűen "kitámasztják".
üdv.
Na ez igazán korrekt kis leírás! Nagyjából ilyen típusú információk miatt regisztráltam a fórumra.
Nagyon köszönöm!
Látom, nagyon otthonosan mozogsz a nagynyomású rendszerek (nem csak Denso) világában, ezért érdekelne a véleményed.
Első generációs (110 Le) 1CD motoros Avensisemnél jellemzően pár 10 km csak városi használat után kövér gázra jelentősebb füstölés tapasztalható. Ha ilyenkor alaposabban meghajtom az autót (néhány dinamikus gyorsítás, pár 10 km-es emelt sebesség), akkor szépen eltűnik ez a jelenség és "elfelejt" füstölni, viszont a következő kicsit lusta városi etap után újra jelentkezik.
Azt is megfigyeltem, hogy ha országúton kifejezetten papásan 90-100-as tempóban vezetem, akkor az még nem elég neki, hogy ez a füstölési hajlam elmúljon, mindenképp kell egy jó pár dinamikus gyorsítás, vagy emelt sebesség tartása.
Nem gondolnám, hogy az injektorokkal gond lenne, szépen indul hidegen, melegen egyaránt és a füstülés elmúlását sem lehetne jól magyarázni.
Inkább pontosan a fentebb is említett SCV-kre gyanakszom. Alapvetően kis terhelés mellett használom az autót városban és városon kívül is, autópályán alig megyek. Gondolom, az SCV-ket főleg csak a kis áteresztésű állapotaiban használom, kopottak lehetnek, idő kell, amíg a teljes tartomány újra "bejáratódik".
Nyilván minden nagynyomású részegység hibája hozzájárulhat a tünetekhez, kíváncsi lennék a te véleményedre.
Majd lehetőség szerint szeretnék résolajértékeket méretni az injektorokra, de mostanában nem járok ilyen műhely környékén, addig marad az elmélet.
Előre is köszönöm!
Üdv:
BF