Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387720 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1170 Dátum: 2011.02.20 14:15:00 »
"A kétliteres dízel 116 lóerős motor nem a Toyota erőssége?"
A pénteki nagy "hátbarúgásomig" nem is gondoltam volna ilyenre, nagyon szeretem, megbízható, takarékos és 2004-ben azt mondták, hogy "...húú, ez aztán most ez most a legjobb most". Ezt 2004. dec. 9. és 2011. febr. 18. között el is hittem. Most nem tudom, mit gondoljak.
Ezt a részt (mármint, hogy ez egy elcseszett konstrukció) "vadásztam" a fórumokon és egyéb oldalakon, de nem találtam. Egyedül pénteken a szerelőtől és most tőled - írásos kérdés formában - látom. Jó lenne tapasztalat valaki(k)től.

Szerintem ez most  megint olyan lesz hogy a tiédre vigyázva volt és nem volt vele baj.Másikakra meg nem vigyáznak és volt vele gond.De fordított eset is elképzelhető.
Az tény hogy vannak hibái,amik lehet hogy sohasenem jönnek elő a tiédben.Vannak ennél erősebb,takarékosabb tisztább dízelek amiknek ugyan úgy vannak problémáik. Lehet hogy irtad már,de mennyi km van benne?
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1171 Dátum: 2011.02.20 14:24:49 »
138.000 km. Mindig vigyáztam rá, csak én (és a feleségem) vezette. Kímélő üzemmódban használom, nem sportosan vezetek. Ha ez a hiba kamu, akkor lassan esedékes a kuplung csere, ami kb. 150e Ft. 105.000 km-nél volt vezérmű (és vízpumpa) csere, első és hátsó fékbetét és első féktárcsa. Ja és szintén ekkor egy nyárigumi szett. Ennyit költöttem, a kuplungon kívül nem tervezek semmit, remélem így is lesz.

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1172 Dátum: 2011.02.20 14:29:52 »
138.000 km. Mindig vigyáztam rá, csak én (és a feleségem) vezette. Kímélő üzemmódban használom, nem sportosan vezetek. Ha ez a hiba kamu, akkor lassan esedékes a kuplung csere, ami kb. 150e Ft. 105.000 km-nél volt vezérmű (és vízpumpa) csere, első és hátsó fékbetét és első féktárcsa. Ja és szintén ekkor egy nyárigumi szett. Ennyit költöttem, a kuplungon kívül nem tervezek semmit, remélem így is lesz.

Dícséretes a vízpumpa csere ha különben nem szivárgott(?). Sokan ezen spórolnak és 15 ezer mulva el kezd folyni akkor meg lehet szétszedni újra  :wacko:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1173 Dátum: 2011.02.20 14:32:23 »
Látod, hogy vigyázok rá? :D
Ezért vagyok így be :censored:va

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1174 Dátum: 2011.02.20 14:37:59 »
Szerintem nem kell mindent elhinni!
Vigyázz rá továbbra is, meg fogja hálálni!  ;)

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1175 Dátum: 2011.02.20 14:41:49 »
Szerintem nem kell mindent elhinni!
Vigyázz rá továbbra is, meg fogja hálálni!  ;)
:yes: :yes:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1176 Dátum: 2011.02.20 19:31:53 »
Szerintem nem kell mindent elhinni!
Vigyázz rá továbbra is, meg fogja hálálni!  ;)
:yes: :yes:
Ha pedig első tulaj vagy, vagy legalábbis évek óta használod, akkor pedig pláne nem szabad tőle megválni. Ha mégis valami előjönne rajta meg kell csináltatni, aztán évekig megint csak megy! De hogy eladni és másik ismeretlen előéletüt venni... ÁÁÁÁ :no:
Xanyi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1177 Dátum: 2011.02.20 21:22:42 »
Látod, hogy vigyázok rá? :D
Ezért vagyok így be :censored:va
Csak a saját D-Cat -el példálózok. 185.000 ezerrel még semmit sem kellett rajta csinálnom.De vigyázok is rá. Meg is hálálja ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1178 Dátum: 2011.02.20 21:26:21 »
Látod, hogy vigyázok rá? :D
Ezért vagyok így be :censored:va
Csak a saját D-Cat -el példálózok. 185.000 ezerrel még semmit sem kellett rajta csinálnom.De vigyázok is rá. Meg is hálálja ;)

ezt tekintsük inkább normálisnak  :lol:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1179 Dátum: 2011.02.20 21:48:03 »
Talán többen is alátudjátok támasztani, egy nagy köbcentis dizel autónak a halála a városi használat!
Képtelen bemelegedni, meg már le is van állítva, ez nagyon sokat számít.
Nekem sokxor 1 hétig is áll a garázsba, míg mennem kell valahova.
Ha elindítom, utána általában  több száz kilométert megyek vele!
A kíméletes mód persze alap értelmezés.

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1180 Dátum: 2011.02.21 06:46:29 »
A városi használat kérdése relatív.Egy autót sem terveztek kimondottan városi ill. autópályás használatra.Ha sokat közlekedsz városban arra figyelj,hogy havi egyszer legalább menj vele országúton,autópályán minimum fél órát 2500-as vagy a feletti fordulaton.Ez kell a katalizátornak és a részecskeszűrőnek.Ha erre odafigyelsz semmi gondod nem lesz a folyamatos városi használat mellett sem :yes:

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1181 Dátum: 2011.02.21 07:35:55 »
Én főleg városban használom, de havonta legalább egyszer országúton is megjáratom (megyünk a mamákhoz  :)).
A városban és az országúton sem nagyon szoktam 2200 f/perc fölé pörgetni, a nyomatéka jobb ennek a motornak, mint az ereje. Autópályára kb. kéthavonta megyek, akkor természetesen feljebb csúszik a fordulat.
Viszont két hét ilyen kímélő (normál) menet után mintha "beragadna" a füst a katalizátorba, és ha odalépek és kipörgetem, kb. 2-300 métert úgy füstöl, mint egy öreg Tranzit. Aztán megint mindenki boldog.
Tehát egyetértek veletek, a használati móddal és azzal is, hogy vigyázni kell rá. Lassan kuplungcsere esedékes, van tapasztalatotok, hogy mennyiből jön ki?

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1182 Dátum: 2011.02.21 10:20:12 »
Az a füstölés egy alapos EGR-szelep és csonk tisztítás után minimálissá válhat. :yes:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1183 Dátum: 2011.02.21 11:29:55 »
érdemes megtiporni néha, menj vele időnként egy negyed órát a pályán ötödikben. ha "túlkíméled" (= nem tud kiégni a DPF), kifinghat a DPF. nyomjad neki!!! :D

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1184 Dátum: 2011.02.21 14:07:25 »
Oké, odapörkölök. :devil: Had' [rohog] sikítson a család!