Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387749 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1080 Dátum: 2011.01.30 00:16:26 »
Annyit tennék hozzá, hogy amikor az Avét vettem - igaz, az a kecskeméti M+F-ben volt - akkor volt náulk egy másik Ave II, méghozzá 1,8-as, amit eredendően venni akartam. Az eladó kerek perec megmondta, hogy az egy roncs, eszembe ne jusson megvenni. :1eye:
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1081 Dátum: 2011.01.30 09:06:36 »
Egyszerű a képlet: nekik fontosabb a hosszú távon elégedett ügyfél, mint a gyors haszon. Ha mindenhol így lenne...
Gabe 254.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1082 Dátum: 2011.01.30 18:31:53 »
Üdv!

Nemrég tettem szert egy '08-as Avensis-re 2,2-es D-CAT motorral és 31e km-el. Természetesen már előtte olvastam a fórumot, hogy a típushibákkal és egyéb jellegzetességekkel tisztában legyek. Örülök, hogy ez a fórum létezik.


Szabó Gergő
'08 RX400h
'09 Prius 3

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1083 Dátum: 2011.01.30 19:36:47 »
Üdv!

Nemrég tettem szert egy '08-as Avensis-re 2,2-es D-CAT motorral és 31e km-el. Természetesen már előtte olvastam a fórumot, hogy a típushibákkal és egyéb jellegzetességekkel tisztában legyek. Örülök, hogy ez a fórum létezik.


Szabó Gergő
Üdv a klubban kolléga!Én egy 2006-os ugyanilyennel bírok.Nagyon sok, komoly drága autóm volt de a D-cat mindent visz. :)

daradi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1084 Dátum: 2011.01.30 21:17:24 »
Elvileg annyi, lecsekkoltam...miután kiábrándultam pár kiskőrösi visszapörgetett-külföldi-csillogó roncsból...

ezeknek van köze az itt mindenki által agyon ajnározott M+F kereskedéshez?

Nincs. Nem is akartam őket gyanúba keverni.
Ugyanakkor ha vki megnézi a használkocsi-t, akkor feltűnően sok AVE van körösi használt autósoknál, fullos felszereltséggel, kevés kilométerrel. Megnéztem őket, 5-ből 4 visszatekert volt, az 5-ik motorhibás.   

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
D-4D & D-CAT
« Válasz #1085 Dátum: 2011.01.30 21:25:23 »
Nemrég tettem szert egy '08-as Avensis-re 2,2-es D-CAT motorral és 31e km-el. Természetesen már előtte olvastam a fórumot, hogy a típushibákkal és egyéb jellegzetességekkel tisztában legyek. Örülök, hogy ez a fórum létezik.

Gratula az autóhoz!
Xenonos a tiéd?  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

daradi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1086 Dátum: 2011.01.30 21:50:55 »
Sziasztok,
ha minden OK lesz, holnap leszek én is egy 2006-os D-CAT AVE tulajdonosa. A fórum részletes átolvasása után nincsenek illúzióim, 140 e km utáni a kocsi.

Tudtok Pécsi v. Pécs környéki, megbízható, szakértő, jó autószerelőt? Aki érti a típushibák megfelelő megoldását és nem csap be meg kamuzik, ha nem ért hozzá...

Előre is köszi!!
Gratula! Én egy ugyanilyennel bírok.Nem fogsz benne csalódni az biztos! :yes:


Köszi fagyis, megvettem!!!

Enyém is fekete, vajbőr belsővel, nagyon kényelmes és elegáns.
Eddigi tapasztalataim:

- a 177 LE durva, húz a motor mint állat. 6-ban 150-ről rálépsz hihetetlenül megy fel 200-ra. Ugyanakkor kicsit szűk az a fordulat-tartomány, amiben ez az erő elérhető, a váltás kicsit széttördeli a gyorsítást. Bár ez gondolom nem a toyota hibája, inkább csak az eddigi benzines kocsiimtól más.
- belső, kényelem, egy 5 éves kocsiban is exkluzív érzést keltő. ülésfűtés azonnal melegít.
- csodás hangja van a motornak, nem túl zajos.
- váltó pontos, precíz,

- kicsit magasabb fogyasztás, mint vártam: 8,7: 250 km autópálya (140-el) + 30 km város

KÉRDÉSEK:

- ha bizonytalan az olajcsere ideje, lehet-e sejteni valamiből, mennyit mehetett azóta (kis kulcs nem villog a műszerfalon)? Lehet, hogy baromság, de az olajpálcán nagyon sűrű és sötét nyom látszik, a benzines kocsimnál ez már a végét jelentette...
- mivel 140 ezer van a kocsiban, van-e értelme "preventíve" regenerálni a DPNR-t? a két félelmem a DPNR eltömődése és a lendkerék....
- mit tankoltok bele? OMV vagy shell normál dízel megfelelő? Azt reméltem spórolok az üzemanyagon, de ha alpesi dízelt kell be tenni, az drágább, mint a benzin.

Nagyon örülök, hogy van egy ilyen fórum, köszi mindenkinek.

dani

   



Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1087 Dátum: 2011.01.30 21:51:37 »
Nemrég tettem szert egy '08-as Avensis-re 2,2-es D-CAT motorral és 31e km-el. Természetesen már előtte olvastam a fórumot, hogy a típushibákkal és egyéb jellegzetességekkel tisztában legyek. Örülök, hogy ez a fórum létezik.

Gratula az autóhoz!
Xenonos a tiéd?  :D
Ejj, de gonosz vagy! Miért rontod el az örömét??!?  :lol:
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1088 Dátum: 2011.01.30 21:56:38 »

Köszi fagyis, megvettem!!!

Enyém is fekete, vajbőr belsővel, nagyon kényelmes és elegáns.
Eddigi tapasztalataim:
- kicsit magasabb fogyasztás, mint vártam: 8,7: 250 km autópálya (140-el) + 30 km város

KÉRDÉSEK:

- ha bizonytalan az olajcsere ideje, lehet-e sejteni valamiből, mennyit mehetett azóta (kis kulcs nem villog a műszerfalon)? Lehet, hogy baromság, de az olajpálcán nagyon sűrű és sötét nyom látszik, a benzines kocsimnál ez már a végét jelentette...
- mivel 140 ezer van a kocsiban, van-e értelme "preventíve" regenerálni a DPNR-t? a két félelmem a DPNR eltömődése és a lendkerék....
- mit tankoltok bele? OMV vagy shell normál dízel megfelelő? Azt reméltem spórolok az üzemanyagon, de ha alpesi dízelt kell be tenni, az drágább, mint a benzin.

Nagyon örülök, hogy van egy ilyen fórum, köszi mindenkinek.

dani

Részemről is gratula!

Ez alapvetően nem egy kifejezetten takarékos autó, az itteniek tapasztalatát is figyelembe véve. Jól megy, csendes, de nem spórgép.
DPNR-t ha jól tudom, magától regenerál egy ötödik befecskendező és némi gázolaj segítségével. És állítólag kedveli a kénmentes anyagot, tehát V-power, Alpesi és tsai.

Az olaj elszíneződése dízel kocsinál természetes. Nekem már mondjuk 1000 km-rel a csere után koszosnak tűnik az olaj (legalábbis feketének), mert a gázolaj égése során keletkező korom beszennyezi. (remélem nem írtam nagy lükeséget...)
Gabe 254.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1089 Dátum: 2011.01.31 00:02:27 »
Idézet
ha bizonytalan az olajcsere ideje, lehet-e sejteni valamiből, mennyit mehetett azóta (kis kulcs nem villog a műszerfalon)? Lehet, hogy baromság, de az olajpálcán nagyon sűrű és sötét nyom látszik, a benzines kocsimnál ez már a végét jelentette...
Ha bizonytalan, akkor pláne, de amúgy is alapszabály, hogy használt autó megvétele után minden ami folyik + minden szűrőt cserélni, és akkor 0-ról indulsz...

Idézet
mivel 140 ezer van a kocsiban, van-e értelme "preventíve" regenerálni a DPNR-t? a két félelmem a DPNR eltömődése és a lendkerék....
A DPNR-t magátol regenerálja. A lendkeréktől nem kell félni, ennél a motornál már nem jellemző hiba. A DPNR-től és a xenon fényszóróktól kell "félni".

Idézet
mit tankoltok bele? OMV vagy shell normál dízel megfelelő? Azt reméltem spórolok az üzemanyagon, de ha alpesi dízelt kell be tenni, az drágább, mint a benzin.
Én azt mondom, hogy hagyományos sima gázolajat de azt normális helyen, pl. OMV!
Xanyi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1090 Dátum: 2011.01.31 07:15:02 »
Hali Dani!

Szerintem is cseréltesd le benne az olajat és minden szűrőt. Olajválasztásnál kimondottan figyelj arra,hogy részecskeszűrőshöz valót vegyél. Nagyon fontos. Hagyományos olaj kinyírhatja a DPNR-t. Saját magától regenerálódik ne foglalkozz vele.
 A fordulatszám tartomány volt nekem is a legfurább először. 2200_2600 között már leadja a nyomatékot, feleslegesen huzatod tovább csak gázolajat zabál. A benzinesnél ugye megszoktad,hogy egy komoly gyorsulás erőteljes motorhanggal párosul. Itt egyáltalán nem,húz mint az állat és nulla motorpörgés. Sok haverom teljesen ki van akadva mikor beül és bömbölő motorhang nélkül nyúlik az arcuk.
Havonta egyszer autópályán rugdosd meg rendesen. DPNR-nek jót tesz. Ha lecserélteted az olajat pucoltasd ki az EGR szelepet. Irtózatosan el tud dugulni .Ha lehet a csonkot is különben úgy járhatsz mint én,füstölni fog mint az állat néha.(miután atomjaira szedve kipucoltattam megszűnt) ;)
 Az autóba igazán kénmentes gázolajat kéne tankolni. Mivel itthon ez nincs, OMV premium, télen alpesi diesel. Igen ez drága,de ez való bele .Diszkont kutakat nagy ívben kerüld el!!!
 Ha bármiben tudok segíteni csak írj   .   Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.31 07:51:05 írta kleingy »

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1091 Dátum: 2011.01.31 20:13:17 »
Gratula az autóhoz!
Xenonos a tiéd?  :D
:-D Nem xenonos szerencsére, sajnos. Ez a xenon nem az igazi az Avensisben.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1092 Dátum: 2011.01.31 21:00:33 »
Ez a 2.2-es motor,  tempomattal, óra szerint 105-110 nél, autópályán sík terepen 5-5.2 közt kell hogy egyen. (tapasztalat)
Nagyjából minden 20KM/h sebesség növekedés +1Lit fogyasztást jelent.
Ez lehet egy kis segítség a helyes fogyasztás megállapításához.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1093 Dátum: 2011.01.31 21:10:54 »
az avensisnek nagyobb a légellenállása, az hozzátehet egy kicsit

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1094 Dátum: 2011.01.31 21:24:54 »
Igaz!