Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1395768 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1020 Dátum: 2010.12.29 20:47:50 »
Van EGR az sima D4D-ben is!

Idézet
Kezd köhögősen indulni a talicska egy-két napi állás után a reggeli mínusz 10 fokban,nekem az izzító gyertyák jutnak eszembe,lehet megérettek a cserére.

Milyen autóról beszélünk? Az ritkább, hogy mind a 4. Úgyhogy mielött nekiesel a cserének, ki kell deríteni melyik jó, melyik rossz.
Amennyiben mind jó, és D4D motorrol van szó, akkor viszont lehet hogy injektor gond lesz...
A képen látható Avensis,az üzeneteim fejlécén ott a motor tipus......
Az injektor hibája csak hidegben jelentkezik? csak mert nulla fok fölött pöccintésre indul, most meg teker párat,és hallom,hogy nem megy rögtön az összes henger.....
Nem azt mondom,hogy az összes izzító gyertya rossz lehet,de ha 1-2 gyengélkedik,már indulhat egyenetlenül a motor....vagy rosszul gondolom?
Hogy néz ki ez az EGR szelep?
Lehet a tuning box miatt,de tud az enyém is felhőt eregetni....
Nálam minden jó. Nem rángat ,nem dadog ,alapjárat tökéletes, 8 liter körül járok vele városban ,hidegben -18 fokon pöccre indul,húz mint az állat ,mégis füstölgött. ???

Áruld már el,hogy néz ki az EGR szelep,és hol találom?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1021 Dátum: 2010.12.29 21:03:12 »
Motorkódra lettem volna kiváncsi...


eccédé!  ::)Jó kis kocsi, nem szokott  ezekkel gond lenni. [rohog]
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1022 Dátum: 2010.12.29 21:05:37 »
Üdv Mindenkinek!

 Új belépőként először járok köztetek. Egy 2006-os D-Cat tulajdonosaként sokat tanultam az általatok leírtakból.Velem is megtörtént az ,,úgy füstöl az autó,mint egy szakadt trabant'' effektus.Nem akartam hinni először a szememnek,hogy egy ilyen  autó ,ilyet is tud. Ma szétszedtem az EGR szelepet. Ritkán láttam ekkora olajos, kormos dszuvát egy kupacban. Tisztítás után kb  + 20 lóerőt kaptam és nem füstöl a gép. Remélem megoldja ez a problémát. Valaki hasonló cipőben???

Én hasonlóban, szelep ill járat pucolás.
Főleg 1000-2000rpm közt lett sokkal nyomatékosabb.

Be kellene vezetni a szerviz programba 50-100000Km-enként a kontrollt, szükség esetén a pucolást.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.29 21:07:10 írta Egükém »

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1023 Dátum: 2010.12.29 21:18:29 »
Motorkódra lettem volna kiváncsi...


eccédé!  ::)Jó kis kocsi, nem szokott  ezekkel gond lenni. [rohog]

1CDU.... rossz híre van?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1024 Dátum: 2010.12.29 21:35:00 »
Motorkódra lettem volna kiváncsi...


eccédé!  ::)Jó kis kocsi, nem szokott  ezekkel gond lenni. [rohog]

1CDU.... rossz híre van?

Hát... Nem a legjobban sikerült motor!
Így viszont más a szitu, mert az 1 CD motoroknál nem annyira jellemző az injektor miatti nehezen indulás. Lehet tényleg izzítógyertyás lesz...
Az injektorok állapota a Toyota teszterével vizsgálható.
Az izzítógyertyát ki tudod mérni akár te magad is. Alap szerszámok és egy multiméter kell hozzá.
Le kell áramtalanítani, levenni az izzítógyertyákról az összekötő hidat, majd a csatlakozójuk és a test között kell ellenállást mérni. Amelyiknek végtelen nagy az ellenállása, az a rossz. Aminek van normálisan mérhető ellenállása, az jó.

Az EGR szelepet nem véletlenül nem írjuk le, hogy hogy néz ki, mert ezt így nehéz. A hengerfejen van rajt, de ennél jobban nem tudom leírni. És mind1 is hogy hogy néz ki, mert nem látni kívülről rajt semmit. Ha pedig nem tudod melyik az, akkor ne állj neki szétszedni!!!
Jah, és az szokott indításí nehézséget okozni!
Xanyi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26339
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1025 Dátum: 2010.12.29 21:48:26 »
De ha az EGR-rel van baj, akkor nemcsak nagy hidegben nem indul.

A 85 kW-os dízelek ezek szerint nem mind 1 CD motorkódúak? COV-ban ilyenek vannak, vagy mások?
music     

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1026 Dátum: 2010.12.29 22:30:18 »
De ha az EGR-rel van baj, akkor nemcsak nagy hidegben nem indul.

A 85 kW-os dízelek ezek szerint nem mind 1 CD motorkódúak? COV-ban ilyenek vannak, vagy mások?

Őszintén? Nekem a LE nem mond semmit... Fogalmam se volt eddig pl. hogy az 1 CD motor 85kW-os  :D
Xanyi

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1027 Dátum: 2010.12.29 22:57:43 »

"Hát... Nem a legjobban sikerült motor!"

Lehetne picit erősebb,de nekem eddig bajom nem volt vele....
Amikor ezt az autót vettem,azt mondták ez a jó motoros,a D-Cat-osokat felejtsem el,akkor most melyik a jó?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1028 Dátum: 2010.12.29 23:01:26 »
De ha az EGR-rel van baj, akkor nemcsak nagy hidegben nem indul.

A 85 kW-os dízelek ezek szerint nem mind 1 CD motorkódúak? COV-ban ilyenek vannak, vagy mások?

Az EGR csak úgy szóba került,mert egy kolléga írta,hogy pucolás után mennyit változott a teljesítmény,ami nekem is jól esne!

Én az izzító gyertyákra gyanakszom.....
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1029 Dátum: 2010.12.29 23:23:15 »
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=6287

Találtam egy kis segítséget az EGR ügyben,ha valakinek még szükség lenne rá.....
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1030 Dátum: 2010.12.29 23:28:05 »
A nem a legjobban sikerült motort Toyota szemüvegen keresztül nézd. Alapvetően egy megbízható típus, de előfordulhat gondja pl a lendkerékkel. A frissített verzió 126 lovas 2 literese vagy a 2,2-es motor 150 lovas verziója kevesebb fejfájást okoz.
Gabe 254.

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1031 Dátum: 2010.12.30 06:51:37 »
Motorkódra lettem volna kiváncsi...

Hidegen nehezen indulást okozhat injektor, úgy hogy más tünet nem jelentkezik!
De természetesen lehet izzítógyertya is. Azokat meg kell mérni elöbb...

Milyen tuningbox van benne? Én nem erőltetném, bár mindenkinek a saját dolga...

http://www.chiptuningbox.hu/galeria/toyota_avensis_verso_2.0_d-4d_dizel_116le-136le_diesel_tuning_digitalis_chiptuningbox_szerelese.html?view=true
Ez a fajta tuningbox van az autóban,még az elődöm szereltette bele,néküle elég lomhácska,nem szeretném kivenni...


Ezt a gyertya mérést én nem tudom megcsinálni,látható nyoma van ha rossz?

Hogy néz ki az EGR szelep? hol találom? rálesnék.....
Itt meg tudod nézni és a tisztítási folyamatot is.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=106241
 Bár az ábra d-cat motor az EGR ugyanaz

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1032 Dátum: 2010.12.30 06:58:34 »
Üdv Mindenkinek!

 Új belépőként először járok köztetek. Egy 2006-os D-Cat tulajdonosaként sokat tanultam az általatok leírtakból.Velem is megtörtént az ,,úgy füstöl az autó,mint egy szakadt trabant'' effektus.Nem akartam hinni először a szememnek,hogy egy ilyen  autó ,ilyet is tud. Ma szétszedtem az EGR szelepet. Ritkán láttam ekkora olajos, kormos dszuvát egy kupacban. Tisztítás után kb  + 20 lóerőt kaptam és nem füstöl a gép. Remélem megoldja ez a problémát. Valaki hasonló cipőben???

Én hasonlóban, szelep ill járat pucolás.
Főleg 1000-2000rpm közt lett sokkal nyomatékosabb.

Be kellene vezetni a szerviz programba 50-100000Km-enként a kontrollt, szükség esetén a pucolást.

Ez jó.... 15000 km-t mentem vele az előző pucolás óta!!! Mégis úgy nézett ki mintha sosem lett volna pucolva. 10 ezrenként kell tisztítani a szuper magyar gázolajok miatt!!
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.30 08:12:53 írta musspici »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1033 Dátum: 2010.12.30 08:33:26 »
Esetek 90% ban  Ausztriába tankolok, 120000KM-nél volt vele először problémám!!

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1034 Dátum: 2010.12.30 09:12:06 »
A nem a legjobban sikerült motort Toyota szemüvegen keresztül nézd. Alapvetően egy megbízható típus, de előfordulhat gondja pl a lendkerékkel. A frissített verzió 126 lovas 2 literese vagy a 2,2-es motor 150 lovas verziója kevesebb fejfájást okoz.

Ezt a lendkerék dolgot olvastam,hogyan mutatkozik ez a hiba? mi a tünet?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi