Viszont a 100-120-nál 7-8 literes fogyasztást annak tituláltam, ami: hazugságnak. (Az 1.6-os sem ehet amúgy ennyit, ilyen tempónál.)
Amikor az új Auris HSD-t, az 5 ajtóst elvittem egy tesztkörre (az átlagosnál hosszabb utat bizniszeltem a kereskedővel), elmondta, hogy a hibrid hajtás kb 6-7000km alatt tanul össze véglegesen a vezérlő-computerrel. Ezért volt az, hogy a megtett kb 25 (vegyes) km alatt, ha jól emlékszem, 4,7-es átlagot hoztam valami ötvenvalahányas átlagsebességgel. Ez 1 literrel magasabb a gyári értéknél (3,7).
Az összehangolás végére "garantáltan" beállítható a gyári átlag. Ha, pedig az ember nem figyel oda, csak megy, amerre lát, akkor is lazán 5 liter alatti adatot produkál. Félelmetesen csendes az utastere is, mind kinézetre, mind tapintásra nem találtam benne kivetnivalót. És akkor is ezt mondanám, ha az elején mondjuk, KIA jelvény lenne. Nincs akkora baj a Toyota háza táján, sőt, nagyon is jó ez az irány, még ha minden formai megoldásával - lásd, amit Kaposváron együtt is néztünk - nem értek teljesen egyet. Van néhány részlete, amit jobban át kellett volna gondolni és akkor a Golf-b*zik sem fanyaloghatnának rajta. Ennyi. Műszakilag, azonban hibátlan, köszönöm, jöhet az Auris Tourer Sports HSD...