Auris HSD Lounge teszt .
Elakadtam. Segítsen vki. értelmezni ezt a mondatot:
" A módszer lényege a termikus hatásfok növelése, így alacsonyabb működési hőmérsékleten dolgozik az erőforrás. Ezt azzal érik el, hogy a szívószelepek hosszabb ideig vannak nyitva, és a beszívott keverék egy része visszaáramlik, így kisebb kompressziót ér el a motor, ami hatékonyabb égéshez vezet, csökkentve a kipufogógáz hőmérsékletét. Ugyan a lökettérfogat/teljesítmény arány romlik, a motor kevesebb üzemanyaggal is beéri."
Miért is kisebb attól a fogyasztás, ha alacsonyabb az üzemi (működési) hőmérséklet? (A megfelelő hőfok eléréséhez szükséges időt, munkát, üa fogyasztást nem számítva.)
Azt odáig értem, hogy magasabb termikus hatásfoknál kisebb a veszteséghő,mint a dízeleknél. (Ezért is nehezebben melegszik be a HSD.) Azt is világos, hogy hasznos, ha a meleg nem a kipufogón távozik, de az Atkinson nem ettől hatékonyabb, hanem mert a munkaütem hosszabb,mint a sűrítési, azaz sokkal
hosszabb ideig hasznosítja az égésből származó energiát, és a kisebb kompresszió kialakításához is kevesebb energia kell. Az égés azonban nem a kisebb kompresszió miatt hatékonyabb, akkor nem lennének feltöltött/ kompresszoros motorok.-)
Mellékesen minden hatékonyabb égésű motor kevesebbet fogyaszt, vagy erősebb.-)