Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1251510 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4350 Dátum: 2009.09.03 16:50:36 »
Engem meg inkabb az uj Versora.  :surrender: Meg vmiert a faceliftes E12. Gondolom a hutomaszk miatt.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4351 Dátum: 2009.09.03 16:56:30 »
Egyrészt van hűtőmaszk  :clap: , másrészt szögletesebbek, sarkosabbak a fényszórók. Kicsit C-Mercisek, de nem baj az, ez így egy klassz arc.

Ákos, szerintem 1.4 literből sok lenne a 110 ló, hosszú távon nem bíznék benne. Kéne egy 1.6-os dízel a Toyotának is. Meg egy 1.4-es turbós benyás, 110-120 lóval, az lenne az én motorom.

TZoli

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4352 Dátum: 2009.09.03 17:02:48 »
Egyrészt van hűtőmaszk  :clap: , másrészt szögletesebbek, sarkosabbak a fényszórók. Kicsit C-Mercisek, de nem baj az, ez így egy klassz arc.

Ákos, szerintem 1.4 literből sok lenne a 110 ló, hosszú távon nem bíznék benne. Kéne egy 1.6-os dízel a Toyotának is. Meg egy 1.4-es turbós benyás, 110-120 lóval, az lenne az én motorom.

1.4 turbós benyásra Én is dobnék egy voksot :cool2:

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4353 Dátum: 2009.09.03 17:20:40 »
Nekem nagyon bejön ez az új orr. Tetszik.
Mondjuk a mostanié is tetszik :)
Inkább a hátulja érdekelne, hogy ott milyen.

NAgyon csodálkoznék, ha a belsejében a múszerfalon alapvető változás lenne - mondjuk ormány ügyben.
Azon van a váltó!
Szerintem azt szerintem nem lehet csak úgy, egy facelifttel máshová tenni... de lehet, hülye vagyok hozzá.

Amúgy a zörgő műszefal témát az alábbi módon kezelem: felhangosítom a rádiót  :D
Olcsó, egyszerű és hatékony :D

Észrevettem, hogy mikor belülről nyitom a motorteret, az a kis nyitó bizgentyű nem igazán jó. Elsőre nem műxik, sokszor kell húzogatni és utána is matatni kell elöl, szinte préselni kell az ujjamat a kaszni és a motortető közé. Nyugtassatok meg, hogy ez 2 perces javítás, meghúzzák a bowdent, vagy ilyesmi  :yes:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4354 Dátum: 2009.09.03 19:18:23 »
Észrevettem, hogy mikor belülről nyitom a motorteret, az a kis nyitó bizgentyű nem igazán jó. Elsőre nem műxik, sokszor kell húzogatni és utána is matatni kell elöl, szinte préselni kell az ujjamat a kaszni és a motortető közé. Nyugtassatok meg, hogy ez 2 perces javítás, meghúzzák a bowdent, vagy ilyesmi  :yes:
Megnyugtatlak! Odatapad a gumihoz a motorhazteto a nagy melegben. Kend be a gumicsikokat glicerinnel es minden OK  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4355 Dátum: 2009.09.03 21:39:26 »
Meg egy 1.4-es turbós benyás, 110-120 lóval, az lenne az én motorom.
1,4 turbós benyás nekem 120ló alatt semmi esetre sem kéne.....ha már benne van a turbó, ugyan legyen 120-150lovas.

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4356 Dátum: 2009.09.03 22:14:41 »
Szerinted észrevennéd, ha 10 lóerő hiányozna az 1.4 TSI-ből? Kötve hiszem, felül amúgy sem egy nagy sárkány az a motor sem. 110-120 tehetséges lovacska számomra bőven elég 12 mázsához, és így az élettartam is valószínűleg kedvezőbb, mint egy 150 lóra húzott 1.4-esnél.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4357 Dátum: 2009.09.03 22:29:39 »
Szerinted észrevennéd, ha 10 lóerő hiányozna az 1.4 TSI-ből? Kötve hiszem, felül amúgy sem egy nagy sárkány az a motor sem. 110-120 tehetséges lovacska számomra bőven elég 12 mázsához, és így az élettartam is valószínűleg kedvezőbb, mint egy 150 lóra húzott 1.4-esnél.
Mivel talán nincs is 120ló alatti 1,4 turbó, így erről kár vitázni. Én úgy vagyok a dologgal, hogy a következő autómban vagy lesz egy kihegyezett szívóbenzines (pl. ceed 1,4 110Le, Toyota 1,6 132Le valvematic), vagy turbó. Viszont, ha bevállalom a turbó nagyobb hibaesélyeit, akkor ugyan miért ne kárpótoljam magam egy kis plusz lóerővel?
Az, hogy mi mennyire tartós, az csak találgatás. Nézd meg az 1,9- 2 literes dízeleket, néhány év alatt a 90-110lóból 170-180ló lett.

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4358 Dátum: 2009.09.03 22:58:30 »
Az, hogy mi mennyire tartós, az csak találgatás. Nézd meg az 1,9- 2 literes dízeleket, néhány év alatt a 90-110lóból 170-180ló lett.

És azok tartósak? :)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4359 Dátum: 2009.09.04 07:00:28 »
Az, hogy mi mennyire tartós, az csak találgatás. Nézd meg az 1,9- 2 literes dízeleket, néhány év alatt a 90-110lóból 170-180ló lett.

És azok tartósak? :)
Nem hallottam még, hogy a pl a PD TDI motorok 140 és 170 lovas változatai közt, komoly tartósságbeli különbségek lennének. A CR-ek meg nagyon frissek. Az egy más kérdés, hogy - maradjunk a témánál- a 2.0 110-125lovas toyota dízelek megbízhatóbbak a 2-2 177-180lovas d-cat-nél, de az feltehetőleg a konstrukció baja.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4360 Dátum: 2009.09.04 08:17:44 »
Nekem simán megfelel az 1.6-os dual vvti motorom.
Nem vágyom annyira egy kis turbósra, amíg ez teljesen jó.
Más gyártók, pl a vw tényleg rááltak erre a kisturbós benzines dologra, mert nekik nincs normális 1.6-os motorjuk.
De a Toyota 1.6-osok teljesen jók szerintem.
A legeslegjobban pont a motort szeretem a kocsimban, majdhogynem ezért vettem és nem csalódtam.

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4361 Dátum: 2009.09.04 08:26:03 »
Más gyártók, pl a vw tényleg rááltak erre a kisturbós benzines dologra, mert nekik nincs normális 1.6-os motorjuk.

Ez mondjuk fordítva van: nem azért álltak rá a kisturbósokra, mert nincs normális 1.6-osuk, hanem azért nincs rendes 1.6-osuk, mert van rendes kisturbósuk.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4362 Dátum: 2009.09.04 09:05:35 »
Jó sokáig fejlesztették azt a kis turbós egynégyest, a VW egyhatosa van vagy 20 éves konstrukció...

Szerintem inkább a dízelekkel foglalkoztak, mikor felfutott a dízel, aztán mikor rájöttek, hogy a benzinesek is léteznek és feljövőben vannak, ráadásul van ez az emissziós dolog, akkor mentek el a turbós kismotorok felé.
A Toyota egyhatos meg közben állandóan fejlődött, mert ők ezt az utat választották.
Nincs is most kis turból benzinesük, kíváncsi vagyok, hogy a közeljövőben ez a hiány problémákat okoz-e majd...
Jelenleg szerintem a fejlett 1.6-s pariban van a turbós egynégyesekkel.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4363 Dátum: 2009.09.04 09:30:37 »
Jelenleg szerintem a fejlett 1.6-s pariban van a turbós egynégyesekkel.
Teljesen más a két motorcsalád, bár ha egy motort a max teljesítménnyel jellemzel, akkor valóban. Ettől függetlenül ég és föld egy 132lovas 1,6valvematic meg egy 1,4 140Le Tsi által nyújtott kraft.
A turbós sokkal jobb, bár be kell vállalni a nagyobb hibásodás esélyét.
Európában terjednek a kisturbósok: VW-csoport, Pug, Fiat csoport, Renault, Opel.....és a következő Focus is kisturbóval fog jönni.

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4364 Dátum: 2009.09.04 09:40:41 »
Egy 1.6-os szívó legfeljebb fogyasztásban van pariban egy hasonló teljesítményű turbóssal. Nekem nagyon szimpatikus az új irány, sajnálom, hogy a Toyota egyáltalán nem reagál erre. (A hibrid Auris ugyanis erre a vélhető ára miatt nem lesz érdemi reakció.)