Nem ugyanolyan... Sőt, teljesen más az új motor. A különbség ennek alapján hihető; az aktuális 1.4-es fogyasztása városban meglehetősen magas (mármint viszonylagosan).
Önmagában véve nagyon komoly befolyásoló tényező, hogy egy motor mennyire korszerű konstrukció. Hogy egy házon belüli példát mondjak: a Starletemben lévő, ősrégi (60-as évek eleji) tervezésű, 45 lóerős, ezres motor a kis 755 kilós autó mozgatásához, 90-100-as tempóval, alig igényel kevesebb üzemanyagot, mint a Camry húsz évvel későbbi (80-as évek eleji) technológiájú, kétliteres, 105 lóerős gépe, pedig ez kb. 400 kilóval nagyobb tömeget visz! A konkrét értékek: kb. öt és fél vs. bő hat liter!
Az 1,4vvt-i városi fogyija miért is lenne magas? Kedvezőbb a fogyasztása, mint a hasonló teljesítményű 1,6-os motoroké, meg a gyengébb 1,4-eseké.
Az új dual-VVT-i motor fogyasztási adatai (a városban több mint 1liter miniusz) gondolom a start/stop rendszerrel beállított adat, vagy tévedek?
Írtam, hogy relatíve tartom magasnak a mostani 1.4 városi adatát. Ami ugye 8.7 liter. Ez szerintem sok egy 1.4-es, benzines autótól. Úgy értem, ahhoz képest sok, hogy egy 1.6-os Carinát el lehet mozgatni ennél kevesebbel városban; egy 2.0 Avensist ugyanennyivel/alig többel, de a régi konstrukciójú, kétliteres Camrym is legfeljebb egy literrel fogyaszt ennél többet. De megnézhetjük azt is, mennyit eszik a 4E-FE motoros, E11-es vagy E10-es Corolla... Na, ezekhez képest tartom én magasnak a mostani 1.4-es étvágyát.
Én nem használok Aurist, viszont számomra az E12-vel kedvezően alakul az 1,4 benzines fogyasztása városban, mert ugye az 1,4vvt-i motort rossz városi fogyival jellemezted úgy önmagában, és gondolom akkor ez a téma - a félreértések elkerülése végett-. Gyári értéken az Auris 8,7 liter az E12 8,4 liter fogyaszt városban, vagyis 3decivel kevesebb az Aurisnál. Ez a valóságban az én esetemben átlag 7 - 8,5 liter között mozog városban Bp., időjárástól, használattól függően. Meg kellen kérdezni néhány Auris 1,4vvt-i tulajt, mennyit eszik a kocsi városban. Bár én nem szeretem a városi fogyikat, meg úgy alapjába véve a fogyasztás vitákat, mert ez talán a legszubjektívabb téma az autók körül. Városi fogyi: kisváros vidéken, Budapest külváros, budapest napközben, budapest 1óra/2km típusú dugó, téli érték, nyári érték, hidegindításos rövid szakaszok, vezetési stílus: kihuzatósabb vagy becsorgós stílus stb stb? Túl sok a tényező, és az emberek szeretnek picit "kerekítgetni". Sokkal egzaktabb a 90-100km/h-s országúti érték, vagy a 130-140es autópályás, vagy a spritmonitor.de-n található nagyvegyes átlagértékek elemzése a fogyasztási kérdés eldöntésére.
Auris vs Carina:
Melyik Carináról beszélsz, a CarinaE-ről? Mert állítom, hogy a 2 autó egy súlyban van, továbbá meg merem kockáztatni, hogy az Auris egyes felszereltségeknél még nezezbb is talán egy hajszállal, és gondolom a Carina hosszabb váltót is kapott az Aurisnál, vagyis az Auris-ban az 1,4 már nem az ideális környezetben működhet szerintem, így csak ezért itt nem írnám le az 1,4vvt-i városi fogyasztását (köbcentihez mérten nagy kaszni rövid váltóval). Nyilván vannak esetek, főleg városban, mikor a nagy kaszni alatt a kisebb motor jobban megszenvedi az autó begyorsítását, mint a kicsivel nagyobb és nyomatékosabb motor. Ez pl. az astraH 1,4 vs 1,6 esetére épp úgy igaz, mint esetleg a Carina1,6 vs 1,4Auris-ra írtad. Szerintem ez nem az 1,4 vvt-i hibája. Viszont amit a 2.0Avensisre írtál, hogy az ugyanennyivel/alig tőbbel beéri városban, na azt betudom költői túlzásnak.