Ha nagyon meleg a gép, tedd át belső keringetésre, hogy ne a 40°C levegőt kelljen hűtenie a rendszernek, hanem a belső hűvösebbet. ( azért egy 15-20 perc után adj magadnak friss levegőt, mert hamar elálmosodsz) Ha nagyon meleged van, rövíd időre rakd át a középső beömlőkre a levegőt ( 4-5 percnél ne tovább, mert megfázol!) aztán vissza az ablakra. - Ha áthült a kocsi, meg te is egy kicsit, akkor már elég a közepes ventillátorfokozat az ablakra, esetleg egész kevés a lábra - főleg ha nem rövidnaci-szandál az öltözéked.
Nekem így használva csak hosszabb napon parkolás utájn kell rövid ideig a 4 -ből 3-as fokozaton nyomni; általában 2-es, de sokszor - főleg ha 30°C alatt van kint 1 - es fokozat is elég.
Ja napon parkolás esetére jó dolog az a széthajtogatható napellenző, rengeteget számít még hővédő üvegnél is.
Így-így
! Én így használtam a manuális klímát a Carinában:
A forró autóba beszállva, először is még álló helyzetben egy-két percre összes ajtó kitár, hogy a hőség nagyja kimenjen. Utána motor indít, hőfok minimumra, ventillátor maximumra, befújás szélvédő+lábtér vagy műszerfal+lábtér (ez esetben viszont a rostélyokat úgy kell beállítani, hogy ne direkt rád fújják a hideget, hanem kétoldalt melléd), belső keringtetés bekapcs, összes ablak kb. tenyérnyire kinyit (hogy gyorsabban távozhasson a meleg levegő), indulás. Párszáz méter után ablakok becsuk, amúgy minden változatlan. Mikor a hőfok odabenn már kellemes, ventillátor vissza kettesre, hőfok minimumról kicsit feljebb (ez persze a külső hőmérséklet függvénye is), befújás iránya marad szélvédő+lábtér vagy műszerfal+lábtér, belső keringtetés kikapcs.
Automata klímás autóban ehhez képest annyi az eltérés, hogy a hőfokot kezdetben minimumra állítom, utána általában 21...23 fokra, attól függően, hogy kint mennyire van meleg. Most, ebben a hőségben 23-ra szoktam állítani, ez rövidnaci-szandál öltözetben is kellemes
... A ventillátort pedig a Corollában hármasra, az Avéban négyesre vagy esetleg hármasra szoktam visszavenni.