Én inkább azt mondom, hogy a kettőt együtt érdemes figyelembe venni. A labor mérések gyakorlatilag SOHA nem egyeznek meg a valós felhasználással. Csak az utóbbit nézve valóban túlon túl szubjekív eredményt kapunk, mégis, sokat számít a személyes tapasztalat is. Mi anno, mikor hordtuk a "gázolajat" romcsiból, színről-szagról állapítottuk meg, hogy az kb jó-e. Talán ezt olvasva elkaphatja az embert a röhögő görcs, de tényleg így volt, mert más lehetőségünk nem volt rá.
É pár év biznisz után simán megmondtuk, hogy az a "cucc" jó-e, vagy sem. Volt olyan gázolaj, ami konkrétan olyan fekete volt, mint a Cola, a szaga szúrós volt, de a kocsi (VW Passat TDI) úgy ment vele, mint a disznó és nagyon jól is fogyasztott. Ja, baja sem volt az autónak tőle 100.000km-es futott táv alatt sem.
De ott vannak az olajok is: Palaczk írta, hogy azonos használati körülmények között az LM jobban teljesített, mint az Eneos. Adatlapjaikat összehasonlítva EZ a különbség nem kivehető, tehát, megint csak fontos a saját tapasztalat szerzése is. (Nyilván ettől nem rossz olaj az Eneos, de az LM jobb nála).
A fotelből nem lehet jó mérnök senki, kell a tapasztalat is ehhez.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)