Pár napja fedeztem csak fel, hogy van itt ilyen topik... hát, igazából itt a helyem
Párommal mindketten motorozunk, éveken át más járművünk nem is volt, a Yarist csak most november végén újítottuk.
Az lovaink:
Az előtérben a Kedvesem 2005-ös Hyosung GV250-je (a Ciliegia névre hallgat, biztosan a színe miatt), mögötte pedig Teresa, az én BMW F650CS-em (2004, ABS). Részemről munkába járás, lótás-futás, meg persze túrák szaporítják a kilométereket, 2008 augusztus óta 81500-at tekertem bele Teresa órájába. Eső, sár, fagy önmagában nem akadály. Ónos eső, hó, vagy fagy és köd... na az már inkább.
Lehet, hogy teszek be majd ide is túrabeszámolókat, ha nincs ellenvetés
Egyébként a mindig beöltözők közé tartozom, és a motoros hypermiling ritka sportját is űzöm. A választásom is erre tekintettel esett pont egy ilyen F650-re, nem túl nehéz, nem túl magas, kényelmes, autópályaképes, ütős-vágós-málhás, mégis normálisan fogyasztó gépet kerestem első motornak. Ingázáskor nagyon praktikus, hogy az alap cuccaimat egy kis táskában csak fel kell dobni oda, ahol más motornál a tank van, nagyon megfogott ez a kis különcség (a lenti képen épp havat tárol a munkahelyi parkolóban - néha megesik, de azért a havat inkább kihagyom):
Zakopanéban egy autós morcolt a kúton, hogy miért kell nekem pont jobbos betöltő. Aztán meg meglepődött.
Viszonylag ritkább megoldás még a szíjhajtás: gondozásmentes, láncnál általában tartósabb (63 és 41 ezer km-t bírt eddig a két szíj, aminek sikerült a végére járni), de alattomosabb: nem kezd el finoman nyúlni, amiből látnám, hogy "ehh, következő szervizkor csere", hanem szépen elpattan vagy elhagy pár fogat. Előbbi után főleg nem megy sehova, utóbbival hímestojás módban ki lehet húzni egy darabig, de az a fogyasztásnak se tesz jót, na meg a lelkiállapotnak se...
Eddigi legkésőbbi tankolásom (15 literes a tank):
Meg persze a kötelező matrica, tavaly csináltattam:
Azóta kicsit javult az átlagom, most 3.014l/100km a teljes 81500km-es távon.
Modding: Kawasaki első felni, a puha gyári helyett. Hát persze, hogy a kátyúk ellen. Valamelyik 24 órás túraversenyen az összes öntött felnis BMW deformációt szedett össze, ennyit erről...
Név fölpingálva (Teresa a nevét, egy hírös Claymore harcos után kapta, mert sokkal-sokkal erősebb, mint a 125-ös CBR, amire először gondoltam, mint első motor. De sokkal kevésbé lett volna alkalmas igáslónak, meg 2 ember alá, valljuk be.):
Szóval ő a fő oka, hogy mostanában nem nagyon fogok a "Mennyit fogyaszt a Yarisod?" topikba írni.