Szerző Téma: TUNING  (Megtekintve 490884 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: TUNING
« Válasz #1395 Dátum: 2011.05.01 16:19:26 »
Szeretnék egy direktszűrőt tenni az autómba és ehhez szeretnék segítséget illetve tanácsokat kérni az ebben jártasaktól, hogy milyent vegyek hova érdemes tenni hogy ne szívjon meleg levegőt stb stb.
Apexi vagy K&N közül válassz!
gondolom a tied benzines , igy nemtom hova érdemes rakni......
de pár infó van itt , lehet olvasgatni ;)http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=354.930

Rendben, átolvasom csak ennyire még nem olvastam vissza aztán azért gondoltam rákérdeztek, meg a kereső se dobta ki nekem azt amit a linkelt oldalon írtatok. Igen benzines az enyém.

jo-ce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: TUNING
« Válasz #1396 Dátum: 2011.05.01 19:19:13 »
Én nem ajánlom neked a direktszűrőt, ha megnézel egy gyári betétszűrőt az olyan anyagból van hogy a legapróbb por,kosz és egyéb szemcsét is megszűri.A direkt szűrők ezzel ellentétben sokkal nagyobb lyukakkal rendelkeznek, ami mindent átenged.Igazábból csak annyit érsz el vele ,hogy nyáron ***a melegben fuldokolni fog az autó, meg nem fog úgy menni.Előző autómon ami egy astra volt ezek a tapasztalataim voltak.Nem ment jobban,nem fogyasztott jobban csak szürcsögött amikor nyomtam a gázt.Én egy modern vvti motort nem rontanék el egy gagyi utángyártott bármilyen k&n simota vagy akármi vackokkal.Az ilyen szűrő dolgok csak mind parasztvakítás max a többszáz lóerős kocsiknál van jelentősége de azokat meg akár több tízezer forintos légszűrő rendszerrel látják el. :devil:

Szeretnék egy direktszűrőt tenni az autómba és ehhez szeretnék segítséget illetve tanácsokat kérni az ebben jártasaktól, hogy milyent vegyek hova érdemes tenni hogy ne szívjon meleg levegőt stb stb.
Apexi vagy K&N közül válassz!
gondolom a tied benzines , igy nemtom hova érdemes rakni......
de pár infó van itt , lehet olvasgatni ;)http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=354.930

Rendben, átolvasom csak ennyire még nem olvastam vissza aztán azért gondoltam rákérdeztek, meg a kereső se dobta ki nekem azt amit a linkelt oldalon írtatok. Igen benzines az enyém.

ÉN

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1397 Dátum: 2011.05.02 12:47:54 »
A szűrésről:
Vannak tesztek, amiken bizonyították, hogy a megfelelően olajzott sportszűrő nem enged át több szennyeződést, mint a papír, sőt még jobban is szűrhet. Akkor enged át több koszt csak, ha nem olajozzák megfelelően, illetve ha mocskos nagyon és "átszív". Ez viszont user error kategória, nem a szűrő a rossz.

Bár tény, hogy a papírszűrő kevesebb koszt enged át mocskosan, ez még nem ok arra, hogy azt mondjuk a sportszűrő minden körülmény mellett rosszabbul szűrne. A tisztításra érzékenyebb, de a tiszta, frissen olajzott szűrő ugyan olyan jól szűr, mint a papír.

A sportszűrőnél nem a rácsméret a szűrés mértékének a mutatója, mint a száraz papírszűrőnél. A kosz nem a rácsban akad fent, hanem a nedves (olajos) textiliába ragad bele, ami nagy különbség. A textiles sportszűrők meg úgy vannak kialakítva, hogy a levegő picit cirkuláljon benne, azaz minden féle képpen az egyik textilszállal érintkezzen a légáram és a kosz ezáltal. (Magyarul átfedésben vannak a textilszálak.) Így lehet nagyobb a rácsméret; az azonos szűrési hatásfok mellett nagyobb lesz az átáramlás.

Arról nem is beszélve, hogy papír és papír között is van különbség, simán lehet, hogy egy olcsóbb utángyártott szűrő 2-3x annyi port is átenged, mint a gyári vagy márkás szintén papírszűrő.


Teljesítmény:
A sportlégszűrő úgy növeli a teljesítményt, hogy a szűrő média ellenállása kisebb (a nagyobb rácsméretnek köszönhetően), így a szívócsonkban levő vákuum hatására több levegőt tud a motorba beáramolni, amiből aztán több benzin-levegő keveréket tud előállítani az adott keverékképző rendszer. Főként a gyárilag alulméretezett légszűrővel rendelkező kocsiknál jön nagyobb erőtöbblet elő a szűrő beépítését követően.

Ha azonban nem tud a motor több benzin-levegő keveréket előállítani és befrecskendzni, akkor hiába a nagyobb legtömeg; nem lehet kihasználni a sportlégszűrőt ezáltal teljesen, így van olyan kocsi, aminél a sportlégszűrő nem hoz semmit sem.

A sportlégszűrő csökkentheti a teljesítményt is!
A beszívott levegő mennyiségén túlmenően számos faktor számít még, pl. a beszívott levegő hőmérséklete és a gázlengesek frekvenciája, hossza (direktszűrőnél csőhossz), a légtömegmérő helyes működése, stb. Ha bármelyik tényezővel gond van, akkor már lehetséges könnyen, hogy a teljesítmény nem nőni fog, hanem csökkenni.

Pár fok hőmérséklet növekedés 1-2 lóerő minuszt jelent kapásból -- így a motortérből meleget szívó direktszűrő rendszerek már jók sem lehetnek alapból. Olyan direktszűrő rendszert kell kiépíteni, ami hideget szív, az ilyen rendszer azonban költségesebb.

A gázlengések hossza, mikéntje is fontos, a csőhossz befolyásolja a motor karakterisztikáját. A tapasztalatom az, hogy a hosszabb csövekkel egyenletesebb lesz a nyomatékgörbe és nem lesznek kiugró tartományok. A Corolla pl. a hosszú csövet szereti igazán, a gázlengéseknek is ez kedvez, ekkor nem torpan a motor, meg egyenletesebben húz majd minden tartományban.

Tehát sok olyan szituáció van, amikor a légszűrő ront csak a gyárilag megtervezett rendszeren, azonban ez nem törvényszerű. Ha jó a konstrukció, akkor hoz a konyhára, ha rossz a konstrukció, akkor inkabb visz, mint hoz. Ezért okosan kell megtervezni/kiválasztani a direktszűrő megoldást.

A betétszűrőnél nincsen ekkora para, ott 99%, hogy nem lesz semmi hátrányos jelenség, max nem megy érezhetően jobban a kocsi. Ugyanis a betétszűrőnek kisebb a kapacitása, nagyobb a viszonylagos ellenállása és a légszűrő rendszer gyári elemeinek a korlátait is hordozza magán, pl. egy szűk szívó gumicső megfoghatja a legáramlást nagy mértékben.

Összegezve tehát: nem rossz dolog a sportlégszűrő, csak okosan kell használni, beépíteni, valamint rendszeresen tisztítani kell. Akinek azonban ez nagy kompromisszumot jelent, annak valóban jobb egy papírszűrő. Tekintettel arra, hogy a sportszűrő a gyári kocsiknál viszonylag nem hoz önmagában sokat, de azért jelentős kompromisszumot jelent, ezért nem javaslom, csak az elszántabbaknak, akik szeretnek amúgy is bütykölni...

Az írásom célja a valóság bemutatása, nem az, hogy rábeszéljek vagy lebeszéljek másokat a sportlégszűrő használatáról.

pzs

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1398 Dátum: 2011.05.02 13:02:26 »
Celicass peldajat hoznam fel. Hiaba volt direktszuroje, ha olyan helyre volt berakva ahol 10 fokkal melegebb levegot szivott mint gyari megoldassal.
O is Jo-ce cartarshoz hasonloan allt hozza, hogy mivel nala nem valt be ezert nem jo es nem ajanlja senkinek, mikozben szinte ugyanaz a szuro mas csovel hideget szivva az 1.5os Yarison legalabb 5 lovat hozott (ez nem lett merve, de gyorsulasban 2 autonyi azert nem keves)... Ja es a yaris nem tobb 100 loeros auto. Azt viszont tudni kell, hogy a mernokok viszonylag optimalisra lovik be a gyari szuro rendszert szoval tenyleg nem erdemes kiserletezgetni. Ugy van ertelme ha a kipufogorendszer es meg csomo minden modositva van a nagyobb teljesitmeny elerese erdekeben...  :flowers:

kapasp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • 1,4 16V VVT-i Hatchback Sport ICE
Re: TUNING
« Válasz #1399 Dátum: 2011.05.06 11:56:14 »
Ilyen lett. Egyelőre...

[a csatolmányt egy admin törölte]

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: TUNING
« Válasz #1400 Dátum: 2011.05.06 12:04:23 »
alakul, egész pofás :yes:
bár a küszöbön a feliratok bántják a szemem :D

látom meg lett csinálva projisra a lámpád, erröl a folyamatrol fotok készültek e?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: TUNING
« Válasz #1401 Dátum: 2011.05.06 12:29:33 »
Ez gondolom nem fólia?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: TUNING
« Válasz #1402 Dátum: 2011.05.06 12:32:36 »
de :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

kapasp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • 1,4 16V VVT-i Hatchback Sport ICE
Re: TUNING
« Válasz #1403 Dátum: 2011.05.06 12:33:04 »
alakul, egész pofás :yes:
bár a küszöbön a feliratok bántják a szemem :D

látom meg lett csinálva projisra a lámpád, erröl a folyamatrol fotok készültek e?

Igen, készültek fotók, csak lehetséges, hogy éppen ma töröltem őket. De megnézem, ha érdekel valami részlet.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: TUNING
« Válasz #1404 Dátum: 2011.05.06 12:53:29 »
Apám, qrva jók a fényszórók!  :clap: Ha nem ismerném, azt mondanám rá, gyári.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: TUNING
« Válasz #1405 Dátum: 2011.05.06 12:56:18 »
alakul, egész pofás :yes:
bár a küszöbön a feliratok bántják a szemem :D

látom meg lett csinálva projisra a lámpád, erröl a folyamatrol fotok készültek e?

Igen, készültek fotók, csak lehetséges, hogy éppen ma töröltem őket. De megnézem, ha érdekel valami részlet.
persze hogy érdekel :yes:
meg a tapasztalat is, vetitési kép stb. :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1406 Dátum: 2011.05.06 13:24:05 »
Komplett dokumentációt/leírást, beszámolót várok és sok fotót a műveletről. Csak mert pont most akarunk mi is ilyet csinálni...

Nagyon köszönöm!

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: TUNING
« Válasz #1407 Dátum: 2011.05.06 18:14:41 »
Én személy szerint a KN Typhoon kitet raktam bele a kis 1,4esbe. Nekem egyre inkább tetszik.

Gyorsabban felpörög talán erősebb lett picit, a hangja nagyon tetszik ahogy szív, bár igazi egy remus hardlineal lesz majd  :D ,de most bicikli tuningra költöm annak az árát inkább.

Valaki húzott fel Ts felnire 205/50 R16-ot?

Vredestein sportrac 3 v Kumho Ecsta? v Falken 452 v Toyo Proxes? v Yokohama Advant vennétek rá?

A 215/45 R16 túl széles lenne ? (Azt hiszem 6 coll széles a felni.)

Konrád

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: TUNING
« Válasz #1408 Dátum: 2011.05.06 18:15:15 »
Ilyen lett. Egyelőre...

Ez tök olyan felni mint Tutineté. Mekkora?
Konrád

TSityu

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1409 Dátum: 2011.05.06 18:17:40 »
Nekem volt a TS-en 205/50R16, ennél szélesebb szerintem nem megy rá. 6".  :D