Szerző Téma: TUNING  (Megtekintve 488570 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1290 Dátum: 2011.02.11 15:46:10 »
Ez eddig oke, csak mondjuk en abban nem vagyok biztos, hogy a tervezes soran nem kalkulaltak bele az olajparat a rendszerbe. Konnyen lehet, hogy ez az olajpara kell a motornak, mert ez keni az injektort egy picit vagy a szelepeket egy minimalis mertekben. En ettol felek, nem attol, hogy nem adod le a tartaly tartalmat szakszeruen.

A nagy csoben a gaz a motor iranyaba megy, mig a kicsi (jobb oldalon), az a motorbol jon eppen kifele.

A kicsi cso tartalmazza a kimeno kartergazt, ami a pillangoszelephez van visszavezetve, hogy a motor beszivhassa.

A nagy csoben pedig szurt levegovel es kartergazzal keveredett gaz aramlik befele a motorba. Ennek celja a nyomaskiegyenlites es a motor kartergaz-szelloztetesenek a biztositasa.

A nagy csore semmi ertelme kotni a tartalyt, mert az alig tartalmaz kartergazt, nagy resze szurt levego. A kis csoben viszont csak kartergaz van, ezt erdemes? szurni.


Amugy valami valtozast tapasztaltal barmit is tekintve?

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: TUNING
« Válasz #1291 Dátum: 2011.02.11 16:05:58 »
nah most legalább okosabb lettem :) köszi az infót. (ezeket ilyen pontosan én sem tudtam...) annyi változás h mikor rövid távok után elindultok simábban pörög fel és nem olyan nehézkes hidegen hanem egyenletesebb azóta a kocsi amit annak tulajdonítok, h a párát amit hidegindításnál beszívna azt most lecsapatja ez a kütyü amúgy nem várok el tőle semmi extrát meg ugye nem is nyújt semmi extrát mert sok béna írogatja h ilyen fogyasztáscsökkenés meg olyan.. de ezek kamu dolgok ez tök egyszerű dologra lett kitalálva mégpedig h a kartergázt leülepítse, és ne jusson az égéstérbe pára és egyéb trutyi (sztem)
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.11 16:10:41 írta kleingy »
'03 Corolla E12 4zz-fe

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: TUNING
« Válasz #1292 Dátum: 2011.02.11 16:10:23 »
Remélem Rolla ilyen trutyit nem fog produkálni:) csak ugye elnézve ezeket a dolgokat én nem akarom h ezt a kocsim beszívja és már nem is fogja ezután :)
Itt egy kis videó :

'03 Corolla E12 4zz-fe

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1293 Dátum: 2011.02.11 16:38:39 »
Tiszta sor, hogy hasznalni szeretnel a kocsidnak. Azonban minden modositas elott fel kell tenni a kerdest, hogy: nem okozol-e kart vele, illetve, hogy megeri-e a befektetest?

Ha visszagondolok a kartergaz-kezeles tortenetere... Ugy kezdodott, hogy a dugattyu gyurui es a hengerfal kozott azert nemi gaz eltavozott az egesterbol (regebben nagyobb mennyiseg), illetve a szelepeknel is, ha azok nem zartak tokeletesen ugye. Ez eredendoen mellektermek, amit el kellett vezetni, hogy a motorban ne novekedjen meg tulsagosan a nyomas es hogy ne rakodjanak ki a szennyezodesek. Eleinte a szabadba vezettek a  kartergazt egy csovon, azonban ez nem volt jo megoldas, mert a motorba belement a sok mocsok a csovon keresztul, valamint a kocsik alatt minden elegge olajos volt.

Sok fele megoldassal kiserletezgettek, mig valaki ki nem fejlesztette az egyeniranyito szelepet, azaz a PCV-t. Ez nem engedte mar be a motorba a mocskot, csak onnan ki azt. Azonabn a gazt meg mindig nem tudtak hova vezetni, tartalyokba gyujtottek (ma ez a bodon, amit beepitenek sokan). Kesobb megfejeltek a technologiat, letrejott az, amit ma is hasznalunk, hogy a szivocsobe vezetjuk vissza a gazt. Ennek azonban pont az volt a lenyege, hogy nem terheljuk a kornyezetet es nem kell rendszeresen karbantartani a kartergaz utokezelo rendszert.

Most visszaterunk akkor a regi rendszerhez? Kicsit ez a legszurokre hasonlit. Kezdetben ott is olajos szurodobozok, meg nedves (olajos) textiliak voltak, mig eljutottunk a papirhoz. Aztan most sokan sportszuro neven ugyan azt a technologiat hasznaljak, amelyet 40 eve levaltuttunk -- kijelentve, hogy az elavult es van jobb.

Azonban en meg nem hallottam arrol, hogy a kartergaznak jotekony hatasa is lett volna, en mindig csak, mint mellektermek hallottam felole. Igy elegge kicsi az eselye, hogy ha lekotjuk, akkor kart teszunk. szerintem nem lehet belole gond, vegig kovetve a technologia fejlodeset es az elozmenyeket.

Miutan a Corolla VVTi motorja nagyon tiszta, alig termel nemi kartergazt, igy megkerdojelezem a hatekonysagat, hiszen ott van ertelme esetleg hasznalni, ahol nagy mennyisegu iszap kepzodik.
Miutan minimalis kartergaz kepzodik, es ugye az sem 100%-ban olaj, ezert feltetelezem, hogy a motor keneset tekitve nincsen szukseg a kartergazra. Ez arra enged megint csak kovetkeztetni, hogy artani nem art, ha kiszedjuk a karterazt a rendszerbol.

Osszegezve szerintem artani nem fog a dolog, maximum sok hasznat nem fogod latni. Azonban az nyomasszabalyozas kerdesere meg nem jottem teljesen ra, ezen gondolkozom, meg tanulok tovabb a temaban.  :hmmmm:


(Bocs, hogy hangosan gondolkoztam.)

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: TUNING
« Válasz #1294 Dátum: 2011.02.11 16:50:23 »
pontosan! én nem várok tőle csodát! nem is úgy vezettem fel h uuuu igy meg úúgy :) csak adódott egy lehetőségem h nagyon olcsón megkapjam ezért építettem be: )
kifejted a nyomásszabályozás kérdést amin gondolkozol? én kivi vok rá és szerintem minden ilyen felmerülő dolgot érdemes több szem (monitor) közt megbeszélni és hátha kapunk ésszerű válaszokat rá.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.11 16:52:01 írta kleingy »
'03 Corolla E12 4zz-fe

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1295 Dátum: 2011.02.11 16:55:24 »
Hat ami nekem furcsa volt, hogy a PCV szeleprol lehuztam a csovet (kicsi), ekkor lefulladt a kocsim. Kiprobaltam ugy is, hogy a csovet befogtam, akkor is lefulladt. Nem ertem, hogy miert all le ekkor, mikor elvileg a motornak eszre sem szabadna vennie, hogy a kartergaz kivezeto csovet levettem, hiszen ott egy egyeniranyito szelep a motorba tekeve (arra dugod ra tulajdonkeppen a kis csovet).

Roviden ennyi a helyzet.

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: TUNING
« Válasz #1296 Dátum: 2011.02.11 17:04:52 »
Hat ami nekem furcsa volt, hogy a PCV szeleprol lehuztam a csovet (kicsi), ekkor lefulladt a kocsim. Kiprobaltam ugy is, hogy a csovet befogtam, akkor is lefulladt. Nem ertem, hogy miert all le ekkor, mikor elvileg a motornak eszre sem szabadna vennie, hogy a kartergaz kivezeto csovet levettem, hiszen ott egy egyeniranyito szelep a motorba tekeve (arra dugod ra tulajdonkeppen a kis csovet).

Roviden ennyi a helyzet.
én is (ahova most a kütyü be van építve) lehúztam poénból és paff leállt mondom mi a pöcs? a turbós kocsiknál megy el az alapjárat ha bármelyik csövet leszeded...a másik dolog ugye h szerintem vmi nyomás alatt tartja a szívórészt mert mikor leállítom rá 3 mp-re olyat csinál mintha vmi leeresztene szisszenik egyet!és arra gondolok h mikor lehúzzuk a kartercsövet elmegy az a vákuum és leáll
'03 Corolla E12 4zz-fe

slydi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: TUNING
« Válasz #1297 Dátum: 2011.02.18 23:38:39 »
gondolom neki tuning lámpa kell, valami projektoros vagy hasonlo
de senki se gyárt hozzá.
bontott cumo meg van minden menyiségben, bár most épp az ismerösöm is kivan fogyva

nálad a 10 pont! tuning lámpát keresek, de sehol sem találok

slydi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: TUNING
« Válasz #1298 Dátum: 2011.02.18 23:39:47 »
Mi a baj a gyárival?
nincsen bajom vele, csak szeretnék bele tenni projektoros lámpát

celicáss

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1299 Dátum: 2011.02.19 20:57:54 »
Belsőtér karbon új Corollára:


celicáss

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1300 Dátum: 2011.02.19 20:59:18 »
meg régire:


Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: TUNING
« Válasz #1301 Dátum: 2011.02.19 21:03:00 »
Ezek aztán a tuti netes cuccok. :1eye:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: TUNING
« Válasz #1302 Dátum: 2011.02.19 21:18:24 »
Gyönyörű, főleg így műfával kombinálva :wacko: Kb mint azok a magassarkú "sportcipők"...
Gabe 254.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: TUNING
« Válasz #1303 Dátum: 2011.02.19 21:22:14 »
"fa" betét karbonnal    :lol:

celicáss

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #1304 Dátum: 2011.02.19 21:53:55 »
"fa" betét karbonnal    :lol:

vagy félkész