Szerző Téma: TUNING  (Megtekintve 490917 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #870 Dátum: 2010.02.14 20:26:40 »
A Toyota nem szereti a mókolást, erre már többször rájöttem.

Ahhoz képes te is terjeszted a 0W-20-as olajat , hogy azt tegyenek a VVTI motorokba  ????  :nono: :no:

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #871 Dátum: 2010.02.14 20:28:03 »

A levegőszűrőnél többet, csak a nyomaték/lóerő magasabb fordulatszámon fog jelentkezni.  :)

Mondasz valamit :




barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #872 Dátum: 2010.02.14 20:34:23 »
A Toyota nem szereti a mókolást, erre már többször rájöttem.

Ahhoz képes te is terjeszted a 0W-20-as olajat , hogy azt tegyenek a VVTI motorokba  ????  :nono: :no:

Nem terjesztem, nem forgalmazom, csak használom és megosztom az (eddig pozitív) tapasztalatokat.

Azért az olajviszkozitás megválasztását nem tekintem mókolásnak... A gépkönyv amúgy ajánl egyet (5W-30), de felsorol még vagy 3 félét, ami szintén használható. Innentől kezdve mindenkinek olyan kell a kocsijába, ami az igényeit teljesen kielégíti.
Van aki az alacsony fogyasztásra és a kis hidegindítási kopásra gyúr, erre van a 0W-20. Más a sportos használat szükségleteit igyekszik kielégíteni egy xW-40-es olajjal. Mindegyik jó döntés az adott helyzetben...

Viszont egy motorváltoztatás sokszor balul sül el, mert a Toyota nem hagyja magát. A legtöbb kocsinak nincs baja azzal, ha a kartergázt a szabadba vezeted, a Toyota ezért is panaszkodik... Csak ennyit akartam mondani.

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #873 Dátum: 2010.02.14 20:38:05 »
A legtöbb kocsinak nincs baja azzal, ha a kartergázt a szabadba vezeted, a Toyota ezért is panaszkodik... Csak ennyit akartam mondani.

Hol panaszkodik emiatt a Toyota és kinek  ? Link ?


barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #874 Dátum: 2010.02.14 20:39:34 »
A legtöbb kocsinak nincs baja azzal, ha a kartergázt a szabadba vezeted, a Toyota ezért is panaszkodik... Csak ennyit akartam mondani.

Hol panaszkodik emiatt a Toyota és kinek  ? Link ?


Az enyém nekem panaszkodott nekem, amolyan meghitt kettesben a garázsban. A motorról húzd le a csövet, nem nagy cucc, aztán kiderül, hogy a tiedé is házsártos-e.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #875 Dátum: 2010.02.14 20:40:30 »
Köszi.
Más: itt egy megoldás a meleg  kartergáz nem visszavezetésre telj. növelés céljából, így meg kimegy a levegőbe és az utastérbe is kerülhet.



Azert legyunk kornyezettudatosak nalam is tartalyba megy a kartergaz. Igaz sima szivomotornal sokkal kevesebb trutymo keletkezik. Viszont nem tudom az a szuro mennyire okes, ugyanis ott fog bemenni a levego a motorba bizonyos esetben.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

zorits

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 504
  • COROLLA TS FACELIFT
Re: TUNING
« Válasz #876 Dátum: 2010.02.15 09:18:29 »
Ez meg mi a képen, egy Stift? :) :eek:

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: TUNING
« Válasz #877 Dátum: 2010.02.15 09:36:06 »
Jövő héten bekerülnek a TS rugók a Coriba... Már nagyon várom, kíváncsi vagyok, hogy szuperálnak majd  :yes:
Csinalj fotot elotte es utana is.

Uraim!
Ez a rugo meg mindig a facelift elotti TS rugo, amit mindharman tudunk, hogy nem ultet semmit, csak progresszivebb a karakterisztikaja. Fenykepen nem fog latszani semmi :surrender:  :winkiss:
Palaczk, pu megy.
kisa
born to ride

TZoli

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #878 Dátum: 2010.02.15 09:59:31 »
Ez meg mi a képen, egy Stift? :) :eek:

Ez egy Fiat/Lancia így a kép alapján sztem

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #879 Dátum: 2010.02.15 11:05:41 »
Azt hittem az is faceliftes ts rugo...
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #880 Dátum: 2010.02.15 18:56:46 »
Azert legyunk kornyezettudatosak nalam is tartalyba megy a kartergaz. Igaz sima szivomotornal sokkal kevesebb trutymo keletkezik. Viszont nem tudom az a szuro mennyire okes, ugyanis ott fog bemenni a levego a motorba bizonyos esetben.
Elvileg nem mehet be ott levegő, mert a motorba van egy PCV (Positive Crankcase Ventillation) szelep csavarozva, ami egyenirányítja az áramlást. Így, ha szívna, akkor lezár.

De erősíts meg benne, ha nem így van! Én lehúztam róla a gumit múltkor próbaképpen, azt lefulladt. Ez miért lehet?

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #881 Dátum: 2010.02.15 20:44:53 »

De erősíts meg benne, ha nem így van! Én lehúztam róla a gumit múltkor próbaképpen, azt lefulladt. Ez miért lehet?

Majd teljesítménymérésen lehúzzuk megnézzük hoz-e változást, ha nem , akkor eddig is kár volt róla beszélni. Ugyanígy lesz a szűrőbetéttel is.
Csinálunk egy mérést anélkül is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #882 Dátum: 2010.02.15 20:57:49 »

De erősíts meg benne, ha nem így van! Én lehúztam róla a gumit múltkor próbaképpen, azt lefulladt. Ez miért lehet?

Majd teljesítménymérésen lehúzzuk megnézzük hoz-e változást, ha nem , akkor eddig is kár volt róla beszélni. Ugyanígy lesz a szűrőbetéttel is.
Csinálunk egy mérést anélkül is.
OK. Várom az eredményeket!

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #883 Dátum: 2010.02.15 21:56:18 »
Azert legyunk kornyezettudatosak nalam is tartalyba megy a kartergaz. Igaz sima szivomotornal sokkal kevesebb trutymo keletkezik. Viszont nem tudom az a szuro mennyire okes, ugyanis ott fog bemenni a levego a motorba bizonyos esetben.
Elvileg nem mehet be ott levegő, mert a motorba van egy PCV (Positive Crankcase Ventillation) szelep csavarozva, ami egyenirányítja az áramlást. Így, ha szívna, akkor lezár.

De erősíts meg benne, ha nem így van! Én lehúztam róla a gumit múltkor próbaképpen, azt lefulladt. Ez miért lehet?

Sajna ugye a kep egy teljesen mas motorrol van. Valoban van egy PCV szelep, de az hatul van a xZZ motoroknal es nagyon gyakran a szelepfedel elso reszere hasonlo szuros megoldast raknak. Viszont a szelep hatul van, emiatt az elso reszen nem is tud lezarni. Amugy ugy tudom (igaz nem neztem meg rendesen), hogy a hatso szelep csak az ami 1ZZ-n volt es Europaban nem.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #884 Dátum: 2010.02.15 22:12:56 »
Az én motorommal (VVT-i) ha előröl szembe állok, akkor a jobb hátsó részen, a műanyag burkolat szélén van a szelepfedélbe becsavarozva a PCV szelep. Innen közvetlenül megy egy gumitömlő a pillangószelepház aljába. Kiszedtem régebben és megpucoltam azt a becsavarozott szelepet és kipróbáltam: ha a motor felé akartam belefújni, akkor azonnal lezárt. Nekem az jött le, hogy ott nem tud beszívni, csak kifújni.

Ha a tömlő le van szedve, akkor a pillangószelepnél tátong egy luk, ahol elvileg a kartergáz megy vissza. Ezt nyilván le kell zárni, mert ott tényleg be tud szívni mocskos levegőt is. Erre gondoltál?