http://www.carstyling.hu/blog_shower?id=520Sziasztok!
Nem is tudom hol kezdjem... Megpróbálok tárgyilagos lenni, követni az eseményeket...
Szóval...
Pár szó rólam:
Amióta az eszemet tudom, imádok vezetni, azt hiszem tudok is. 7éve van jogosítványom, ez alatt az idő alatt 2 szabálysértést követtem el (enyhébb gyorshajtás - 2pont, gyalogos lelépett a zebrán - 4pont...) Nem okoztam balesetet, nem is óhajtok. Próbálom a szabályokat betartani, amennyire az lehetséges. Törvénytisztelő állampolgárnak tartom magam, nem lopok, nem csalok, stb stb... Nincs tartozásom, a számláimat időben adom fel, a szomszédaimnak sincs semmi baja velem. Normális hétköznapi embernek tartom magam...
Hogy miért írtam ezt le? A továbbiakból kiderül.
Történt az, hogy 2006-ban lecseréltem a régi Cliomat, így lett meg Swifti, hogy miért Suzuki, ezt ne firtassuk, és emiatt kérem mellőzni a fikázós kommenteket is mosoly)
Beleszerettem, és elkezdődött a kisebb-nagyobb átalakítás is, bár az első éveket inkább bohóckodásnak nevezném, mintsem ésszerű tuningnak.
Úgy gondolom, hogy igényesen (remélem nem csak én gondolom így) alakítgattam az autómat, mindig fontosnak tartottam, hogy a legjobb minőségű alkatrészeket vegyem meg.
2008-ban fóliáztattam le az autót körbe, előre az egyik legvilágosabb fóliát tetettem, hogy kilássak, de mégis összhangban legyen az autó. (Előre 50, hátra 20-as fólia került). Tudtam, hogy szabálytalan, DE úgy gondoltam, ez mégsem feltűnő, nem balesetveszélyes, sötétben-esőben is kiláttam, nem akadályozott semmiben...
Tavaly, 2009-ben, felbuzdulva mások tettén, én is megvettem a 6000K-es xenon szettet, nem a leggagyibbat. Párom, Monty szerelte be. Rendesen volt beállítva, nem vakított, ezt még a xenongyülölő apósom is megállapította. Tökéletes vetítési képe volt. Szerettem is nagyon, végre láttam sötétben rendesen. Általában totál letekerve használtam, hogy még véletlenül se vakítson. Minden tankolásnál lemostuk/lemostam a lámpát.
Teltek-múltak a napok, hetek... rendőségi igazoltatásokkor sem szóltak soha ezen módosítások miatt. Sőt, a rendőrök még dícsérték is az autót.
Aztán eljött a végzetes nap mosoly 2010. január 25, hétfő...
A 8. sz. főúton Ajka után, kint állt az út szélén egy ezüst színű Skoda Fabia combi, Közlekedési Felügyelet matricával... Még fel is hívtam a páromat, hogy ők ugye nem mérnek, vagy ilyesmi ...
Nem, nem mértek...
2-3km odébb egy kamion mögül kiugrott egy naranccsárga ruhás illető, piros jelzővel mutogatva, hogy álljak félre... És megkezdődött a kálváriám. Totál bunkón, mindenféle emberséget mellőzve, úgy beszéltek velem mintha én lennék a móri mészáros. Utólagos xenon, és nem megfelelő fólia volt az indok.
Rendben van, aláírom, vétkeztem, DE ettől még nem kellene úgy beszélni az emberrel, mint egy mocskos, aljas bűntevővel. Ugye? Most már érthető, miért írtam le az elején, amit leírtam.
Ezzel ugye még nem fejeződött be a dolog. Még az NKH-s Transporterben, amikor aláírtam a papírokat, megkérdeztem, hogy az ültetőrugó, supersprint kipufogó maradhat-e a vizsgán?
A mindenható úriemberek NEM TUDTÁK. Hát akkor kérdem én, KI TUDJA???
Dúltam-fúltam, bő egy órás várakozás után végre hazaindulhattam. Első utam a legkedvesebb márkaszervízembe vezetett, ahol a fiúk mindig segítenek, ha baj van.
Bejelentettem hát az autómat egyből műszaki vizsgára, függetlenül a határozattól, amit még mindig nem kaptam meg.
Most már minden műszaki vizsgaállomás NKH-s, tehát ebbe sem köthetnek bele.
A márkaszervíz arra kért, hogy a fóliát és a xenont vegyem ki, a többit pedig meg kellene kérdezni az NKH-tól, ugyanis ők sem nagyon tudják, mit lehet és mit nem!
OK, elindultam hát másnap a kálváriám következő stációjára, a Vas megyei NKH központba. Először, a papírra nem a műszaki vizsgaállomás címét írták, csak az irodát, ahol hülyén néztek rám, hogy mi a francot akarok én ott... Mire közölték, hogy menjek a Sági utcába, ott van a vizsgaállomás.
Ok, megérkeztem, bementem, enyhén unszimpatikus fiatalember fogadott. Felvettem hát én is a flegma formámat. Azt szerettem volna megtudni, hogy az ültetőrugó és a kipufogórendszerem fent maradhat-e.... Válasz: NEM TUDOM!!!
Kaptam egy telefonszámot, hívjam fel az illetőt, majd ő megmondja, mit lehet engedélyeztetni és mit nem.
Felhívtam. Illető úriember látatlan nem tudott mondani semmit sem, DE:
- keressek fel egy gépészmérnököt, akinek van szakmai nyelvvizsgája is, majd készítessek tanulmányt az eredeti kiegészítő menettulajdonságairól, valamint az új kiegészítőről. Fordítassam le a német nyelvű TÜV papírt, s ezt a dokumentációt küldjem el engedélyeztetésre. Ha megfelel, akkor rendben van.
-másik verzió, menjek vissza az NKH-hoz, és nézettessem meg valakivel, mert látatlanban nem mondhat semmit.
Azt hiszem érthető, hogy itt már 200 volt a vérnyomásom. Visszamentem az unszimpatikus fiatalemberhez és lobogtattam a forgalmi-tüv papír kombót, a szemembe se nézett, pedig nem volt rajtam kívül senki. Majd 5 perc várakoztatás után azt mondta, menjek be a 2. vizsgasorra és keressek meg egy vizsgabiztost, aki megnézné az autót, ha már ennyire erősködöm...
Bementem a vizsgasorra, szintén ügyet sem vetettek rám, majd mikor megkocogtattam az egyik kezelő ablakát, végre kijött a nagypapa korú bácsi... Gondolhatjátok, mennyit értett az öreg a tuninghoz...
Kijött velem az autóhoz, bár fogalma nem volt, miért küldtek hozzá.
Mutattam neki az autót, az öreg azt mondja:
- ez az??
- igen, ez lenne.
- ez meg van ültetve?
- igen.
- ugyan már ez nincs megültetve, jó ez így ahogy van, nem foglalkozunk vele.
- ok, de a fólia?
- a fóliát, hát azt szedje le, de miért állították meg?
- a xenon miatt.
- mutass meg, megnézem.
- (lámpa felkapcs... hatásszünet)
- EZ XENON?
- igen, ez az.
- ez nem az.
- de mondom, hát emiatt állítottak meg, állítólag...
- fiacskám, ez nem xenon, de ha azt mondták, akkor szedje ki...
.... nagymosoly nagymosoly:D nagymosoly itt már csak röhögni tudtam.
Szerintetek?
Hát milyen világban élünk, de őszintén?
Summa summárum,
hétvégén vissza lett minden alakítva, kivéve a kipufogót és az ültetést.
Ma vittem vizsgára a Márkaszervízbe, ahol simán átment az autó, 1 db rendszámvilágítást, és 2db helyzetjelzőt cseréltek.
Itt jegyezném meg, hogy a Supersprint rendszerrel jobb ZK értékek születtek, mint a gyári középdob-hátsódobbal.
Még nem tudom, hogy vissza"tuningoljam"-e az autót, jelenleg úgy néz ki, ahogy a főképemen...
Sajnos csütörtökön még belém is jöttek, az illető elhúzott, rendszámot nem láttam, mert mögöttem volt és a körforgalomban, ahol belém jött, egyből kiment az első kijáraton....
Hát ez van, ez jutott.
Csak arra lennék kiváncsi, hogy a sok ezer éves, rothadó, korhadó autókat miért nem szedik ki?
Illetve a többi xenonost?He?
Ne haragudjatok xenonosok, de igazságtalannak tartom kicsit.. nem kicsit, nagyon.
Vagy mindenkit ***ogassanak, vagy senkit. Ugye???
Másik kérdésem:
miért van az, hogy a nem túl gazdag középosztályt cseszegetik emiatt is, hiszen a legtöbbünk autójából nincs gyárilag xenonos. A gyárilag xenonos drága autósok miért láthatnak jobban?He? Mi miért nem??? Főleg, hogyha be van állítva rendesen...
A legtöbb gyári xenonos is vakít, sőt a rosszul beállított halogénnél nincs rosszabb!
Hol itt az igazság? Csak egy mercis, bmw-s, audis láthat éjjel?
Szomorú
És méghogy nem a pénzre megy ki... Dehogynem, tudták nagyon jól, hogyha elküldenek vizsgálatra, akkor valahol úgy is levizsgáztatom előtte, hogy biztos legyek az autóban, ami szintén őket gazdagítja.
Mindezt azért írtam le, mert rengetegen érdeklődtek, ezzel azt hiszem mindent elmondtam az esetről.
Jelenleg várom a határozatot, hogy vihessem az utolsó ellenőrzésre.
További szép estét, és kellemes morfondírozást az utólagos xenon miatt mosoly)))
Catha