Szerző Téma: TUNING  (Megtekintve 490717 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Zoolander

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: TUNING
« Válasz #825 Dátum: 2010.02.04 11:38:03 »
Sziasztok!

Teljesen nem hozzáértőként hülye kérdést szeretnék feltenni  :innocent:

Napokban váltottam egy yaris verso-ról egy corollára. 2005-ös hatchback 1.6os mocival és a hagyományos nem mmt-s autómatával.

Olvasgattam a neten a tuningboxról meg a chiptuningról, és igazából semmit nem tudtam meg, kizárólag egymást fikázzák ezek az oldalak.

Amiért a kérdést felteszem: mindkét helyen írták hogy a motor program (?) vagy tudomisén minek az optimalizása végett nem csak egy kis nyomaték plusz jön, hanem a fogyasztást is 0.5-1 lityóval akár lehet redukálni.

Ebből mi a humbuk, mi az igaz, érdemes-e ilyenben  gondolkodni, ha igen miben?  :helpsmilie:
Made in Japan

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: TUNING
« Válasz #826 Dátum: 2010.02.04 11:41:18 »
Sziasztok!

Teljesen nem hozzáértőként hülye kérdést szeretnék feltenni  :innocent:

Napokban váltottam egy yaris verso-ról egy corollára. 2005-ös hatchback 1.6os mocival és a hagyományos nem mmt-s autómatával.

Olvasgattam a neten a tuningboxról meg a chiptuningról, és igazából semmit nem tudtam meg, kizárólag egymást fikázzák ezek az oldalak.

Amiért a kérdést felteszem: mindkét helyen írták hogy a motor program (?) vagy tudomisén minek az optimalizása végett nem csak egy kis nyomaték plusz jön, hanem a fogyasztást is 0.5-1 lityóval akár lehet redukálni.

Ebből mi a humbuk, mi az igaz, érdemes-e ilyenben  gondolkodni, ha igen miben?  :helpsmilie:

1,6 szívó motorhoz semmit!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: TUNING
« Válasz #827 Dátum: 2010.02.04 12:45:52 »
Az egyik angol haveromnak van egy 1000 pacis Suprája, Angliában a leggyorsabb, volt szerencsém benne ülni, hát mit is mondjak... HIHETETLEN, soha nem tapasztaltam ilyet, nem is gondoltam volna, hogy valaha látok ilyet élőben!!!!!!!  :ph34r:

ENVY PERFORMANCE SUPRA

vidik:









spec lista:

http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread.php?t=53103

A lista manapság egy kicsit eltér, kerültek bele más cuccok is és most már elérte az ezres szintet...
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.04 12:48:28 írta ToTo »
Toyota Yaris T SPORT
153



lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: TUNING
« Válasz #828 Dátum: 2010.02.04 13:34:15 »
hu de irigy vagyok :whistling:
egyszer nekem is lesz egy, de én beérem egy full gyárival is :innocent:
(egy darabig)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

pzs

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #829 Dátum: 2010.02.04 14:03:13 »
Jo dolgok ezek a loerok, de egy hataron tul mar csak gyorsulasi versenyen lehet oket kihasznalni... Az is eleg ha csak a ket Celicara gondolunk amivel a garazsban ment Frigyes egy-egy kort. Bartender Celicajat agyondicserte, a masikkal ami kozel 600 LE meg ment 12 mp-vel gyengebb kort, mert nem tudott normalisan egy kanyart sem bevenni vele. Valszeg soforon is mulik, de biztos vagyok benne, hogy barkinel kijott volna az a bo 10 mp-s kulonbseg...

Ha a DynoProjectes toplista elejere gondolok akkor nalunk, Mo.-n  is szuletik bo 1000 loeros peldany (ha 1.1el beszorozzuk a 965ot, akkor az boven 1000 folott van) es mar tronkovetelok is vannak....  :eek:

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #830 Dátum: 2010.02.04 20:46:17 »


1,6 szívó motorhoz semmit!

TURBÓÓÓÓT !!!!  :D :D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: TUNING
« Válasz #831 Dátum: 2010.02.04 20:57:03 »


1,6 szívó motorhoz semmit!

TURBÓÓÓÓT !!!!  :D :D

Anno elindultam ebbe az irányba a Corival, de a költségekből kijött volna egy -az enyémmel egyező korú TS- csak annak a csomitartója lett volna kicsi :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #832 Dátum: 2010.02.08 19:03:43 »
http://www.carstyling.hu/blog_shower?id=520

Sziasztok!

Nem is tudom hol kezdjem... Megpróbálok tárgyilagos lenni, követni az eseményeket...
Szóval...
Pár szó rólam:
Amióta az eszemet tudom, imádok vezetni, azt hiszem tudok is. 7éve van jogosítványom, ez alatt az idő alatt 2 szabálysértést követtem el (enyhébb gyorshajtás - 2pont, gyalogos lelépett a zebrán - 4pont...) Nem okoztam balesetet, nem is óhajtok. Próbálom a szabályokat betartani, amennyire az lehetséges. Törvénytisztelő állampolgárnak tartom magam, nem lopok, nem csalok, stb stb... Nincs tartozásom, a számláimat időben adom fel, a szomszédaimnak sincs semmi baja velem. Normális hétköznapi embernek tartom magam...

Hogy miért írtam ezt le? A továbbiakból kiderül.
Történt az, hogy 2006-ban lecseréltem a régi Cliomat, így lett meg Swifti, hogy miért Suzuki, ezt ne firtassuk, és emiatt kérem mellőzni a fikázós kommenteket is mosoly)
Beleszerettem, és elkezdődött a kisebb-nagyobb átalakítás is, bár az első éveket inkább bohóckodásnak nevezném, mintsem ésszerű tuningnak.
Úgy gondolom, hogy igényesen (remélem nem csak én gondolom így) alakítgattam az autómat, mindig fontosnak tartottam, hogy a legjobb minőségű alkatrészeket vegyem meg.

2008-ban fóliáztattam le az autót körbe, előre az egyik legvilágosabb fóliát tetettem, hogy kilássak, de mégis összhangban legyen az autó. (Előre 50, hátra 20-as fólia került). Tudtam, hogy szabálytalan, DE úgy gondoltam, ez mégsem feltűnő, nem balesetveszélyes, sötétben-esőben is kiláttam, nem akadályozott semmiben...

Tavaly, 2009-ben, felbuzdulva mások tettén, én is megvettem a 6000K-es xenon szettet, nem a leggagyibbat. Párom, Monty szerelte be. Rendesen volt beállítva, nem vakított, ezt még a xenongyülölő apósom is megállapította. Tökéletes vetítési képe volt. Szerettem is nagyon, végre láttam sötétben rendesen. Általában totál letekerve használtam, hogy még véletlenül se vakítson. Minden tankolásnál lemostuk/lemostam a lámpát.

Teltek-múltak a napok, hetek... rendőségi igazoltatásokkor sem szóltak soha ezen módosítások miatt. Sőt, a rendőrök még dícsérték is az autót.

Aztán eljött a végzetes nap mosoly 2010. január 25, hétfő...
A 8. sz. főúton Ajka után, kint állt az út szélén egy ezüst színű Skoda Fabia combi, Közlekedési Felügyelet matricával... Még fel is hívtam a páromat, hogy ők ugye nem mérnek, vagy ilyesmi ...

Nem, nem mértek...
2-3km odébb egy kamion mögül kiugrott egy naranccsárga ruhás illető, piros jelzővel mutogatva, hogy álljak félre... És megkezdődött a kálváriám. Totál bunkón, mindenféle emberséget mellőzve, úgy beszéltek velem mintha én lennék a móri mészáros. Utólagos xenon, és nem megfelelő fólia volt az indok.
Rendben van, aláírom, vétkeztem, DE ettől még nem kellene úgy beszélni az emberrel, mint egy mocskos, aljas bűntevővel. Ugye? Most már érthető, miért írtam le az elején, amit leírtam.

Ezzel ugye még nem fejeződött be a dolog. Még az NKH-s Transporterben, amikor aláírtam a papírokat, megkérdeztem, hogy az ültetőrugó, supersprint kipufogó maradhat-e a vizsgán?
A mindenható úriemberek NEM TUDTÁK. Hát akkor kérdem én, KI TUDJA???

Dúltam-fúltam, bő egy órás várakozás után végre hazaindulhattam. Első utam a legkedvesebb márkaszervízembe vezetett, ahol a fiúk mindig segítenek, ha baj van.
Bejelentettem hát az autómat egyből műszaki vizsgára, függetlenül a határozattól, amit még mindig nem kaptam meg.

Most már minden műszaki vizsgaállomás NKH-s, tehát ebbe sem köthetnek bele.
A márkaszervíz arra kért, hogy a fóliát és a xenont vegyem ki, a többit pedig meg kellene kérdezni az NKH-tól, ugyanis ők sem nagyon tudják, mit lehet és mit nem!

OK, elindultam hát másnap a kálváriám következő stációjára, a Vas megyei NKH központba. Először, a papírra nem a műszaki vizsgaállomás címét írták, csak az irodát, ahol hülyén néztek rám, hogy mi a francot akarok én ott... Mire közölték, hogy menjek a Sági utcába, ott van a vizsgaállomás.

Ok, megérkeztem, bementem, enyhén unszimpatikus fiatalember fogadott. Felvettem hát én is a flegma formámat. Azt szerettem volna megtudni, hogy az ültetőrugó és a kipufogórendszerem fent maradhat-e.... Válasz: NEM TUDOM!!!

Kaptam egy telefonszámot, hívjam fel az illetőt, majd ő megmondja, mit lehet engedélyeztetni és mit nem.
Felhívtam. Illető úriember látatlan nem tudott mondani semmit sem, DE:
- keressek fel egy gépészmérnököt, akinek van szakmai nyelvvizsgája is, majd készítessek tanulmányt az eredeti kiegészítő menettulajdonságairól, valamint az új kiegészítőről. Fordítassam le a német nyelvű TÜV papírt, s ezt a dokumentációt küldjem el engedélyeztetésre. Ha megfelel, akkor rendben van.

-másik verzió, menjek vissza az NKH-hoz, és nézettessem meg valakivel, mert látatlanban nem mondhat semmit.

Azt hiszem érthető, hogy itt már 200 volt a vérnyomásom. Visszamentem az unszimpatikus fiatalemberhez és lobogtattam a forgalmi-tüv papír kombót, a szemembe se nézett, pedig nem volt rajtam kívül senki. Majd 5 perc várakoztatás után azt mondta, menjek be a 2. vizsgasorra és keressek meg egy vizsgabiztost, aki megnézné az autót, ha már ennyire erősködöm...

Bementem a vizsgasorra, szintén ügyet sem vetettek rám, majd mikor megkocogtattam az egyik kezelő ablakát, végre kijött a nagypapa korú bácsi... Gondolhatjátok, mennyit értett az öreg a tuninghoz...

Kijött velem az autóhoz, bár fogalma nem volt, miért küldtek hozzá.
Mutattam neki az autót, az öreg azt mondja:
- ez az??
- igen, ez lenne.
- ez meg van ültetve?
- igen.
- ugyan már ez nincs megültetve, jó ez így ahogy van, nem foglalkozunk vele.
- ok, de a fólia?
- a fóliát, hát azt szedje le, de miért állították meg?
- a xenon miatt.
- mutass meg, megnézem.
- (lámpa felkapcs... hatásszünet)
- EZ XENON?
- igen, ez az.
- ez nem az.
- de mondom, hát emiatt állítottak meg, állítólag...
- fiacskám, ez nem xenon, de ha azt mondták, akkor szedje ki...

.... nagymosoly nagymosoly:D nagymosoly itt már csak röhögni tudtam.

Szerintetek?
Hát milyen világban élünk, de őszintén?

Summa summárum,
hétvégén vissza lett minden alakítva, kivéve a kipufogót és az ültetést.

Ma vittem vizsgára a Márkaszervízbe, ahol simán átment az autó, 1 db rendszámvilágítást, és 2db helyzetjelzőt cseréltek.
Itt jegyezném meg, hogy a Supersprint rendszerrel jobb ZK értékek születtek, mint a gyári középdob-hátsódobbal.
Még nem tudom, hogy vissza"tuningoljam"-e az autót, jelenleg úgy néz ki, ahogy a főképemen...
Sajnos csütörtökön még belém is jöttek, az illető elhúzott, rendszámot nem láttam, mert mögöttem volt és a körforgalomban, ahol belém jött, egyből kiment az első kijáraton....

Hát ez van, ez jutott.

Csak arra lennék kiváncsi, hogy a sok ezer éves, rothadó, korhadó autókat miért nem szedik ki?
Illetve a többi xenonost?He?
Ne haragudjatok xenonosok, de igazságtalannak tartom kicsit.. nem kicsit, nagyon.
Vagy mindenkit ***ogassanak, vagy senkit. Ugye???

Másik kérdésem:

miért van az, hogy a nem túl gazdag középosztályt cseszegetik emiatt is, hiszen a legtöbbünk autójából nincs gyárilag xenonos. A gyárilag xenonos drága autósok miért láthatnak jobban?He? Mi miért nem??? Főleg, hogyha be van állítva rendesen...
A legtöbb gyári xenonos is vakít, sőt a rosszul beállított halogénnél nincs rosszabb!

Hol itt az igazság? Csak egy mercis, bmw-s, audis láthat éjjel?
Szomorú

És méghogy nem a pénzre megy ki... Dehogynem, tudták nagyon jól, hogyha elküldenek vizsgálatra, akkor valahol úgy is levizsgáztatom előtte, hogy biztos legyek az autóban, ami szintén őket gazdagítja.

Mindezt azért írtam le, mert rengetegen érdeklődtek, ezzel azt hiszem mindent elmondtam az esetről.
Jelenleg várom a határozatot, hogy vihessem az utolsó ellenőrzésre.

További szép estét, és kellemes morfondírozást az utólagos xenon miatt mosoly)))


Catha

pzs

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #833 Dátum: 2010.02.08 20:33:44 »
Ilyen kulsovel, nemcsoda, hogy kiszurta az NKH... Morcositott gepteto, ketszinu fenyezes, ultetes, 17es felnik...  :ph34r: Nem kizart, hogy a stroboszkopos kodlampa is be volt kapcsolva, csak azt elfelejtette irni, hogy azota kerult ki az is  :whistling:
Ha csak latni akar, akkor miert nem eleg neki a 4300K-s xenon???

Egyebkent miert linkelted be tobb helyre... :?:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: TUNING
« Válasz #834 Dátum: 2010.02.08 20:41:51 »
"Illetve a többi xenonost?He?
Ne haragudjatok xenonosok, de igazságtalannak tartom kicsit.. nem kicsit, nagyon.
Vagy mindenkit ***ogassanak, vagy senkit. Ugye???"

Jó magyar szokás szerint dögöljön meg a szomszéd tehene is. Tipikus hőbörgés.

mykos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: TUNING
« Válasz #835 Dátum: 2010.02.08 23:13:35 »

Csak arra lennék kiváncsi, hogy a sok ezer éves, rothadó, korhadó autókat miért nem szedik ki?
Illetve a többi xenonost?He?
Ne haragudjatok xenonosok, de igazságtalannak tartom kicsit.. nem kicsit, nagyon.
Vagy mindenkit ***ogassanak, vagy senkit. Ugye???


Nos, hogy legyen egy jó napja is, ma este - délután minden bokrot megszálltak a sünök zuglóban(Lehet érzik a tavaszt). Csak annyit láttam, hogy sufni tuning, xenonlámpa mind ott áll az út szélén és könnyes szemmel integetnek a forgalmijuk után, oda-vissza menet is szép számmal vették ki a népet. ( az utólagos xenonról meg annyi a véleményem, hogy akinek rossz a szeme és nem lát sötétben, az inkább ne vezessen. A gyári xenon is gáz, hát még ezek a kínai csodák )
AE111 Station Wagon 1,6 16i

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #836 Dátum: 2010.02.08 23:45:57 »
Kérdés az, hogy a sünök szerint mi számít sufnituningnak.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: TUNING
« Válasz #837 Dátum: 2010.02.08 23:54:16 »
... hogy akinek rossz a szeme és nem lát sötétben, az inkább ne vezessen. ...
Nekem jó a szemem, de  :no: látok sötétben. Ezért kapcsolom fel a lámpát  :tt2:

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)

pzs

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #839 Dátum: 2010.02.10 07:48:24 »
Hátha jó valakinek:

http://gumi.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni/pirelli_p_zero_nero_xl_40_nyari_egyeb_alu_felni_16x7_4_db_honda_civic_vagy_4x100-129367

Ez meg a Yarisra is jo volna... Kicsit szelesek a gumik, viszont a Team Dynamics felni az nem rossz. Azt hiszem Angliaban gyartjak...