@murray-mester:
1. Kérdés, hogy mit kapsz 7-800e-ért... Minden bizonnyal 2002-2004 közötti, facelift előtti E12, 150-300e km valós futással és változó állapotban. Itt számomra az lenne a legfontosabb szempont, hogy ne legyen szerkezeti sérülésből felállított egyed. Pár - szépen - fényezett, javított elem belefér. A helyedben sima Terrát néznék (manuál klíma!) , inkább 1,4 vvt-i motorral (de az 1,6-osok között is akadhat érdemes példány). Ennyi pénzért korrekten vezetett szervizkönyvet nem kapsz szvsz, így nagyon alaposan ellenőrizve át kellene vizsgálni töviről hegyire mindenét. Erős a gyanúm, hogy ilyen futásmennyiség mellett már csipegeti-eszi az olajat, így annak rendbetételére számítani kell. Futóműben kopó alkatrészek cseréjére szintén.
2. Vezérlést elvileg nem kell cserélni, de, ha esetlegesen fogyasztaná az olajat és megbontanák, akkor érdemes lenne rámérni a lánc nyúlására, valamint a feszítőgörgők állapotát is érdemes ellenőrizni. Attól, hogy a motor elfogyaszt némi olajat, még nem jelenti, hogy a gazdája elhanyagolta, lelakta volna az autót. Értem ez alatt azt, hogy a vezetési stílustól függően magas futás mellett is lehet gyári közeli a lánc nyúlásának mértéke. Szóval, ahogy agyarka is írta, ellenőrizni kell és pont.
3. A gumik mérete nem ideális, 195/60R15 (kivéve a nagyon első és nagyon fapados kiviteleket). Ebben a méretben 2-3000Ft-tal drágábbak /db a gumik, mint /65 méretben. Egy szett Hankook Kinergy eco K425 gumiszett leszállítva kb 16k Ft/db és kell egy téli szett is, acélfelnivel együtt. A gumik a téliből (Hankook winter icept 185/65R15) 13k Ft/db.
4. Olajcseréhez lehet olcsóbb olajat is használni, a töltet 3,7L, + amit esetlegesen pótolni kell az intervallumban. Olajszűrő kb 1500Ft (MANN W68/3), levegőszűrő max 2000Ft, pollenszűrő 1500-3000Ft.
Véleményem szerint továbbra is a kiszemelt autó általános állapotán fog múlni, hogy mennyit fogsz rákölteni. Ez megjelenik a vételárban is: olcsó autóra valszeg többet kell költeni, drágább autóra is lehet, hogy ugyanannyit rá kell költeni, mint az olcsóbbra, de lehet, hogy nem. Meg kell nézni, mire adsz ki mennyi pénzt (ár/érték arány).
A vételárat én emelném, inkább a 8-900k között nézelődnék jobban.
5. Mi lehet még gond? Ez erősen függ az előző tulaj(ok)tól...