Annyit tudni kell, hogy az 1,4 dízelből is ki kell fogni a jót és az jellemzően nem férnek bele a 1,5M-be. Ami belefér, vagy lehajtott, vagy sok km-es. Utóbbival még nem is biztos, hogy rosszul jársz, amennyiben rendszeresen és előírásszerűen szervizelve volt.
Én évi 20.000km-re dízelt vennék, by the way gondolkodás nélkül hibridet. Ha lenne Corollában...
Lényeg, 20.000km futásra célszerűbb már a dízel, országúton elmegy 4 literrel 100-as tempóig. Ekkor a benzines legalább 5,5-6 litert eszik az E12 Corollában. Általános dinamikában és kényelemben a dízel elég sokat ráver az 1,4 benzinesre, utóbbi csak kihúzatva tudja azt a dinamikát, amit a dízel, nagyságrenddel magasabb fogyasztás mellett.
A dízelben a kettős tömegű lendkerékkel lehet gond, ami nagyon költséges, de, ezt a használat során megfelelő bánásmód mellett lehet kímélni, így ez is nagyon sokáig húzhatja.
Abban mondinak igaza van, hogy vallás kérdés a benzin-dízel história, én ésszerűen gondolkodom, nálam kb évi 15.000km az a határ, ahol már a dízelt venném, még, ha drágább is.