kleingy jól leírta a dolgokat, én még néhány, célzottan praktikumot szem előtt tartó megjegyezést tennék:
Ha E11, akkor:
Liftback! Óriási csomagtere van, amit abszolút jól és kényelmesen lehet pakolni. Neked kell átgondolni, hogy mire akarod használni, ha akarsz vele néha nagyméretű bármit szállítani, akkor nem célszerű a sedan, viszont, ha nem akkor teljesen jó, ráadásul, a hahun is sok szép sedan található, jellemzően olcsóbban, mint a kelendőbb liftback. A magam részéről -de ez szubjektív - a kombit E11-ből nem ajánlanám, mert a kasztni felső része erősen szűkül, ami nemcsak csúnya külsőt ad az autónak, hanem szintén pakoláskor zavaró, hogy hiába elég széles az alja, ha fent szűk és nem fér be az a nagyobb dolog emiatt. Átlagos családi használatra, viszont mindegyik megfelelő, műszakilag nehezen elnyűhető szerkezetek.
Sajnos, mivel ezeket már 2002 eleje óta nem gyártják, így a minimum 8-9 év alatt szinte mindegyik volt sérülve. Nézegetéskor menj rá a szerkezeti épségre emiatt, mert, néhány újrafényezett lemez - merem állítani, hogy szinte - mindegyiken van, de ennél fontosabb, hogy szerkezeti sérülés ne legyen az autón (sajnos ilyen feltámasztott kocsik is vannak a piacon).
kleingy is írta, hogy rozsda csak ott lehet, ahol utólagosan - gyenge minőségben - volt fényezve, egyébiránt nem jellemző a típusra.
Olajfogyasztás: Nekem is van. 1,4 VVTI. 1L/10.000km. Ez az a mennyiség, amit vásárláskor kizárt, hogy észreveszed!!! Nincs jele sem csöpögés, formájában, se a kipufogóban, sem túráztatásnál, egyáltalán. Én egy dologból következtetnék rá, így, gyakorló tulajként: A blokk hátsó (tűzfal felőli) oldalán a burkolatok alatt keresnék olajpárát. Ez abból adódhat, hogy ezeket az első 2-3 évben gyártott VVTI blokkokat kis pontatlansággal rakta össze a gyár, ami kb 1mm illesztési hibát jelent. Ezt lehet azzal orvosolni, hogy lebont minden sallangot a blokk körül, leveszi a szelep fedelet, letakarítja az olajpárát a blokkról, újra tömít, fedél vissza pontosan illesztve, sallangokat visszaszerel. Ezzel csak annyi gond van, hogy, ha nem az ember csinálja magának, akkor elég drága a rezsidíja a folyamatnak, mert munkás lebontani stb. Ezt célszerű egybekötni pl. egy kuplungszett cserével, vagy vezérléscserével, hogy egy munkadíjból meg legyen minden.
Majd még folytatom...