Ezt kifejtenéd bővebben?
2010 előtt minden normális kocsi zöldet kapott. A régi fosok kaptak csak sárgát. Mindenki szart az egészre, össze vissza írták a forgalmikba a számokat, mert nem érdekelt ez senkit sem, így kaptam én is 2-es besorolást, mikor jobb járt volna.
2010-ben eljött az új rendszer, ahol a matrica színe már a forgalmiba bejegyzett kategóriák szerint változik, azaz olyan színú pecsétet kapsz, amilyen számot 15 évvel ezelőtt az okmányirodában beleütöttek, amikor is még mindenki szart az egész számozásra.
Nah, én a 2-esre most piros matricát kaptam, pedig az Euro 3-as motokra, ami 3 utas szabályzott katalizátorú, kék járna. Apa E12-ese kéket is kapott, mert oda már nem 2-est írtak be valamiért. Nekem meg piros színű, pedig nekem is kék járna.
Nah, ha szmogriadó van Pesten, akkor a piros matricások, meg a feketék ki lesznek tiltva, hiszen ők erősen környzetszennyezőek. De ez nem igaz rám, mert az én kocsim egy nagy országos tévedés áldozata, de ez nem érdekel senkit sem. Ha a helyes színt szeretném, akkor a számot ÖNKÖLTSÉGEN át kell az okmányirodában iratni a megfelelőre egy szakértői valamilyen vélemény alapján... Röviden ennyi.
Ha neked lejár a műszakid, akkor kell ugye kombinált műszaki+környezetvédelmit csináltatnod. Ekkor megnézik, hogy 2-es vagy, így kapsz egy pirosat majd te is, azt a környzetebarát kocsidból hirtelen
"korszerűtlen, kevésbé környezetbarát jármű" lesz.
Ugye a logikus az lenne, hogy megmérik a szintet és az alapján kapsz színt, de ez Magyarország, itt nem számít a valóság, itt az számít, hogy 10-15 éve az okmányirodás nő milyen számot talált ki neki...