...megéri e nekünk ilyen kevés éves futásteljesítménnyel.
Évi 18-20 ezer km nem kevés. Úgy számolhatsz, hogy a dízel (mostani árakon) 100 km-enként kb. 500-550 forintot spórol meg a benzineshez képest. Ez azért, évi 18-20 ezer mellett, nem egy elhanyagolható összeg. Jóbarátném évi 15 ezres futásra is a dízelt választotta (igaz, ő újonnan vette, és nem az 1.4-es, hanem az 1.6-os benzinessel hasonlította össze). Évi 8-10 ezres futásra azt mondanám: benzines. De 18-20 ezernél már korántsem ilyen egyértelmű az ábra.
Egyébként van még egy, szubjektívebb tényező: nem tudom, milyen a vezetési stílusod, de ha szeretsz aránylag korán felkapcsolni és nem szívesen pörgeted ki a motort, akkor jobb választás a dízel, mert alacsony/közepes fordulaton jobban húz, rugalmasabb. Úgy kb. 1600-4300 fordulat között a méretéhez képest egészen figyelemre méltó húzóerőt képes kifejteni a kis motor. A benzinest ezzel szemben 3500-4000 fölött érdemes tartani, ha szeretnéd kihasználni a motor erejét. Mindezt persze célszerű lenne egy-egy próbaút során megtapasztalni.