Én is biztos vagyok benne és a szerelő is megerősített ebben. A benzines Toyota motorok gyakorlatilag már az indítózás pillanatában kapnak kenést, mert mire beindul már 4-5 fordulatot megtett a főtengely. Az olajnyomás lámpa is a beindulás előtt pár tized mp-cel kialszik.
A 2000 fordulat egyébként miért magas? Ha hidegen elindult az ember, ezen fordulatszám körül használja az első párszáz méteren alapból. És az nemhogy nem káros, épp a legjobb megoldás arra vonatkozóan, hogy a motor kiemelése mellett a lehető leggyorsabban elérje az üzemi hőfokát a hűtővíz. Szemben a dizelekkel, amiknek kb egy tucat km kell ugyanehhez és ezalatt szinte biztos, hogy feljebb fogja már pörgetni a motort az ember, amire a hideg dizelmotornál érzékenyebb szerkezet nemigen van.
Persze, mindez csak az előírt minőségű motor olajat használva igaz. Mínuszokban a 10W-40-es olajnak hidegen jóval több idejébe kerül, mire eljut a kenést igénylő helyekre. A vékony, modern es csúcs minőségű olajoknál ez nem gond.
Mellesleg, hogy a gonoszkodasodra is válaszoljak, a szerelő annyit mondott, hogy a dcat-eket használtan kerülni kell! Azokra is ugyanúgy jellemző az olajfogyasztás, meg a hengerfejesseg, meg az összes többi modern dízeles gond. Amíg jó, addig nagyon jó, de érzékeny motor es iszonyat szopóroller tud lenni anyagilag. Szerelt már olyat is, tudja, miről beszél. [emoji6]