Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3819982 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11310 Dátum: 2016.06.28 22:38:26 »
a wins motor tisztító adalékok rajta van hogy fellazitja a leragadt gyürüt ki fogom próbálni  mit veszíthetek?
A gyári dugattyú gyűrűk egy lágyulásra hajlamosabb (puhább) anyagból készültek.
A wins adalék a kilágyult gyűrűt is gyógyítja? Akkor hogy jön ide?

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11311 Dátum: 2016.06.28 22:47:52 »
Sziasztok!
Szerintetek ha az Avéban a szerviz motort cserélne (gyári új 0 km kerülne bele), az kb milyen mértékben, milyen irányban változtatná meg az autó piaci értékét?
Tegyük fel, csak a példa kedvéért, hogy alap esetben 3 misit ér aktuális áron. Mennyit érne reálisan egy csere után? (Természetesen az aláírásban szereplő Avéról van szó)

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11312 Dátum: 2016.06.28 23:13:31 »
A wins adalék a kilágyult gyűrűt is gyógyítja? Akkor hogy jön ide?
Jól van na csak egy ötlet volt elsöre jól hangzott. :cry:

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11313 Dátum: 2016.06.29 04:46:59 »
Nem lebeszélni akartalak csak elmondtam a véleményem. :-D
Viszont ha belegondolsz hogy mi lesz ha mégis feloldja a kokszot és a motor belsejéről leszedi az összes dzsuvát az mind leszáll az olajteknő aljára és ne adj isten bekerül az olajszivattyúba és jól megdolgoz neked minden alkatrészt.
Jó esetben eldugítja az olajszűrőt .
Rosszabb esetbe kinyírja a csapágyakat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11314 Dátum: 2016.06.29 05:51:52 »
Közben kitaláltam valamit ,amig összejön a pénz a wins motor tisztító adalékok rajta van hogy fellazitja a leragadt gyürüt ki fogom próbálni  mit veszíthetek? Vélemények?
A te döntésed, de én azt tanácsolom, hogy SEMMILEYEN adalékot ne tölts a motorba. Abba kizárólag jó minőségű motorolaj való, ami már tartalmaz a motor számára minden szükséges alkotóelemet.
Annyit veszíthetsz, mint én a Xado 1 Stage-dzsel, hogy az összes hengerben 13-ról 9,5-10 bárra esett össze a kompresszióm. Én is hasonlóan nyitott voltam az adalékok irányába, de eredménytelenségük miatt lemondtam róluk.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11315 Dátum: 2016.06.29 05:53:38 »
Sziasztok!
Szerintetek ha az Avéban a szerviz motort cserélne (gyári új 0 km kerülne bele), az kb milyen mértékben, milyen irányban változtatná meg az autó piaci értékét?
Tegyük fel, csak a példa kedvéért, hogy alap esetben 3 misit ér aktuális áron. Mennyit érne reálisan egy csere után? (Természetesen az aláírásban szereplő Avéról van szó)
Ha a Márkaszervíz által korrektül le lenne dokumentálva, akkor legalább ugyanannyit, mint most.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MaciWorks

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11316 Dátum: 2016.06.29 09:19:13 »
Sziasztok,
bár már biztos unalmas vagyok, de leírom közben mi is történt az olajevős - katelizátorproblémás 1.8 T22-vel.
Bevallom, meg is hirdettem közben motorhibásként, de némi családi konzultáció és okos vevőjelölt után úgy döntöttünk, nem érdemes eladni.

Amire jutottam eddig. Sajnos nem dúskál a család anyagi javakban, így kissé lassan haladok, de haladok.
Kicsit furcsa a történet. Ugye úgy volt, hogy a szerelő szerint mivel teljesen eldugult a rendszer, némi kerámiaport visszanyelhetett a motor. DE. Az autó köszöni, még megy. Nem tökéletes persze, de valahogy nem kerek ez a dolog. 2 hete lecseréltem az olajat, gyertyákat, szűrőt.
Bár nem a legextrább, de eddigi tapasztalataim alapján nem rossz Mannol 5W30 Toyota OEM olaj került bele. Egy adaggal átmostam, átöblítettem a rendszert. Iszonyat fekete kormos szar jött le a motorból, benzinesnél ilyet nem nagyon láttam még. ~9000 km után...
A kipufogóm ismét el van dugulva, mert fullad a kocsi, ha pedig lehúzom a leömlő után, akkor megy. (Csak szép chopperes a hangja :) ).
Mindenesetre megvan a hétvégi program. Valahogy meg kell néznem, hol a dugulás benne, bár esélyes egy új kipufogó / katalizátor vásálás.
Ezen kívül a PCV szelepem valószínűleg elhullott (az új rendelés alatt) mert iszonyat dzsuva van a szívósor felé menő csőben, ahgy a szelepen is volt. Ha pedig így van, illetve ha jól gondolom, a kocsi a szívósoron keresztül nyeli az olajat, amit szépen eléget. Kérdés, ez mekkora mennyiség lehet. A fojtószelep / ház is olajos, de nem látom, hogy vastag korom / koszréteg lenne ott, csak olaj. Ha megjönnek a tömítések illetve a PCV szelep (ez is vicc, rendelésre a Toyotától lesz, mert egyébként nincs sehol, vagy legalábbis nem találtam máshol), lebontom a fojtószelepet és a szívóoldalt, megézem mindenesetre, mi is van ott.
A szelepfedél tömítésem tuti szar, mert volt némi olaj a gyertyáknál.
Erős a gyanúm, hogy a fojtott kipufogórendszer miatt a nyomás is nagyobb lehetett a motorban, így a tömítések odavannak. Ezen kívül a PCV rendszerem is pumpálja az olajat vissza a motorba. Persze, ahogy írtam, nem tudom, ez mekkora mennyiségű lehet.

Gondolkoztam a megbontáson is, de sajnos az új szerelőm azt mondta, hogy nem igazán bontaná meg a motort, inkább keressek megfelelő műhelyt, ahol gépmunkával, egyebekkel is foglalkoznak.  :no:

Amit nem mondtam. Ami még furcsa számomra. Mértem kompressziót is, 13-13,5 Bar mind a 4 hengerben. Ez úgy gondolom, jó érték. Márpedig ha a kompresszió jó, nem hiszem, hogy szét lenne kopva a motor. Vagy legalábbis furcsa lenne. Erősítsen vagy cáfoljon meg valaki.
A lehúzógyűrűk persze lehetnek rosszak.

Mindenesetre most az olajfogyasztásom ~1l/200km lehet. Valamit tehát csillapodott. Furcsa.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11317 Dátum: 2016.06.29 09:31:58 »
Ezek a vvt-i motorok még 600 000km felett sem kopottak belül. Az olajfogyasztást a leragadt olajlehúzó- és kompresszió gyűrűk okozzák, illetve, a vélhetően eldugult dugattyú horonyban tanyázó olajelvezető furatok.
A PCV szelepet érdemes lenne alaposan megtisztítani, van lehetőséged UH-tisztításra? Az nagyon hatékony és rendesen újjá varázsolja az eszközöket, alkatrészeket.
Amikor az én motoromat megbontottuk, nálam is a szívósori szelepek voltak olajosak, a kipufogó szelepek ki voltak égve, ahogy kell. Szelepszárszimeringeket is cserélni kell az olajfogyasztás javításakor és, természetesen, hengerfejtömítést, szelepfedéltömítést, főtengely szimeringet.
Szívó oldali csöveket, fojtószelepházat szintén érdemes lenne UH-tisztításnak alávetni, csodákat tudna művelni vele, de kézzel (fogkefével) és sok féktisztítóval is megfelelő eredményt tudsz elérni.

Drukkolok, hogy javuljon meg az autód! ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11318 Dátum: 2016.06.29 09:47:39 »
Ha a Márkaszervíz által korrektül le lenne dokumentálva, akkor legalább ugyanannyit, mint most.
Ha jól értem, ez azt jelentené, hogy sem plusz, sem mínusz értékváltozást nem okozna. Valami hasonlót gondolok én is, az eszem szerint egy új motor értéknövelő, érzéseim szerint viszont ettől nem lesz vonzóbb egy autó, így sokkal többet nem fizetnék érte. Igazából az érdekelne, kinek mennyi lenne a "nem sokkal több", szigorúan elméleti alapon  ::)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11319 Dátum: 2016.06.29 12:54:55 »
Ha jól értem, ez azt jelentené, hogy sem plusz, sem mínusz értékváltozást nem okozna. Valami hasonlót gondolok én is, az eszem szerint egy új motor értéknövelő, érzéseim szerint viszont ettől nem lesz vonzóbb egy autó, így sokkal többet nem fizetnék érte. Igazából az érdekelne, kinek mennyi lenne a "nem sokkal több", szigorúan elméleti alapon  ::)
Gond mutatkozna az autóval/motorral?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11320 Dátum: 2016.06.29 15:10:48 »
Ha jól értem, ez azt jelentené, hogy sem plusz, sem mínusz értékváltozást nem okozna. Valami hasonlót gondolok én is, az eszem szerint egy új motor értéknövelő, érzéseim szerint viszont ettől nem lesz vonzóbb egy autó, így sokkal többet nem fizetnék érte. Igazából az érdekelne, kinek mennyi lenne a "nem sokkal több", szigorúan elméleti alapon  ::)
A többség számára a motorcsere az eladási leírásban riasztóan hat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11321 Dátum: 2016.06.29 15:23:40 »
A többség számára a motorcsere az eladási leírásban riasztóan hat.
Ha ez a tény (motorcsere) hitelesen rögzítve van a szervizkönyvbe a márkaszerviz által, akkor ez nem hathat negatívan eladáskor, pláne, ha a csere óta nem is futott több százezer km-t az autó... ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11322 Dátum: 2016.06.29 16:05:56 »
Ha ez a tény (motorcsere) hitelesen rögzítve van a szervizkönyvbe a márkaszerviz által, akkor ez nem hathat negatívan eladáskor, pláne, ha a csere óta nem is futott több százezer km-t az autó... ::)
Igazat kell adni neked, de gondolj bele a motor az egyik legtartósabb része egy autónak és ha már az is cserére szorult, sok más része is a végét járhatja, így gondolkodnak sokan.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11323 Dátum: 2016.06.29 16:10:51 »
Gond mutatkozna az autóval/motorral?
Miből gondolod? :devil:  :flowers:

Bepi81: A nem hat negatívan az még nem pozitív.  :D
0 km futásról van szó csere után. Igazából az érdekelne, hogy függetlenül a csere valós költségétől, mennyit lenne érdemes rászánni, amit az ember viszont is láthatna pl egy értéknövekedésben. Az eddigi válaszok alapján ez jó esetben nulla.
Én talán egy - két százeret megszavaztam volna - de én nem értek hozzá  :hmmmm:
OldPiet: 200 ezer alatt? Azért nem olyan sok minden... ::)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11324 Dátum: 2016.06.29 17:24:34 »
Miből gondolod? :devil:  :flowers:
Nem értem a felvetésed. Miért kellene motort cserélni az autódban?
Régebben csupa jót írtál róla, csodálkoznék is, ha lenne vele vmi.