Sziasztok,
bár már biztos unalmas vagyok, de leírom közben mi is történt az olajevős - katelizátorproblémás 1.8 T22-vel.
Bevallom, meg is hirdettem közben motorhibásként, de némi családi konzultáció és okos vevőjelölt után úgy döntöttünk, nem érdemes eladni.
Amire jutottam eddig. Sajnos nem dúskál a család anyagi javakban, így kissé lassan haladok, de haladok.
Kicsit furcsa a történet. Ugye úgy volt, hogy a szerelő szerint mivel teljesen eldugult a rendszer, némi kerámiaport visszanyelhetett a motor. DE. Az autó köszöni, még megy. Nem tökéletes persze, de valahogy nem kerek ez a dolog. 2 hete lecseréltem az olajat, gyertyákat, szűrőt.
Bár nem a legextrább, de eddigi tapasztalataim alapján nem rossz Mannol 5W30 Toyota OEM olaj került bele. Egy adaggal átmostam, átöblítettem a rendszert. Iszonyat fekete kormos szar jött le a motorból, benzinesnél ilyet nem nagyon láttam még. ~9000 km után...
A kipufogóm ismét el van dugulva, mert fullad a kocsi, ha pedig lehúzom a leömlő után, akkor megy. (Csak szép chopperes a hangja
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
).
Mindenesetre megvan a hétvégi program. Valahogy meg kell néznem, hol a dugulás benne, bár esélyes egy új kipufogó / katalizátor vásálás.
Ezen kívül a PCV szelepem valószínűleg elhullott (az új rendelés alatt) mert iszonyat dzsuva van a szívósor felé menő csőben, ahgy a szelepen is volt. Ha pedig így van, illetve ha jól gondolom, a kocsi a szívósoron keresztül nyeli az olajat, amit szépen eléget. Kérdés, ez mekkora mennyiség lehet. A fojtószelep / ház is olajos, de nem látom, hogy vastag korom / koszréteg lenne ott, csak olaj. Ha megjönnek a tömítések illetve a PCV szelep (ez is vicc, rendelésre a Toyotától lesz, mert egyébként nincs sehol, vagy legalábbis nem találtam máshol), lebontom a fojtószelepet és a szívóoldalt, megézem mindenesetre, mi is van ott.
A szelepfedél tömítésem tuti szar, mert volt némi olaj a gyertyáknál.
Erős a gyanúm, hogy a fojtott kipufogórendszer miatt a nyomás is nagyobb lehetett a motorban, így a tömítések odavannak. Ezen kívül a PCV rendszerem is pumpálja az olajat vissza a motorba. Persze, ahogy írtam, nem tudom, ez mekkora mennyiségű lehet.
Gondolkoztam a megbontáson is, de sajnos az új szerelőm azt mondta, hogy nem igazán bontaná meg a motort, inkább keressek megfelelő műhelyt, ahol gépmunkával, egyebekkel is foglalkoznak.
![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)
Amit nem mondtam. Ami még furcsa számomra. Mértem kompressziót is, 13-13,5 Bar mind a 4 hengerben. Ez úgy gondolom, jó érték. Márpedig ha a kompresszió jó, nem hiszem, hogy szét lenne kopva a motor. Vagy legalábbis furcsa lenne. Erősítsen vagy cáfoljon meg valaki.
A lehúzógyűrűk persze lehetnek rosszak.
Mindenesetre most az olajfogyasztásom ~1l/200km lehet. Valamit tehát csillapodott. Furcsa.