Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1565744 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:TS
« Válasz #9735 Dátum: 2015.04.16 14:59:44 »
Így van! ....és max. 10000-ként az olaj cseréje!
Mondjuk nalam csak 120k ota van a kocsi, de azota 10000-kent olajcsere nalam is. Nem is fogy semmi! Epp szombatpn esedekes egy szelephezag-ellenorzessel es elso fekcserevel egybekotve. 160k-nal tartunk nemsokara.

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9736 Dátum: 2015.04.16 17:28:56 »
Mondjuk nalam csak 120k ota van a kocsi, de azota 10000-kent olajcsere nalam is. Nem is fogy semmi! Epp szombatpn esedekes egy szelephezag-ellenorzessel es elso fekcserevel egybekotve. 160k-nal tartunk nemsokara.

Szelephézag? Állítólag ezeknél nem nagyon kell hozzányúlni, meg nem is egyszerű! Milyen féket teszel bele? 
LIFTING BOLT volt cserélve??? Ha nem,akkor SOS!!!
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.16 17:33:03 írta proxyon »

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:TS
« Válasz #9737 Dátum: 2015.04.17 20:04:49 »
Azt már nekem is ildomos cserélnem...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9738 Dátum: 2015.04.17 20:27:22 »
Azt már nekem is ildomos cserélnem...
100 ezernél kötelező a cseréje! Ja...500.-FT a pár aToyota-nál.

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:TS
« Válasz #9739 Dátum: 2015.04.17 22:31:45 »
Azért nézünk hézagot, mert 4000 fordulat alatt lpg-vel üzemel a gép. 20ezerrel ezelőtt rendben volt a hézag, de nem árt rendszeresen ellenőrizni.
A lift bolt -ra holnap rákérdezek, mert fogalmam sincs.
Fék: Textar tárcsa, gyári betét.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:TS
« Válasz #9740 Dátum: 2015.04.17 23:51:11 »
2zz-t LPG-vel? Ez most komoly? Miert?!

LPG es sima (nem 2zz) motornak gyakori a szelep elegese. Nem hűti a szelepet megfeleloen az LPG üzem. En nem kockaztatnam a 2zz mocimat ilyennel. Milyen motorvezerles es ellenorzo műszer van bent ami alapján adagolva van az LPG?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9741 Dátum: 2015.04.18 13:12:10 »
Azért nézünk hézagot, mert 4000 fordulat alatt lpg-vel üzemel a gép. 20ezerrel ezelőtt rendben volt a hézag, de nem árt rendszeresen ellenőrizni.
A lift bolt -ra holnap rákérdezek, mert fogalmam sincs.
Fék: Textar tárcsa, gyári betét.

Textar jó? Miért nem raksz bele Ate tárcsát és ferodo premier betétet? Kipufogóban az első illetve hátsó tűzkarika cserélve volt már? Azokat is 100-nál cserélni kell. Csak a GYÁRI jó!!!

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:TS
« Válasz #9742 Dátum: 2015.04.19 10:22:43 »
Miert LPG? Mert bejaros auto kellett, napi 60km (evi kb 20,000) es nem mindegy az uzemanyagkoltseg. Dizelt nem akartam, ahhoz meg tulsagosan szeretem a jo autokat, hogy valami eco-szutyok legyen. A gaz 200 forint, a benzin 365, az lpg tulfogyasztas 10-15%, 173ezerert epitettek be. Lehet szamolgatni, nekem evente kozel 200k-t hoz vissza, amiota megterult. Az 4-5 ev alatt, amennyire az autot vettem kozel 1 milla. Igy egyebkent olyan 5,5-5,8 liternyi benzinfogyasztasnak felel meg 100km-re az uzemanyagkoltsegem.
Szekvencialis piggy-back rendszer, az injektorok jelet lopja le, abbol kalkulalja a befecskendezendo gazmennyiseget. A gaz 120 fokkal forroban eg, mint a benzin, ezert nyulnak a szelepszarak es verodhetnek be a szelepek. Nos 40e km utan keg boven tureshataron belul vannak a hezagok a TS-ben. Ez annak koszonheto, hogy eleve nagy igenybevetelre van tervezve a motor (nagy hoterhelessel) es nekem ugy van programozva a kocsi, h 4000 fordulat.folott benzinnel megy mindenkepp, igy nagy fordulaton nincs extrem hoterheles, autopalyan is 130 folott benzinnel menne, kb ott a 4000-es fordulst 6-ban. Es neha megyek benzinnel is. Kollegam 1.4-es Corollaja 120ezret ment mar gazzal mimden gond nelkul, igaz neki a hezagolokbol.kellett.levenni 40ezer kornyeken, de azota nem allitodott el a hezag.

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9743 Dátum: 2015.04.20 17:18:30 »
Azt már nekem is ildomos cserélnem...

Miért kell cserélni? Most megyek a 120 000-es szervizre, de nem mondták, hogy cserélni kellene. (Ha jól tudom a 105 000-nél sem volt cserélve)
Amit mondtak: Olaj, szűrők, fékolaj, váltóolaj, gyertyák.

Még egy kérdés.
Beindítás után pár másodpercig súrlódó-zörgő hang hallatszik (talán a vezmű lánc), aztán elhalkul. 10-ből 6x előfordul ez a jelenség. Van valakinek ötlete, hogy mit kellene orvosolni. (most kezdte el csinálni, eddig ez a jelenség nem volt)

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9744 Dátum: 2015.04.20 17:56:31 »
Miért kell cserélni? Most megyek a 120 000-es szervizre, de nem mondták, hogy cserélni kellene. (Ha jól tudom a 105 000-nél sem volt cserélve)
Amit mondtak: Olaj, szűrők, fékolaj, váltóolaj, gyertyák.

Még egy kérdés.
Beindítás után pár másodpercig súrlódó-zörgő hang hallatszik (talán a vezmű lánc), aztán elhalkul. 10-ből 6x előfordul ez a jelenség. Van valakinek ötlete, hogy mit kellene orvosolni. (most kezdte el csinálni, eddig ez a jelenség nem volt)

Bármennyire is hihetetlen, de sok szervizben nem is tudják,hogy egyáltalán azt cserélni kell! Valószínűleg nem lesz még elkopva a csavar vége, de cseréltesd ki! Amikor eléred a 150 ezret, várd meg,hogy szólnak-e a vízpumpa miatt, tudniillik azt ennyinél kell cserélni,hiába nincs baja. A generátor-klíma szíjat kicserélték 105-nél???
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.20 17:59:09 írta proxyon »

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9745 Dátum: 2015.04.20 18:11:51 »

Bármennyire is hihetetlen, de sok szervizben nem is tudják,hogy egyáltalán azt cserélni kell! Valószínűleg nem lesz még elkopva a csavar vége, de cseréltesd ki! Amikor eléred a 150 ezret, várd meg,hogy szólnak-e a vízpumpa miatt, tudniillik azt ennyinél kell cserélni,hiába nincs baja. A generátor-klíma szíjat kicserélték 105-nél???

Akkor még nem az enyém volt az autó.
Volt egy szerviz, aminek nem találom a számláját. Elvileg akkor cseréltek rajta gyertyát (szóval ezt most nem kell cserélni), meg féket, meg nem tudom mit, de a 105 000-nél (annak a számlája megvan csak sima olajszerviz volt) Most, a 120 000-nél egyeztetek a szervizzel, hogy mi mikor volt pontosan.

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9746 Dátum: 2015.04.20 18:16:05 »
Akkor még nem az enyém volt az autó.
Volt egy szerviz, aminek nem találom a számláját. Elvileg akkor cseréltek rajta gyertyát (szóval ezt most nem kell cserélni), meg féket, meg nem tudom mit, de a 105 000-nél (annak a számlája megvan csak sima olajszerviz volt) Most, a 120 000-nél egyeztetek a szervizzel, hogy mi mikor volt pontosan.
Most beszéltem a szerelőmmel, azt kérdezi,hogy milyen olajat használsz, mennyire hajtod a kocsit? Csak hideg indításnál van ez a hang? Ha olyan hangot hallasz, mint ha egy üres konzerves dobozba beletennél pár csapágygolyót és azt összerázod, akkor elsőre azt mondja,hogy vezérműlánc kiemelő patron.

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9747 Dátum: 2015.04.20 18:39:40 »
Most beszéltem a szerelőmmel, azt kérdezi,hogy milyen olajat használsz, mennyire hajtod a kocsit? Csak hideg indításnál van ez a hang? Ha olyan hangot hallasz, mint ha egy üres konzerves dobozba beletennél pár csapágygolyót és azt összerázod, akkor elsőre azt mondja,hogy vezérműlánc kiemelő patron.

Csak hidegindításnál csinálja igen.
Gyári olaj van benne, végig márkaszervizben szervizelt, vezetett szervizkönyves.
Hajtani kifejezetten nem hajtom, mondjuk azt, hogy rendeltetésszerűen használom :)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:TS
« Válasz #9748 Dátum: 2015.04.20 20:59:36 »
. A gaz 120 fokkal forroban eg, mint a benzin, ezert nyulnak a szelepszarak es verodhetnek be a szelepek.

Nem csak a fenti miatt kell odafigyelni, hanem azert is, mert ilyen dolgokat nem tud a gaz megoldani:
1. a befecskendezett benzin a szelepek tanyerat hűti, a gaz nem tud ott annyi hot elvonni
2. a befecskendezett benzin a benne levo adalekok miatt keni a szelepeket, ugyanis azok forognak es a kenes nelkul jobban kopik a tányér
3. a befecskendezett benzin nem eg el teljesen, igy tavozaskor a kipufogó szelepeket is tudja kenni, hűteni
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:TS
« Válasz #9749 Dátum: 2015.04.20 22:16:08 »
Nem csak a fenti miatt kell odafigyelni, hanem azert is, mert ilyen dolgokat nem tud a gaz megoldani:
1. a befecskendezett benzin a szelepek tanyerat hűti, a gaz nem tud ott annyi hot elvonni
2. a befecskendezett benzin a benne levo adalekok miatt keni a szelepeket, ugyanis azok forognak es a kenes nelkul jobban kopik a tányér
3. a befecskendezett benzin nem eg el teljesen, igy tavozaskor a kipufogó szelepeket is tudja kenni, hűteni
Ez elméletileg így van, de azért a gázos autó is jár benzinnel, és még a szarabb motorok is elmennek nagyon sokszázezer km-t tiszta gázüzemben, ha odafigyelnek rájuk. Egy turbódízel miatt jobban aggódnék, mint egy gázos benzines autó miatt. A kollégám 1.4-ese 120e km után is tökéletesen működik, az autóban összesen 260e van legalább és már rég nem ér annyit, amennyit spórolt vele a tulajdonosa. Nem mellesleg a sokkal többe kerülő hibrid autókat megszégyenítő üzemanyagköltséggel autózik. A TS-t nem biztos, hogy még egyszer gázosítanám, mert autószerető ember vagyok és egy ritka hollót kár "megnyesni", de már így alakult és egyébként felhasználóbarát a rendszer teljesen (nem is érezni a váltást az üzemmódok között).