Feleslegen aggódsz és próbálsz másokat lebeszélni a Motulról bár gondolom nem vagy tisztában pár dologgal.:
Mondjuk még plusszban jól szórakoztatsz tök jó olvasni azt az eszmefuttatásod, hogy "Jellemzoen egyebkent a szabvanyokat azert sem teljesitik ezek az olajak, mert magas a ken es a foszfortartalmuk, ami a motornak jo, de a katalzitátornak rossz.
Ha valaki verseny olajjal jar kozuton, az szamithat a katalizator halalara, illetve a motor kokszosodasara"
Vicces, mivel aki verseny olajjal jár közúton annak valószínű, hogy nincs is katalizátora. Így okafogyott az egész aggódásod. Ennyit a szabványokról.
"300V POWER minden évszakban használható, teljesen szintetikus, észter bázisú, motorsportban használatos olaj, amit turbófeltöltős vagy többszelepes nagyteljesítményű Otto és Diesel motorokhoz fejlesztettek ki. Az autósportban főleg rövid szakaszokon használatos."
A TS motor nem ilyen, mint amit itt írnak , nem turbós, nem annyira nagyteljesítményű meg nem is dízel. Az, hogy többszelepes az ok.
A hungaroringezések rendszerint időmérő edzések , a nyílt napokon nem lehet versenyezni tehát ezek rendszerint rövid megterhelő szakaszoknak számítanak. 1 bemelegítő kör aztán 1 gyors kör azután megint 1 levezető pihentető kör majd megint 1 vagy esetleg 2 gyors kör és így tovább.
Egy TS pár körnél többet nem is bírna versenyben mert elmelegedne a fék vagy egyszerűen felforrna a hűtővíz feltételezve, hogy ha pl. sokat autózna egy másik kocsi mögött. 7000-8000-ig kell forgatni a motorját, mert 6000-es fordulat alatt meg nem nagyon megy, nyomatékszegény.
"Dupla észter technológia : maximális filmstabilitás, optimális tapadókészség, nagy hőmérsékletszilárdság
Nagyon jó hidegindítási tulajdonságok. Nagyon alacsony hőmérsékleten is optimális kenés. Lényegesen csökkentett súrlódási ellenállás a motorban. "
Cáfolnám azt, hogy ezekkel az olajjokkal vigyázni kéne, ugyan mire kéne vigyázni ?
Ez az olaj nemhogy teljesíti de jóval meghaladja az ACEA és API előírásokat. Persze az ára is 2x-ese a többi normál olajnak.
Egyébként a ringezésekhez a 0W-20-as olajat ajánlja a Motul gyár. Tehát ezt érdemes beletenni a nyíltnapozóknak.
"Motul 300V High RPM 0W-20 2l"
"MOTUL 300V HIGH RPM minden évszakban használható, teljesen szintetikus, észter bázisú csökkentett HTHS viszkozitású híg olaj, kimondottan a versenysport számára kifejlesztve. A versenysporton belül elsősorban a kvalifikáció, rövid- és gyorsasági szakaszok jönnek szóba."
A rendkívül alacsony 0W-20-as viszkozitás a csökkentett HTHS viszkozitással együtt nagyon gyors olajfilm kialakulást eredményez, ami a teljesítményre is kihat stabil olajnyomás és javított olajátöblítés mellett.
Minimális párolgási veszteség, ezáltal
csekély olajfogyasztás. !!!!!!
Felhívnám a figyelmed az utolsó 2 szóra.
Ez még a gyári 5W-30-asnál is hígabb és lám a gyár is megerősíti azt a tényt, hogy a hígabb olaj kevésbé fogy mint a sűrűbb.