Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1565761 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

zsherdon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: TS
« Válasz #7650 Dátum: 2011.04.06 22:06:51 »
Szia!

Én a múlthéten cseréltem benne olajat kiegészítve egy karter levétellel mert szivárgott az olaj és azt csináltam meg, mert hogy néz ki egy TOYOTA motor ami olajos. :)
Eddig Eneos 5w30 volt benne de azt eszegette, most Motul 5w30-at raktam bele. Ami eddig feltűnt, hogy csendesebb lett a motor. Majd meglátom, hogy ezt mennyire eszegeti. Következőre akkor megpróbálom én is az 5w40-et, de azt is csak Motult. Én azt ajánlom inkább, de Te döntesz. :flowers:

Értem, köszi! Motult én még a robogómba tettem annó jó volt  ::) :clap: Bár a kettő ég-és föld. Én úgy tudom a kocsim előző tulaja is 5W40 -et rakta bele, úgyhogy az biztos... Már csak a márkán vacilálok.
Corolla TS 1.8 vvtl-i  "Szerelem első hallásra..."

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: TS
« Válasz #7651 Dátum: 2011.04.06 22:31:54 »
szia bár nem Ts-em van de egy ideig használtam Mobil1 5w40 Super 3000 nem ette és olajcserekor is tiszta volt .most visszatértem 5w30 Mobil1 ESP Formula olajfogyi nincs de a tél betett a színének :)
én Mobil1 párti vagyok+Eneos(leginkább az ára miatt)
'03 Corolla E12 4zz-fe

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7652 Dátum: 2011.04.07 07:02:49 »
szia bár nem Ts-em van de egy ideig használtam Mobil1 5w40 Super 3000 nem ette és olajcserekor is tiszta volt .most visszatértem 5w30 Mobil1 ESP Formula olajfogyi nincs de a tél betett a színének :)
én Mobil1 párti vagyok+Eneos(leginkább az ára miatt)

Na emiatt kell a Ts- be jobb olaj. Mivel egy komolyabb motorròl van szò, castrol edge vagy motul ès hajtòsabbaknak abbòl is a racing formula. Èn màst nem tennèk bele...

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7653 Dátum: 2011.04.07 09:40:52 »
Azert az is fontos, hogy mire hasznalja a kocsit. Szuti palyaversenyzese teljesen mas terhelest jelent a motor szamara, mint az, hogy ha valaki neha meghajtja a kocsijat a normal kozlekedesen felul.
Ezt is tisztazni kell, mert befolyasolja a valasztast.

En egyebkent a 0W-40-es olajak mellett allok, mert azoknak a viszkozitasi indexe magasabb, ami azt jelenti, hogy a 100 fokon ugyan olyan viszkozitasu 5W-40-es olajhoz kepest a 0W-40-es nem higul fel annyira, ha noveljuk a homersekletet. Ez azt jelenti gyakorlatban, hogy ha hajtod a kocsit, akkor a 130-150 fokos 0W-40-es olaj surubb marad, mint az azonos hofoku 5W-40-es, ezaltal nagyobb a motor vedelme.

Jellemzoen egyebkent az 5W-40-es olajak HC (hidro-krakk) technologiasak, mig a 0W-40-es olajak full szintetikusak. A Castrol Edge 5W-40-es valtozata is HC-s olaj (a biztonsagi adatlap alapjan), mig a 0W-40-es full szintetikus. A full szintis jobb, mert stabilabb a kenofilm, ami csucsra jarataskor fontos lehet.

A Mobil olajcsaladbol az 5W-40-es is HC-s olaj, a Mobil1 0W-40-es olaj az, ami full szintetikus.


A marka kevesbe szamit, az en velemenyem szerint a Castrol Edge 0W-40, a Mobil1 0W-40 es a Motul kozott nincsen erezheto minosegbeli elteres, mindegyik olaj maximalisan megfelel a TS Corollaba, meg versenykorulmenyek eseten is.

A versenyzesre szant Motul olajakkal vigyazni kell, mert nincsen soknak API vagy ACEA minositese, ami kotelelezo Toyota eloiras. Olyan olaj nem hasznalhato, ami nem felel meg az eloirt szabvanyoknak.
Jellemzoen egyebkent a szabvanyokat azert sem teljesitik ezek az olajak, mert magas a ken es a foszfortartalmuk, ami a motornak jo, de a katalizatornak es a kornyezetnek rossz.

Ha valaki verseny olajjal jar kozuton, az szamithat a katalizator halalara, illetve a motor kokszosodasara, ugyanis a verseny olajakban nincsen annyi detergens (tisztito) komponens, hiszen a versenymotorokat par ezer km utan ugy is szetszedik es kitisztitjak, illetve cserelik a fel motort.

Osszegezve en egy 0W-40-es full szintetikus olajat valasztanek a helyedben.

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7654 Dátum: 2011.04.07 18:58:58 »
Azert az is fontos, hogy mire hasznalja a kocsit. Szuti palyaversenyzese teljesen mas terhelest jelent a motor szamara, mint az, hogy ha valaki neha meghajtja a kocsijat a normal kozlekedesen felul.
Ezt is tisztazni kell, mert befolyasolja a valasztast.

En egyebkent a 0W-40-es olajak mellett allok, mert azoknak a viszkozitasi indexe magasabb, ami azt jelenti, hogy a 100 fokon ugyan olyan viszkozitasu 5W-40-es olajhoz kepest a 0W-40-es nem higul fel annyira, ha noveljuk a homersekletet. Ez azt jelenti gyakorlatban, hogy ha hajtod a kocsit, akkor a 130-150 fokos 0W-40-es olaj surubb marad, mint az azonos hofoku 5W-40-es, ezaltal nagyobb a motor vedelme.


Ez csak okoskodás , a gépkönyv a 2ZZGE motorra 5W-30-at ajánl. Valószínű nem véletlenül  nem a 40-est ajánlják.
A Celica topikban meg kell nézni miért, ott kiderül. A dugattyúk hasonlóak (méretben mások) és ott a kérdésre a válasz.
Minden más csak képzelet, placebo , fantázia meg összeesküvéselmélet stb..... :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.07 19:00:45 írta celicáSs »

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7655 Dátum: 2011.04.07 19:51:13 »
A gépkönyv feltételesen ajánlja a 30-as olajat, ha jól emlékszem, bizonyos hőmérséklethatárig csak.

Egyébként eléggé sokat olvastam a TS motorokról a nemzetközi fórumokban és a 30-as olajat majdnem mindegyik kocsi ette. A legtöbb TS tulaj 40-es olajjal használja hibátlanul a kocsiját évek óta.

Amúgy mindenki azt tesz a kocsijába, amit csak akar.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.07 19:53:34 írta kleingy »

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: TS
« Válasz #7656 Dátum: 2011.04.07 19:58:19 »
A gépkönyv feltételesen ajánlja a 30-as olajat, ha jól emlékszem, bizonyos hőmérséklethatárig csak.

Egyébként eléggé sokat olvastam a TS motorokról a nemzetközi fórumokban és a 30-as olajat majdnem mindegyik kocsi ette. A legtöbb TS tulaj 40-es olajjal használja hibátlanul a kocsiját évek óta.

Amúgy mindenki azt tesz a kocsijába, amit csak akar.

Nekem az 5w50-et ette, viszont az 5w30-at egyáltalán nem!
BLACK COROLLA TS 2005

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7657 Dátum: 2011.04.07 20:06:06 »
Naugyelátod.
Pontosan, hogy a kevésbé sűrű olajat nem eszi és a sűrűbbet meg jobban eszi.
Pedig eddig a sűrűt tukmáltad mindenkire aki félt az evéstől vagy evett egy kicsit.
Beletrafáltál rendesen, pont hogy a hígabbat kellett volna.

Azt kell beletenni, amit a gépkönyv ír, kész. Ilyen nehéz ebbe beletörődni ??

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7658 Dátum: 2011.04.07 20:09:34 »
Nekem a castrol 0w40-et csipegette, a motul 300w 5w 40-et nem.

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7659 Dátum: 2011.04.07 20:22:31 »
Függ attól is, hogy az adott motor mennyit futott és milyen állapotban van. Függ attól is, hogy hogyan van éppen hajtva az adott olajjal. Függ az olajfogyi attól is, hogy az olaj hány ezer km-t futott és milyen gyakran van cserélve. És az olaj márkájától, minősítéseitől szintén függ az olajfogyasztás mértéke. Ergo 1-1 kiragadott példa nem gondolom, hogy érv vagy ellenérv lenne.

Ami furcsa, hogy a gépkönyvet olvasva az 5W-30-ast írja, de csak egy adott hőmérséklet intervallumon belül. Nyilván normál vezetőknek jó a 30-as olaj, akik néha odarúgnak neki. De a Hungaroringezős vesenyzőknél azért más a terhelés, mint amire a gyári mérnökök gondoltak -- szerintem. Eredendően ez egy utcai kocsi, ami kapott egy sportcsomagot és arra van, hogy néha a tulaj 5 percre megtolja neki, nem pedig arra, hogy rendszeresen versenyezzenek vele.

Sajnos az utóbbi mondatot sokan nem így gondolják, ezért is ér sok TS tulajt csalódás. Azt hiszik, hogy versenyautót vettek, közben csak egy sportcsomagos családi kompaktot. Ezért mondják sokan, hogy csirke a féke, hogy szar a futoműve, hogy gyenge a motorja, mert rosszul közelítik meg, hiszen ez nem versenyautó, csak egy utcai kocsi egy picit erősebb motorral.

Nos, a motorolaj kiválasztásakor is szerintem a Toyota úgy gondolta, hogy utcán használják alapvetően nyugisan a kocsit, erre még jó is lenne a 30-as olaj.
Csak a pályaverseny kicsit más terhelés, meg az, ahogyan az átlag 35 alatti TS tulaj vezeti a kocsiját...

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7660 Dátum: 2011.04.07 21:03:46 »
Feleslegen aggódsz és próbálsz másokat lebeszélni a Motulról bár gondolom nem vagy tisztában pár dologgal.:

Mondjuk még plusszban jól szórakoztatsz tök jó olvasni azt az eszmefuttatásod, hogy "Jellemzoen egyebkent a szabvanyokat azert sem teljesitik ezek az olajak, mert magas a ken es a foszfortartalmuk, ami a motornak jo, de a katalzitátornak rossz.
Ha valaki verseny olajjal jar kozuton, az szamithat a katalizator halalara, illetve a motor kokszosodasara"

Vicces, mivel aki verseny olajjal jár közúton annak valószínű, hogy nincs is katalizátora. Így okafogyott az egész aggódásod. Ennyit a szabványokról.


"300V POWER minden évszakban használható, teljesen szintetikus, észter bázisú, motorsportban használatos olaj, amit turbófeltöltős vagy többszelepes nagyteljesítményű Otto és Diesel motorokhoz fejlesztettek ki. Az autósportban főleg rövid szakaszokon használatos."

A TS motor nem ilyen, mint amit itt írnak , nem turbós, nem annyira nagyteljesítményű meg nem is dízel. Az, hogy többszelepes az ok. :)
A hungaroringezések rendszerint időmérő edzések , a nyílt napokon nem lehet versenyezni tehát ezek rendszerint rövid megterhelő szakaszoknak számítanak. 1 bemelegítő kör aztán 1 gyors kör  azután megint 1 levezető pihentető kör majd megint 1 vagy esetleg 2 gyors kör és így tovább.
Egy TS pár körnél többet nem is bírna versenyben mert elmelegedne a fék vagy egyszerűen felforrna a hűtővíz feltételezve, hogy ha pl. sokat autózna egy másik kocsi mögött. 7000-8000-ig kell forgatni a motorját, mert 6000-es fordulat alatt meg nem nagyon megy, nyomatékszegény.

"Dupla észter technológia : maximális filmstabilitás, optimális tapadókészség, nagy hőmérsékletszilárdság
Nagyon jó hidegindítási tulajdonságok. Nagyon alacsony hőmérsékleten is optimális kenés. Lényegesen csökkentett súrlódási ellenállás a motorban. "

Cáfolnám azt, hogy ezekkel az olajjokkal vigyázni kéne, ugyan mire kéne vigyázni ?
Ez az olaj nemhogy teljesíti de jóval meghaladja az ACEA és API előírásokat. Persze az ára is 2x-ese a többi normál olajnak.

Egyébként a ringezésekhez a 0W-20-as olajat ajánlja a Motul gyár. Tehát ezt érdemes beletenni a nyíltnapozóknak.
"Motul 300V High RPM 0W-20 2l"
"MOTUL 300V HIGH RPM minden évszakban használható, teljesen szintetikus, észter bázisú csökkentett HTHS viszkozitású híg olaj, kimondottan a versenysport számára kifejlesztve. A versenysporton belül elsősorban a kvalifikáció, rövid- és gyorsasági szakaszok jönnek szóba."

A rendkívül alacsony 0W-20-as viszkozitás a csökkentett HTHS viszkozitással együtt nagyon gyors olajfilm kialakulást eredményez, ami a teljesítményre is kihat stabil olajnyomás és javított olajátöblítés mellett.
Minimális párolgási veszteség, ezáltal csekély olajfogyasztás. !!!!!!

Felhívnám a figyelmed az utolsó 2 szóra.
Ez még a gyári 5W-30-asnál is hígabb és lám a gyár is megerősíti azt a tényt, hogy a hígabb olaj kevésbé fogy mint a sűrűbb.


« Utoljára szerkesztve: 2011.04.07 21:09:14 írta celicáSs »

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7661 Dátum: 2011.04.07 21:39:31 »
Nem akarok senkit sem lebeszélni a Motulról, mert az egy nagyon jó olaj. Azonban nem vagyok abban már biztos, hogy jobb lenne, mint a Castrol Edge, a Mobil1 vagy a többi nagy márka. Használnak Mobil1-et a Formula-1-ben; Castrolt, Totalt a rallye-sportban, szerintem minden nagy gyárnak vannak jó termékei.

Tisztában vagyok bizonyos dologokkal, eléggé sokat foglalkoztam a kenőanyagokkal és a kenéstechnikával. Egy valamit már megtanultam az elején. A markeing dumának nem szabad bedőlni, csak a biztonsági-technikai adatlapoknak és a tapasztalatoknak szabad hinni.

Mellékelten csatolva küldöm a Motul 300V 0W-20-as olaj adatlapját. Az adatlapon olvasható ugyan, hogy a "Above existing standards", de ez üres duma. Mit teljesít túl, pontosan mit is tud az olaj, stb, ezek nem derülnek ki.

Ha lenne API (amit a Toyota kötelezően előír) vagy ACEA minősítése, akkor az szerepelne az olaj műszaki adatlapján, abban biztosak lehetünk. Ez az olaj nem hogy túl nem teljesíti a használatos szbványokat (API és ACEA), de még el sem éri azokat. Ez az olaj a gépkönyv szerint nem használható a Corolla TS-ekben, mert sem API minősítése nincsen, sem viszkozitásban nem 5W-30-as (ha te ezt referencia olajnak elismered). Ettől persze még lehet jó olaj ez versenyzésre, csak közúti közlekedésre nem alkamas.


De nézzük tovább:
Motul 300V 5W-30: ennek sincsen API minősítése (sem ACEA), a japán GT-ra hivatkoznak.
Biztosan jó versenyolaj ez is, de a TS-be ez sem tölthető közúti használatra.

Motul 300V 5W-40: ennek sincsen API minősítése (sem ACEA), a SUBARU WRT-re és más versenyekre hivatkozik

Motul 8100 Eco-nergy 5W-30: ennek már van API SL minősítése, így használható a Toyotákban (A Mobil1 5W-30-as olajának magasabb, API SM minősítése van)

Motul 8100 Eco-clean 5W-30 – ACEA C2: API SM, ACEA A5 minősítése van, használható

Motul 8100 Eco-clean + 5W-30 – ACEA C1: ACEA A5 szintet tud. Elvileg nem használható, mert API SJ a minimális előírás, de miután az ACEA az API szabványon alapul 99%-ban, ezért nem gond a használata



Szóval én a 300V motorolaj-családot nem erőltetném, mert azokat nem hétköznapi autókba szánják, hanem versenyautókba. Azokban meg teljesen mást várunk el az olajaktól, mint egy utcai kocsi esetében. A többi Motul olaj megfelelő, ami tudja a minimálisan előírt szintet és ha a viszkozitása is megfelelő. Katalizátor meg van a legtöbb TS-ben, azt csak a nagyon elszántak szedik ki csak.

Az adatok alapján nekem nem tűnik úgy, hogy a Motul olajak jobbak lennének, mint más nagy márkák olajai -- de ez már egyéni vélemény. A tapasztalat szerint jó olajak, de ugyan úgy jó tapasztalatokat hallani más nagy márkák olajaival kapcsolatosan is. A marketing meg nem számít semmit sem, azt írnak, amit akarnak. Én inkább az adatlapokban hiszek, mint a PR dumában.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.07 21:43:01 írta B.S. »

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7662 Dátum: 2011.04.07 22:00:07 »
azokat kell megkérdezni akik ilyet használtak.
visszaolvasva jó tapasztalataik voltak.

mondjuk egy gyorsulásra a 0W-20 nem semmi lehet, azt megnézném :)

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: TS
« Válasz #7663 Dátum: 2011.04.07 22:20:43 »

Ha valaki verseny olajjal jar kozuton, az szamithat a katalizator halalara, illetve a motor kokszosodasara, ugyanis a verseny olajakban nincsen annyi detergens (tisztito) komponens, hiszen a versenymotorokat par ezer km utan ugy is szetszedik es kitisztitjak, illetve cserelik a fel motort.

Ez nem igazán így van... Lassan 5 éve járok közúton 5W 40-es Motul 300 V POWER olajjal és SEMMI gondom SOHA nem volt a katalizátorral sem a motor kokszosodásával sem a csipegetéssel, egyszerűen semmivel, az autó továbbra is pöpec és harap ahogy kell.  :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.07 22:38:41 írta ToTo »
Toyota Yaris T SPORT
153



barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7664 Dátum: 2011.04.07 22:47:56 »
Ennek csak örülni tudok. A kockázat megvan, de nem törvényszerű a meghibásodás.