Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1565654 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4410 Dátum: 2009.09.24 07:06:55 »
Tényleg, Szuti, összességében mi a baj a mostani kocsival? Gyenge? Nincs benne több tuningpotenciál? Az élmény hiányzik? Nem megy elég jó időt a ringen?

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TS
« Válasz #4411 Dátum: 2009.09.24 08:51:55 »
Az a baj, hogy a mostani szetupodhoz kepest a turbos 1zz/2zz csak felul lenne jobb, alul szivnad a fogad. Ez igaz majd minden turbosra, foleg az utalogosakra. Annak sincs semmi ertelme, hogy van 260-270LE de csak 4000/5000-tol jon meg a kraft es iranyithatatlan foleg kanyarban. A legtobb 1zz/2zz eleg nagy turboval keszult GT28 vagy GT30, azok csak fent erosek. A youtube-os vidin is 4000-tol kezd futyulni es 5000-tol sivit igazan. Pont az menne el ami a palyazashoz kell es te nem egyenes gyorsulasra vagy kiehezve, ahogy en sem. Raadasul idehaza es Europaban nincs 1.8-as 1zz valto es az 1.4/1.6 valtoja nem birja a turbos 1zz-t ez tuti.

Ket realis opcio van:
1. 2zz + max GT28 turbo, kb 7-8psi-n
220LE kereken ~250 fotengelyen
260Nm kereken ~290 fotengelyen
alul nem fog menni annyira, csucsnyomatek 5200-5500f/p., csomo atalakitas kell
valto nem fogja birni a tapasztalatok alapjan sokaig, foleg a palyazast

2. 2zz + mostani cucc + IC es EMU
210LE kereken ~235 fotengelyen
nyomatek passz
es meg mindig ott van az opcio a kisebb kompresszor tarcsara
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Major Tom

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re: TS
« Válasz #4412 Dátum: 2009.09.24 09:02:24 »
Az a baj, hogy a mostani szetupodhoz kepest a turbos 1zz/2zz csak felul lenne jobb, alul szivnad a fogad. Ez igaz majd minden turbosra, foleg az utalogosakra. Annak sincs semmi ertelme, hogy van 260-270LE de csak 4000/5000-tol jon meg a kraft es iranyithatatlan foleg kanyarban. A legtobb 1zz/2zz eleg nagy turboval keszult GT28 vagy GT30, azok csak fent erosek. A youtube-os vidin is 4000-tol kezd futyulni es 5000-tol sivit igazan. Pont az menne el ami a palyazashoz kell es te nem egyenes gyorsulasra vagy kiehezve, ahogy en sem. Raadasul idehaza es Europaban nincs 1.8-as 1zz valto es az 1.4/1.6 valtoja nem birja a turbos 1zz-t ez tuti.

Ket realis opcio van:
1. 2zz + max GT28 turbo, kb 7-8psi-n
220LE kereken ~250 fotengelyen
260Nm kereken ~290 fotengelyen
alul nem fog menni annyira, csucsnyomatek 5200-5500f/p., csomo atalakitas kell
valto nem fogja birni a tapasztalatok alapjan sokaig, foleg a palyazast

2. 2zz + mostani cucc + IC es EMU
210LE kereken ~235 fotengelyen
nyomatek passz
es meg mindig ott van az opcio a kisebb kompresszor tarcsara

Mondjuk alul biztos hogy nem huzna mert a kompresszor - gondolom - mar 0-rol huz. Ha MR2 lenne elgondolkoznek a V6-oson is sokan csinaljak angliaban es annal szebb hangja meg jobb nyomatekja nem sok mindennek van turbo nelkul... aztan kesobb ha keves megkuldik turboval. De persze nem Mr2-rol van szo :)

Amugy en is adnek egy eselyt a kompi + IC es kis tyuningnak mert tuti ki lehet abbol hozni tobbet is vagy esetleg kompresszor upgrade...
Nem hiaba a Toyota is azzal rukkolt elo a Corolla eseteben. Porgos nagy suritesu motorra a legjobb a kompi. 1ZZ-hez (MR2) meg gyarilag is turbo kit van (TTE) nem kompresszor szoval biztos a toyota is korbejarta hogy hova mi a legjobb. Persze nyilvan ok nem extremitas fele mentek el hanem hetkoznapi hasznalhatosag es tartossag fele.

Mozso:  miert ne lenne 1zz valto ? Ha jol tudom az osszes sima 1.8 celica meg MK3 MR2-ben 1ZZ valto van hozzateszem en 1ZZ-hez is 2ZZ valtot tarsitanek mert az 1ZZ valtom attetele olyan hosszu hogy 1-2-ben elalszom... 5-ben forog 3800-at ott ahol a corolla 6-ban 4200-t. Szoval ha tehetnem mindenhol 2ZZ valtom lenne es amugy nem szoktak irni hogy gallyra megy 300 loero alatt csak a kuplungot erdemes valami jora cserelni.

Meg mindig a 350Z mellett voksolnek jomagam :)
2000 Black MR2 Roadster - tuned - ELADO

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TS
« Válasz #4413 Dátum: 2009.09.24 09:04:21 »
Csakhogy az MR2 valto pont forditva van, az onindito a masik oldalon van. A Celica valtohaza sem 100% azonos, mindketto atalakitast igenyel. Neha nem is egyszerut. Arrol nem is beszelve, hogy ilyenkor uj feltengelyek es kerekcsapagy kell, mert azokat is trukkosen valogatja a Toyota.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Major Tom

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re: TS
« Válasz #4414 Dátum: 2009.09.24 11:20:05 »
Csakhogy az MR2 valto pont forditva van, az onindito a masik oldalon van. A Celica valtohaza sem 100% azonos, mindketto atalakitast igenyel. Neha nem is egyszerut. Arrol nem is beszelve, hogy ilyenkor uj feltengelyek es kerekcsapagy kell, mert azokat is trukkosen valogatja a Toyota.

En nemtom annyi MR2-ben van C60-as 2ZZ valto hogy ihaj... ugytom valoban ugye masfele kell kivezetni de ehhez arul csomo ceg kit-et ami nem sok piz. Feltengely meg kerekcsapagy ? Errol nem hallottam pedig belemasztam nyakig a temaba tavaly igaz a masik oldalrol (MR2-be 2ZZ) de ettol meg lehet hogy a Corollahoz kene. Lehet hogy MR2 es Celica hasonlatosabb ezen a teren bar fura lenne ha pont a Corolla logna ki a sorbol - igaz nem tudhatom!

Amugy hogy egy 350Z szarabbul menjen... hat vagy nem tolta a gazdaja vagy automata vooot vagy szimplan szar :) mert 350z palyan sokmindent letol alapbol is viszont gondolom hogy nem nagy kunszt ratolni arra sem egy kis pluszt. Ha nem kene egy praktikus auto es nem lenne mar egy 2 uleses kocsi  a csaladban akkor en lehet hogy arra upgradelnek :)
2000 Black MR2 Roadster - tuned - ELADO

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #4415 Dátum: 2009.09.24 12:56:47 »
Csak annyi hogy nekem már nem elég a motorerő és nagyobbat akarok,nem 15 vagy 20 pacival hanem mondjuk 30 40-nel.Ezt a moci tuti nem bírja el vagyis nem abban a használatban amire nekem kell.Ráadásul a futómű is véges,mivel a hátsó merev felfüggesztésű.Ezzel nem lehet mit kezdeni.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Re: TS
« Válasz #4416 Dátum: 2009.09.24 15:31:06 »
Csak annyi hogy nekem már nem elég a motorerő és nagyobbat akarok,nem 15 vagy 20 pacival hanem mondjuk 30 40-nel.Ezt a moci tuti nem bírja el vagyis nem abban a használatban amire nekem kell.Ráadásul a futómű is véges,mivel a hátsó merev felfüggesztésű.Ezzel nem lehet mit kezdeni.

Sajnos erre csak azt tudom mondani mint parasztbácsi az állatkertben a zsiráfra: "Ilyen állat márpedig nincs"  :hmmmm:

A te autód erőssen tuningolt. Senki sem tuningolna, ha gyáriban kapna olyan jót annyiért. Sajnos 5M-ért nem lesz jobb.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4417 Dátum: 2009.09.24 15:35:28 »
Csak annyi hogy nekem már nem elég a motorerő és nagyobbat akarok,nem 15 vagy 20 pacival hanem mondjuk 30 40-nel.Ezt a moci tuti nem bírja el vagyis nem abban a használatban amire nekem kell.Ráadásul a futómű is véges,mivel a hátsó merev felfüggesztésű.Ezzel nem lehet mit kezdeni.
Az erős autónak viszont a fenntartása is húzós ám. Ha már nagyok a gumik, akkor azok is drágák. Sokat fogyaszt, stb... És minél erősebb autót veszel, kb annál kevésbé lehet a közutakon használni. (Pláne nem családosoknak.)

Egy M5ös BMW jó kompromisszum lenne, de az iszonyatosan drága. A fenntartása meg kb a Corinak az 5x-öse...

Hasonló árban meg erősebb kocsit nem igazán lehet venni. Szerintem sem érdemes 20 LE többlet miatt cserélni, mert az nem átütő, szerintem kell a TS után már egy 300 LE-s kocsi, hogy az embernek megérje...

Ami jó lenne, az egy Carerra, csak abból az újabb típusok megint nagyon drágák.

A legjobb dolog az lenne, ha csinálnál egy full pályás kocsit teljesen kikönnyítva, illetve lenne egy utcai. Egy bizonyos szint felett erősen üti a kettő egymást.

Satriani

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4418 Dátum: 2009.09.24 15:41:24 »
Hasonló árban meg erősebb kocsit nem igazán lehet venni.

Azért érdemes megnézni az Impreza kínálatot.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: TS
« Válasz #4419 Dátum: 2009.09.24 15:51:10 »
És minél erősebb autót veszel, kb annál kevésbé lehet a közutakon használni. (Pláne nem családosoknak.)
Erre azért fel tudnék sorolni jópár olyan autót, amelyek nagyon erősek, és mégis kiválóan lehet őket használni a közutakon, sőt családosoknak is jók  :hmmmm: ... Egy hirtelen példa, az AB-ből amit épp olvasok: Audi RS6  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TS
« Válasz #4420 Dátum: 2009.09.24 16:46:16 »
Csak annyi hogy nekem már nem elég a motorerő és nagyobbat akarok,nem 15 vagy 20 pacival hanem mondjuk 30 40-nel.Ezt a moci tuti nem bírja el vagyis nem abban a használatban amire nekem kell.Ráadásul a futómű is véges,mivel a hátsó merev felfüggesztésű.Ezzel nem lehet mit kezdeni.

Pont ennyit hozna az IC + pulley + EMU is...
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #4421 Dátum: 2009.09.24 18:12:18 »
Szívem szerint beleülnék egy hátsókerekes keresztlengőkaros 300paci körüli autóba.Mozso a pulley-t nem lehet megszerezni,nincs infó.Meddig húzzam a motort?Mi a boztonságos?A futómű megint csak akkor lenne jobb ha vennék 350eft-ért egy Tein futóművet.Te most tartasz ott hogy kezd összeállni az autód szépen lassan teszed össze a dolgokat nagyon okosan.Nekem sztem kész,ez nem lesz jobb csak akkor ha motort építek vagy ezt erősítem sokkal jobban,de akkor nem hiszem hogy sokkal tartósabb lenne.Impreza meg olyan hogy mindenki versenyezni akar majd/ami nagyon nem zavarna/,de akkor folyamatosan hajtanám nem lenne nyugis időszak és nem lenne meglepetésautó.Most is olyat keresek amire nem számítanak az utcán :devil:

Satriani

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4422 Dátum: 2009.09.24 19:06:04 »
Mazda6 MPS? Azon aztán alig látszik valami ránézésre.  :devil:

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TS
« Válasz #4423 Dátum: 2009.09.24 19:08:13 »
Most oszinten? En megcsinalnam a kettes verziot (amiben ugye reszben tudok is segiteni) es a pulley-t meg legyartatnam a amerikaiakkal. A motorhoz nem kell hozzanyulni ha jo a tuning es nem nagyobb a nyomasod mint 0.5-0.6 bar.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4424 Dátum: 2009.09.24 19:16:42 »
Csak annyi hogy nekem már nem elég a motorerő és nagyobbat akarok,nem 15 vagy 20 pacival hanem mondjuk 30 40-nel.Ezt a moci tuti nem bírja el vagyis nem abban a használatban amire nekem kell.Ráadásul a futómű is véges,mivel a hátsó merev felfüggesztésű.Ezzel nem lehet mit kezdeni.ívem szerint beleülnék egy hátsókerekes keresztlengőkaros 300paci körüli autóba.

Mitsubisi EVO vagy Impreza STI. Ez kell neked. Senki ne jöjjön azzal,Igen de ezek nehezek is. Egy 300 LE-s autó alá anyag kell, nem lehet pálcikákból felépíteni egy 300 LE-s kocsit. Ha nagy LE-t karsz, akkor a tömeggel is számolni kell.