Ez kompresszor nem turbó. A magyar cikk rosszul értelmezi a dolgokat.
Az angol cikkben az "intake manifold " vagyis a szívósor tuningról és nagyobb injektorokról van szó. Ebből egyértelmű, hogy kompresszorról van szó. Meg Szuti sem kizárólag azért rakott a TS-ébe kompresszort, hogy erősebb legyen a kocsi, hanem azért hogy alacsonyabb fordulattól legyen meg a több erő több nyomaték. Ne kelljen mindig a lifitg nyomni és agyonforgatni a motort.
A képen ha jól látom SUPERCHARGED felirat van a motortérben ez pedig kompresszor nem turbó. A kompi a szívóoldalon keresztül tuningol a turbó meg a kipufogó oldalon. Nem mindegy.
A kugli ezt fordítja le.
""Észak-amerikai tulajdonosai szívó Elise és az Exige modellek most adjunk hozzá egy kevés Oomph az autó nélkül aggasztó mintegy semmisnek tekinti a garanciát, mint a Lotus USA bejelentette, hogy rendelkezésre áll-e gyári alapú, indokolt, és 50-állami jogi Töltőkompresszor kit. Kihasználásával ugyanazon turbófeltöltő és integrált szívóvezetékben egységet szereltek a termelési Elise SC, a kit lehet telepíteni a szívó Elise vagy az Exige hajtott egy Toyota 2ZZ-GE motort."