Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1574109 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4185 Dátum: 2009.08.05 13:13:49 »
Elírás lehet. Nem is tudok olyan négyhengeres benzinmotorról az elmúlt évtizedből, ami csak 5000-ig forogna.
Szerintem is elírás.

Tudtommal egyébként a Lotusba le van butitva a motor, hogy megfelejen az Euro normáknak. Ugyanis a VVTL-i csak Euro 3-as alapból, míg minimum 4-esnek kellett lennie már akkor egy új kocsinak. Így lett 18x LE a 192-ből, erre tisztán emlékszem. Az autókiállításon mondta a Lotus-os csávó. A sima VVT-i teljesíti alapból az Euro 4-es normát, ezért ezzel nem volt gond.

Olyat is hallottam, hogy a TS azért lett Compressor-os, mert így tudja az Euro 4-et, meg erősebb lett, míg a régi motorral nem lehetett volna már forgalmazni. Erre valamelyik Toyota oldalon az angolok nagyon verték.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: TS
« Válasz #4186 Dátum: 2009.08.05 13:15:37 »
A vitát kiváltó cikk amúgy itt van.
         

tutinet

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4187 Dátum: 2009.08.05 16:01:07 »

Tudtommal egyébként a Lotusba le van butitva a motor, hogy megfelejen az Euro normáknak. Ugyanis a VVTL-i csak Euro 3-as alapból, míg minimum 4-esnek kellett lennie már akkor egy új kocsinak. Így lett 18x LE a 192-ből, erre tisztán emlékszem. Az autókiállításon mondta a Lotus-os csávó. A sima VVT-i teljesíti alapból az Euro 4-es normát, ezért ezzel nem volt gond.


Nem hiszem hogy tudna 180LE-t a VVTLI motor lift nélkül. Lift nélkül olyan 130-140 LE-s lehet. Lásd az 1.4-1.8 átépített Corolla is otthagyta a TS-t gyorsulásban 6000-es fordulatig.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: TS
« Válasz #4188 Dátum: 2009.08.05 16:04:02 »
Az MR2-ben 144 lóerőt tudott az 1.8 VVT-i.  ;)

Satriani

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4189 Dátum: 2009.08.05 16:14:44 »
Itt egy angol nyelvű, feltehetőleg az eredeti sajtóközleményhez hasonlító cikk:
http://carscoop.blogspot.com/2009/08/lotus-usa-offers-aftermarket.html

Háát, valóban van benne 5.000 és 6.800.  ::) :sorcerer:

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4190 Dátum: 2009.08.05 16:22:01 »
"More importantly, the increased maximum torque (=nyomaték) is available at a lower 5,000 rpm instead of the naturally aspirated 6,800 rpm."
Még ennél is fontosabb, hogy a megnövekedett maximális nyomaték alacsonyabb fordulaton is elérhető, már 5000-nél, az eredeti 6.800 helyett.

"The package, which includes a compact supercharger and integrated intake manifold along with new high-flow fuel injectors and a re-programmed engine management control unit, increases output from 189 HP to 218 HP"
A csomag -- amely megnöveli a teljesítményt 189-ről 218 lóerőre --  tartalmaz egy kompakt feltöltőt (kompresszor vagy turbo), nagyobb benzináteresztésű injektorokat integrálva a szívócsonkkal és egy  újraprogramozott ECUt.

Őszintén szólva eléggé kevés a teljesítménynövekedés ahhoz képest, hogy "turbósítva" lett a gép... Simán 240 LE lehetne.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.05 16:42:36 írta barna.czukor »

zorits

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 504
  • COROLLA TS FACELIFT
Re: TS
« Válasz #4191 Dátum: 2009.08.05 16:22:56 »
Srácok!

Valaki nem értelmezte rendesen....

A max nyomatékok 5000nél adja le 6800 helyett ;)

Így már más!


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: TS
« Válasz #4192 Dátum: 2009.08.05 16:25:26 »
Így már oké? Katt
         

Satriani

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4193 Dátum: 2009.08.05 16:42:16 »
Gyöngyi, Isten ments, hogy kötözködjek, de a forrásban nem ez van, pontosabban más forrásban van ez.  :flowers: Linkeld be a carscoop-cikket, ha szabad javasolni.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: TS
« Válasz #4194 Dátum: 2009.08.05 16:45:13 »
Jogos, átírtam. Igazából arra gondoltam, hogy akkor most a főoldalon jól írtam?  :surrender:
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4195 Dátum: 2009.08.05 16:49:19 »
Ahány cikk, annyi féle változat. Amúgy a Lotust érinti, nem a Toyotát. Szerintem nem olyan egyszerű a kérdés, mint az sokan gondolnák, hogy a motorkód stimmel, azt kész.

Más a Lotus motortere, máshol van sok felfogatás. Megálmodtak bele egy gyári rendszert, tutira nem lehetne rögzíteni, beépíteni azt úgy egy Toyotába, ahogyan a kittet tervezték. Szerintem csak nagy szívás árán lehetne egy Toyotába beépíteni azt a szettet. Lehet, hogy nincs is annyi hely benne egy bizonyos helyen, hogy beleférjen a cucc rendesen. A másik meg, hogy szerintem egy ilyen szett egy kisebb vagyon lehet.

Szerintem a "sima" TS-ből csináljunk "Compressoros" TS-t effektus van a Lotusnál ez esetben. Kb hasonló a frissítés... Szerintem ott is rácsapják a Toyotánál meglévő compressoros rendszert,  a meglévő VVTL-i-s motorra, azt kész. De hogy nem teljesen ugyan az, mint a TS kompresszora, az is fix...

És még annyit hozzáfűznék, hogy a szett beépítésével a motorélettartam finoman szólva csökken.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.05 16:51:48 írta barna.czukor »

tutinet

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4196 Dátum: 2009.08.05 16:50:24 »
A vitát kiváltó cikk amúgy itt van.

Tudom, innen idéztem.

tutinet

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4197 Dátum: 2009.08.05 16:51:25 »
Az MR2-ben 144 lóerőt tudott az 1.8 VVT-i.  ;)

Akkor nem tévedtem sokat.......

Satriani

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4198 Dátum: 2009.08.05 16:53:16 »
Jogos, átírtam. Igazából arra gondoltam, hogy akkor most a főoldalon jól írtam?  :surrender:

Szerintem igen.

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #4199 Dátum: 2009.08.05 16:54:27 »
Az MR2-ben 144 lóerőt tudott az 1.8 VVT-i.  ;)

Akkor nem tévedtem sokat.......
Az Avensis-ben meg 130 LE-t tudott az a motor. ECU kérdése az egész. Viszont lehet, hogy a 144 LE-s nem volt Euro 4-es, csak 3-as. Meg a fogyasztás, komfort, élettartam is szempont.

Ugyan az a motor lehet 120 lóerővel Euro5-ös, meg 160-nal Euro2-es is.