Szerintem egy külön arretáló szerkezet (erre tudok tippelni, amit csatoltam) tartja sebességben a váltót, nem a szinkrongyűrű. Azzal inkább akkor lehet baj, ha váltáskor kerreg a váltó. Elvileg egyszerűbb is javítani akkor, bár annyira nem néztem utána.
Utánakérdeztem szerelőmtől és tapasztalata szerint a problémát az 5. sebességhez tartozó fogaskerék és ahhoz illeszkedő, egymással együtt élő részek cseréjével lehet megoldani. Önmagát mint szinkrongyűrű hibát kizárta, mert ahhoz nehezebb, akadós váltás társulna. Arretáló szerkezetnek és környékének (kapcsoló mechanizmus) nincs köze a fokozat kiugrálásához mert a sikeres váltás után a fogaskerekek összekapcsolódnak, a szerkezet zár és tartja a fokozatot.
Egyetlen reménysugár, hogy az 5. sebességhez tartozó váltórészt külön lehet kezelni, viszont üröm az örömben, hogy drága az alkatrész.
Ennyi, nem tudom, hogy miért ilyen a váltóm, de az tény, hogy kifogtam rendesen. Ennyi km-nél nem szokott ilyen előfordulni, közel sem. Viszont az autó maga jól néz ki, eredeti alkatrészekkel van tele, azt néztük a hűtő is eredeti és még nem repedt meg, pedig elvileg minden Carinán előfordul 200-300ezer km között. Olajevés is 4-5000km / liter 10w40-el, 3-3500km 5w40-el. Nem értem, lehet nem is akarom tudni az igazságot
Megcsinálom pöpecre és kész (tuti jó váltót nem hiszem, hogy tudnék szerezni, mára már szétverték a Carinákat, egy épkézláb példány sincs eladásra ítélve), autót eladni már úgy sincs ételme! Annyira nagyon nem is akarnám, még nincs lé Ave2-re. Más jobb alap 1 milla alatt meg nincs. END