Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2369180 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8580 Dátum: 2012.11.05 18:49:59 »
Autópályán történt tegnap 120km/h sebesség körül, hogy kiugrott a váltó 5. sebességfokozatból kétszer is. Ezt nyáron is eljátszotta egyszer (hasonlóan nagyobb sebességnél), akkor volt előtte váltóolaj csere. Szerintetek lehet ez a váltóolaj miatt? Mert előtte (csere előtt) nem történt ilyen soha. Toyota Genuine olaj van benne.
apósom 25 éves corollája csinált ilyet, de csak az 5. fokozat ugrott ki.
Mondták neki hogy az 5. sebességnek a szinkrongyűrűjét kéne cserélni, de nem cserélte mert 100-nál gyorsabban a falvak közt nem ment sosem, azóta meg már a szomszéd faluban használják a kocsit szintén falvak közt....
Ha viszont autópályázol és zavar, akkor szinkrongyűrűt kell cserélni. Persze tévedhetek is, de olajcsere szerintem ilyen gondot nem okozhat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8581 Dátum: 2012.11.05 18:59:52 »
apósom 25 éves corollája csinált ilyet, de csak az 5. fokozat ugrott ki.
Mondták neki hogy az 5. sebességnek a szinkrongyűrűjét kéne cserélni, de nem cserélte mert 100-nál gyorsabban a falvak közt nem ment sosem, azóta meg már a szomszéd faluban használják a kocsit szintén falvak közt....
Ha viszont autópályázol és zavar, akkor szinkrongyűrűt kell cserélni. Persze tévedhetek is, de olajcsere szerintem ilyen gondot nem okozhat.
Szerintem egy külön arretáló szerkezet (erre tudok tippelni, amit csatoltam) tartja sebességben a váltót, nem a szinkrongyűrű. Azzal inkább akkor lehet baj, ha váltáskor kerreg a váltó. Elvileg egyszerűbb is javítani akkor, bár annyira nem néztem utána.
Az olajcserétől szerintem sem lehetne.



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.05 19:21:57 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8582 Dátum: 2012.11.05 19:25:57 »
Autópályán történt tegnap 120km/h sebesség körül, hogy kiugrott a váltó 5. sebességfokozatból kétszer is. Ezt nyáron is eljátszotta egyszer (hasonlóan nagyobb sebességnél), akkor volt előtte váltóolaj csere. Szerintetek lehet ez a váltóolaj miatt? Mert előtte (csere előtt) nem történt ilyen soha. Toyota Genuine olaj van benne.
Kezdődő váltóhiba. Egyre gyakoribb lesz majd, és váltójavítás a vége. Olajnak sok köze nincs hozzá, max annyi, hogy lehet: a friss olaj előtérbe hozta a problémát. De szvsz csak egybeesés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8583 Dátum: 2012.11.05 19:29:03 »
Prego, olajtémához. Én mindig egy éjjel állás után nézem az olajszintet, sík úton és akkor nincs vele gond.
Ha megállás után nézem akár fél-egy órával is, akkor sincs maxon (a múltkor amikor megnéztük nekem a mekinél akkor sem volt maxon, csak tudtam, hogy ilyenkor nem szokott, másnap reggel már rendben volt).
Igazából mindegy mikor méred, csak mindig azonos körülmények között tedd.
Érdekes, amit írsz - én nem szoktam különbséget látni a leállítás után 10 perccel, vagy 10 órával mért olajszint között. Eddig azt tapasztaltam, hogy pár perc elég ahhoz, hogy az olaj döntő többsége összegyűljön a karterben. OK, lehet hogy mondjuk nagyságrendileg 1 deci még apránként lefolyik utána. De több aligha. Ez szemmel tényleg nem, vagy csak alig látható.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8584 Dátum: 2012.11.05 20:17:50 »
Nekem leállítás után fél órával és fél nappal kb. 2-3mm az eltérés.

netferry:
A váltóhiba okán kérdezem, hogy a motortartó gumibakok rendben vannak? Nem a legvalószínűbb ok, de lehetséges. Továbbra is az arretáló szerkezetre gondolok, ahogy átfutottam, viszonylag egyszerűen kivehető és javítható (de nem mélyedtem el benne).
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.05 20:22:24 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8585 Dátum: 2012.11.05 21:12:53 »
apósom 25 éves corollája csinált ilyet, de csak az 5. fokozat ugrott ki.
Mondták neki hogy az 5. sebességnek a szinkrongyűrűjét kéne cserélni, de nem cserélte mert 100-nál gyorsabban a falvak közt nem ment sosem, azóta meg már a szomszéd faluban használják a kocsit szintén falvak közt....
Ha viszont autópályázol és zavar, akkor szinkrongyűrűt kell cserélni. Persze tévedhetek is, de olajcsere szerintem ilyen gondot nem okozhat.
Igazat mondtak neki, miközben elkopik a szinkrongyűrű akkor először csak reccsen váltáskor, majd később elkezdi kidobálni a fokozatot, legvégül meg eltörik vagy a gyűrű vagy a fogaskerék és megszűnik az a fokozat.
Nekem is ez a tapasztalatom.
Erre tényleg rásegíthet az is, ha a motor/váltótartó gumibakok elgyengülnek és megnő a hajtáskor és motorféknél fellépő bólintása a motor/váltónak a kasztnihoz képest.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.05 21:15:04 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

crew

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8586 Dátum: 2012.11.05 21:34:52 »
Sziasztok!

A váltó hibával kapcsolatban ami még érdekes, hogy folyamatos terhelésnél nem is szabadna kifelé "törekednie", sőt nem is lehet kihúzni fokozatból ha nem veszi el a gázt az ember, ha minden OK, A 2.0 D4D váltóknál csináltam több olyat, aminél az 5. szinkronagy fellazult a tengelyen, mindkettő bordás, és össze vannak préselve, de azokon ez valahogy fellazult, szétverte egymást, és oldalirányba kicsit mozgott az egész. Ezek dobálták a fokozatot, és sajnos odaveszett a szinkronagy és a komplett tengely is, volt egy gyenge próbálkozásom, de váltó csere lett a vége. De biztosan más is okozhatja, ez csak egy tapasztalat :)   

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8587 Dátum: 2012.11.05 21:41:49 »
Hát azt netferry tudná megmondani, hogy volt-e valami előzménye ennek (pl. nehezebb kapcsolhatóság), vagy egyszerűen elkezdte kidobálni.
Ha jót néztem, az 5. sebesség egy külön dekni alatt van, tehát könnyebben hozzáférhető, mellékelem a képet.
A már említett arretáló cucc mellett vannak csavarral tartott golyók, amik kivehetők a váltóból viszonylag egyszerűen, de érdemes megnézni ezt, főleg az  50+-10 oldalán. A csatolt képek is ebből vannak/voltak. Felül van az 5. sebesség.

[a csatolmányt egy admin törölte]

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8588 Dátum: 2012.11.05 21:43:08 »
Nem reccsent soha egyik sebességfokozat sem, 5. sem, mindig be lehetett tenni egyből szépen. Na jó talán az 1-es fokozat az néhanapján másodjára megy be, de mintha váltóolaj csere óta javult volna. Ezért reménykedem, hogy nem szinkrongyűrű. Főleg azért is mert nemrég lett szétbontva a váltó csapágycsere miatt, csak adta volna magát, ha valami más gáz is van. Ahogy a váltó működéséről olvasgattam a szinkrongyűrű kopása nehezen kapcsolható fokozatot eredményez. Remélem az lesz amit VD is ír, hogy valahol a váltórudazat környékén kopott meg valami. Motortartó bakok elvileg rendben vannak, váltótartóbakok miatt sem jött panasz a váltócserénél, de azért majd leellenőriztetem újra.

Wikipedian írják a C50-es váltókhoz:
"... This gearbox is known to develop a fifth gear pop out problem as it ages, primarily due to worn shifter detents caused by the driver resting their hand on the shifter..."
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.05 21:44:43 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8589 Dátum: 2012.11.05 21:46:06 »
Hát azt netferry tudná megmondani, hogy volt-e valami előzménye ennek (pl. nehezebb kapcsolhatóság), vagy egyszerűen elkezdte kidobálni.
Ha jót néztem, az 5. sebesség egy külön dekni alatt van, tehát könnyebben hozzáférhető, mellékelem a képet.
A már említett arretáló cucc mellett vannak csavarral tartott golyók, amik kivehetők a váltóból viszonylag egyszerűen, de érdemes megnézni ezt, főleg az  50+-10 oldalán. A csatolt képek is ebből vannak/voltak. Felül van az 5. sebesség.
Ha a Carina váltója hasonló a Corollájéhoz, már pedig miért ne lenne az, hiszen van 4A-FE motor Corollában is, akkor így van ahogy mondod. A verseny Corollámban nagyon könnyű volt az 5. fokozatot cserélgetni, hogy más legyen a végsebesség. Nem kell hozzá levenni a váltót.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8590 Dátum: 2012.11.05 21:48:36 »
Nem reccsent soha egyik sebességfokozat sem, 5. sem, mindig be lehetett tenni egyből szépen. Na jó talán az 1-es fokozat az néhanapján másodjára megy be, de mintha váltóolaj csere óta javult volna. Ezért reménykedem, hogy nem szinkrongyűrű. Főleg azért is mert nemrég lett szétbontva a váltó csapágycsere miatt, csak adta volna magát, ha valami más gáz is van. Ahogy a váltó működéséről olvasgattam a szinkrongyűrű kopása nehezen kapcsolható fokozatot eredményez. Remélem az lesz amit VD is ír, hogy valahol a váltórudazat környékén kopott meg valami. Motortartó bakok elvileg rendben vannak, váltótartóbakok miatt sem jött panasz a váltócserénél, de azért majd leellenőriztetem újra.

Wikipedian írják a C50-es váltókhoz:
"... This gearbox is known to develop a fifth gear pop out problem as it ages, primarily due to worn shifter detents caused by the driver resting their hand on the shifter..."
Nekem még cseréltek garanciába 2-es, 3-as, 5-ös szinkrongyűrűket a Carina váltójába, de az 5-ös megint recseg már és nagyon ritkán a 3-as is.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8591 Dátum: 2012.11.06 17:49:18 »
Szerintem egy külön arretáló szerkezet (erre tudok tippelni, amit csatoltam) tartja sebességben a váltót, nem a szinkrongyűrű. Azzal inkább akkor lehet baj, ha váltáskor kerreg a váltó. Elvileg egyszerűbb is javítani akkor, bár annyira nem néztem utána.

Utánakérdeztem szerelőmtől és tapasztalata szerint a problémát az 5. sebességhez tartozó fogaskerék és ahhoz illeszkedő, egymással együtt élő részek cseréjével lehet megoldani. Önmagát mint szinkrongyűrű hibát kizárta, mert ahhoz nehezebb, akadós váltás társulna. Arretáló szerkezetnek és környékének (kapcsoló mechanizmus) nincs köze a fokozat kiugrálásához mert a sikeres váltás után a fogaskerekek összekapcsolódnak, a szerkezet zár és tartja a fokozatot.
Egyetlen reménysugár, hogy az 5. sebességhez tartozó váltórészt külön lehet kezelni, viszont üröm az örömben, hogy drága az alkatrész.
Ennyi, nem tudom, hogy miért ilyen a váltóm, de az tény, hogy kifogtam rendesen. Ennyi km-nél nem szokott ilyen előfordulni, közel sem. Viszont az autó maga jól néz ki, eredeti alkatrészekkel van tele, azt néztük a hűtő is eredeti és még nem repedt meg, pedig elvileg minden Carinán előfordul 200-300ezer km között. Olajevés is 4-5000km / liter 10w40-el, 3-3500km 5w40-el. Nem értem, lehet nem is akarom tudni az igazságot :) Megcsinálom pöpecre és kész (tuti jó váltót nem hiszem, hogy tudnék szerezni, mára már szétverték a Carinákat, egy épkézláb példány sincs eladásra ítélve), autót eladni már úgy sincs ételme! Annyira nagyon nem is akarnám, még nincs lé Ave2-re. Más jobb alap 1 milla alatt meg nincs. END
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.06 17:52:24 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8592 Dátum: 2012.11.06 18:41:54 »
Utánakérdeztem szerelőmtől és tapasztalata szerint a problémát az 5. sebességhez tartozó fogaskerék és ahhoz illeszkedő, egymással együtt élő részek cseréjével lehet megoldani. Önmagát mint szinkrongyűrű hibát kizárta, mert ahhoz nehezebb, akadós váltás társulna. Arretáló szerkezetnek és környékének (kapcsoló mechanizmus) nincs köze a fokozat kiugrálásához mert a sikeres váltás után a fogaskerekek összekapcsolódnak, a szerkezet zár és tartja a fokozatot.
Egyetlen reménysugár, hogy az 5. sebességhez tartozó váltórészt külön lehet kezelni...
Vagyis úgy dobja ki a sebességet, hogy közben a sebváltókar úgy áll, mint ha 5-ben lenne a váltó? Mert ha igen, akkor nincs köze az arretáló szerkezethez szerintem.
Ahogy FUBA is írja, elvileg könnyű hozzáférni az 5. fokozathoz.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8593 Dátum: 2012.11.06 19:41:57 »
Vagyis úgy dobja ki a sebességet, hogy közben a sebváltókar úgy áll, mint ha 5-ben lenne a váltó?
Ha jól emlékszem kimozdul. Egyáltalán lehet olyan, hogy a váltókar sebességben marad? Amúgy ez lehet nálam is:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/021225b/
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8594 Dátum: 2012.11.06 20:14:23 »
Ha jól emlékszem kimozdul. Egyáltalán lehet olyan, hogy a váltókar sebességben marad? Amúgy ez lehet nálam is:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/021225b/
Hát ez az, amiről beszéltem, hogy nem a szinkrongyűrűk tartják sebességben a váltót:
"A baj a váltó hézagolásával, illetve a szinkronagyat rögzítő rugós elemek, (kapcsoló körmök, illetve feszítő rugóik) kopásából eredő nem megfelelő rögzítéssel lehet!"
Csak "nem tudtam magának kifejezni"  ;) De itt ki van  :clap:
Tehát a kar is kimozdul, vagyis én nem piszkálnám az 5. fokozatot, inkább megnézném, nem túl könnyű-e kivenni 5.-ből a váltót, nem észrevehetően könnyebb-e, mint más fokozatból? Ha igen, az csak megerősíti a fenti hibamagyarázatot. Ha meg nem, az sem zárja ki  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.06 20:18:12 írta vd1234 »