Végeztem némi nyomozást a fórumon, de a lenti problémát nem találtam. Ha mégis szóba került már, mindenkitől elnézést kérek, meg azt, hogy linkeljétek be a vonatkozó hozzászólásokat.
Az autóm (2004, Corolla Wagon) egyike volt az első Corolláknak, amelyek az 1,4-es D-4D-s motort megkapták. Mivel az első két évben intenzíven használtam az autót, ezért az egyik első is volt, aminél előjött az alapjáraton (üresben és sebességben, kinyomott kuplunggal is) hallható súrlódó hang (gázadásra gyorsult az üteme, aztán feljebb a motor hangja valszeg elnyomja).
Ezt először talán 30.000-nél fedeztem fel, és sorra jártam vele a márkaszervizeket 2005-2006-ban. Cseréltek rajta generátorszíjat, sőt turbót is gariban (meg ha már ott voltak, akkor új dugattyúgyűrűket is kapott, mert állítólag ezekre visszahívás is volt), de mindez nem oldotta meg a helyzetet. Végül a Toyota Mayernél kötöttem ki, már 55.000 km-nél, akik röviddel előttem találkoztak először ezzel a hibával, és a láncfeszítő ív cseréjével orvosolták. Nálam is megszüntették a hibát, viszont 70.000 km környékén megint előjött, így a 75.000 km-es szervizt ismét náluk csináltattam, ahol egyben ismét nekiestek a problémának, és immár több minden mást is cseréltek a láncfeszítő íven kívül. Nagyjából 95-100.000 km-ig megint eltűnt a hang, de azóta visszajött.
Tehát a kérdésem tulajdonképpen 2 részből áll:
a. A fentiek ismeretében van-e megbízható és tartós módja a fenti jelenség kijavításának? A Toyota Mayer elmondása szerint a hang károsodást nem okoz a motorban. Én ezt vonatkodva elhiszem, de elég kellemetlen, nem ezt várná az ember egy Toyotától (korábban volt egy 1994-es 1.6-os Corollám az USÁ-ban, de hát az benzines volt).
b. Ha az előbbire megnyugtató igennel lehet felelni, akkor milyen költséggel számoljak? Ha valóban csak kellemetlen hatásról van szó és motorkárosodást nem okoz, akkor valószínűleg van egy olyan összeghatár, amikor inkább elviselem a hangot, semmint mélyen a pénztárcámba kelljen nyúlnom.
Az autó egyébként így 105.000 km-nél is tökéletesen muzsikál, menetteljesítménye és fogyasztása nem változott. Amúgy nem hajtom szét, és vigyázok a turbóra (nagy terhelés után bőségesen engedem alapjáraton lehűlni).
Segítségeteket előre is köszönöm, üdv:
Varga Zsolt
Érd
fortworth@freemail.hu