bottal sem piszkálnék meg egy automatát, ami nem legalább kilenc sebességes...
egyébként ez nem hülyeség, így tényleg nagyságrendileg javítani lehet a fogyasztáson azzal, hogy MINDIG optimális tartományban forog a motor. komolyan mondom, lassan simán rá lehetne kötni egy atkinson-ciklusos sima benzinmotort is egy ilyen váltóra, és nem lenne érezhető, hogy mennyivel gyengébb a "normális" társainál...a dízelekről nem is beszélve, amik így bármlyen sebességnél 1500 körül elforoghatnak...
De a több sebességes váltó bonyolultabb és nehezebb... Azt mondják, hogy egy mai átlagos személyautóba, illetve az általa jellemzően lefedett sebesség-tartományba hat fokozat bőségesen elegendő - afölött már több lehet a hátrány, mint az előny.
Nem tudom... Nem értek hozzá annyira, hogy biztosan ki merjem jelenteni, de szerintem ez már tényleg csak számháború, a konkurencia "überelése" és semmi más.
Kilenc, meg TÍZ fokozat egy utcai személyautóba? Egy F1-es versenyautó meg közben hány sebességes? Áh...