Teljesen jó megoldást találtál - zárt cellás fűtési csőszigetelés (csőhély) - az észlelt túlhűtés kezelésére.
Igen,az elv ua.
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
A hideg motornál a termosztát zárt állapotban van, kiskörön megy a folyadék üzemi hőfokra melegítése. Ilyenkor a hűtőben pang a víz, nemde?
Egyébként Nálad is. A letakarással a motortérbe érkező hideg levegőt gátolod meg, így a blokk nem tudja a hőt leadni. De vajmi köze van a zárt rendszerhez. Szerintem.
De lehet, hogy hibrid rendszer más, ámbátor abban is folyadékhűtéses belsőégésű motor van.
A hybrid rendszernél csak akkor van különbség, ha alacsony sebességgel közlekedünk, és a feltételek adottak a benzinmotor lekapcsolásához. 70Km/h felett (állandóan jár abenzinmotor) a hűtés elve szempontjából nincs különbség. A hybrid rendszernél a motorhűtése mellett figyelni kell az inverter hűtésére is (nálam ez az utóbbi időben max.27C volt).
A hűtőrács takarásánál:
1. kezdetben megőrizzük a motortér és a nagykör számára a kiinduló(garázs) hőjét;
2. a kiskör és a blokk melegszik,a veszteséghő elkezdi tovább melegíteni a motorteret (nálamez az érték téli
mínuszokban is 30-38C. Ennyi lesz a beszívott levegő hőfoka,és ez melegíti a nagykörben lévő vezetékeket
és a hűtőt is.
3. a termosztát nyitási idejére már a nagykörben lévő víz is jelentősen melegebb mint induláskor,
tehát mostanra melegebb a kiskör,a nagykör és a beszívott levegő is;
4. a takarás miatt a hűtő továbbra is lassabban képes a keletkezett motorhő elvezetésére a menetszél
lecsökkentése és a magasabb motortér hőmérséklet miatt. Ebben a fázisban kapcsolom be az
utastérfűtést.
5. a nagyobb hűtése érdekében a légáram fokozásához a hűtő ventilátor bekapcsol .
Eddig a pontig a mostani téli városi közlekedésben nem jutottam el, még motor és utastér előfűtéssel és kb. 90%-os takarással sem (induló 28-35C, 50C-re bemelegedés 100m, 70C-re 2km, üzemi 5km). A motor hűtőfolyadéka 83-87C között ingadozott. Az értékeket az OBD kiolvasáson kívül a fűtéstechnikában használt infra hőmérővel is ellenőriztem. Amennyiben a 90C meghaladja a takarás mértékét csökkenteni fogom,a rendszer terhelésének csökkentésére.
Nem hybrid technikával kombinált benzinmotor esetén nyilván mások az értékek,de a tendencia ugyan ez. A takarás mértékét a használat körülményeinek és a gépjármű sajátosságainak megfelelően, a hűtőfolyadék hőmérsékletének folyamatos ellenőrzésével kell beállítani.
Ez egyébként kb. annyi változtatás, mintha kicsit közelebb vinnénk az autót az egyenlítőhöz. Arról nincs tudomásom,hogy az USA egyes államaiban más méretezésű hűtőrendszerrel szállítanák az autókat, illetve
megtiltanák számukra a nagy távolságú É-D-i utazást.