Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7210646 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41745 Dátum: 2012.12.21 16:58:26 »
Drága, de jó vastag, nem gyűrődik, nem csúszkál, pár hónapja vettem én is (hasonló problémák-okok miatt), tudom ajánlani.
http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/?id=255886
Ez azért nem is olyan olcsó, hiszen csak a felét adják a komplett szetnek.
Képzeljétek volt uj E-10-es Corollám 1992-ben és elraktam emlékbe az első szőnyegeket. Passzolnak az E-15-be :szemez: még a kampójába is be lehet akasztani.

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41746 Dátum: 2012.12.21 17:04:14 »
Ez azért nem is olyan olcsó, hiszen csak a felét adják a komplett szetnek.
Képzeljétek volt uj E-10-es Corollám 1992-ben és elraktam emlékbe az első szőnyegeket. Passzolnak az E-15-be :szemez: még a kampójába is be lehet akasztani.
Drága - írtam is :) -, de legalább jó. :)
"Olcsó húsnak..." - eljátszottam ezt én is a gumiszőnyeggel is meg a lapátokkal is. :P


LOL, erre biztos nem gondoltak, hogy lesz, aki átrakja egyikből a másikba. :D A jelszó: "költséghatékonyság". :)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41747 Dátum: 2012.12.21 17:28:52 »
Igazából vettünk apámmal 1 hónapja tescoban ilyen gumiszőnyeget ami a legtöbb kocsiban van. csak hát kicsit kicsi, meg csúszkál nagyon, meg a vezető oldalon nem is igazán passzol mert az a műanyag vacak amin lábat lehet bal oldalt pihentetni az útba van neki. Utána érdeklődtem ma, 12 valamennyi plusz ugye áfa a gyári szőnyeg. Kicsit sokallom. A praktikerest sem merném kipróbálni habár az se olcsó, de ott a mérettel lehetnek problémák. Majd megmutatom milyen volt korábban, csak az már elszakadt, olyat lenne jó újra venni, igaz szerintem az sem gyári volt de elég széles és súlya is volt meg eleve az alja olyan kiképezésű volt, hogy nem csúszkált.
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41748 Dátum: 2012.12.21 18:05:35 »
... normális gumiszőnyeget akarok venni apámnak karácsonyra az ablaktörlők mellé. :)
Olyan gumiszőnyeget nehezen fogsz találni,ami jó lesz az ablak törlők mellé, nem fog a helyén maradni, csak ha a szélvédőre fogatod a lapáttal, vagy odaragasztod. [rohog]
Ha az E11-é jó az E15-be, akkor érdemes kipróbálni az E15-ét az E11-be. A Rezaw jobb mint a gyári, néhány boltban ki lehet fogni 8e körül 1 garnitúrát. Rendelsz,személyes átvétel, próba ...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41749 Dátum: 2012.12.21 18:40:19 »
Nem érhető el számomora a micila által sorolt könyvek egyike sem, nem is értek hozzá, de nem lehet, hogy igaza van Trotter66-nak? Annyiban legalábbis biztosan, hogy x hőfokig nem kering a hűtőben a víz, a hűtő letakarásával inkább a blokkhoz jutó hideg levegő áramlása van "letiltva". Szóval ha a blokk lenne betakargatva, akkor lenne igaz a dolog és akkor melegedne hamarabb be a motor a takarástól.

Szervusz MFerenc!

Szerintem kering az a folyadék, csak nem a teljes keresztmetszeten. A hűtési regiszter részleges takarásával pedig, a rajta, mint keresztáramú hőcserélőn átáramló hűtő levegő tömegárama lesz korlátozva, ami által természetesen, az általad helyesen említett " a blokkhoz jutó hideg levegő áramlása " is korlátozva lesz. Ne felejtsük el, hogy a motortér alulról nem zárt, így az onnan turbulensen feláramló levegő, szintén hűti a vele érintkező egységeket, így a motort is. A külső levegő hőmérsékletére, és a jármű használatára - totyorgás a dugóban, v. folyamatos haladás a közúton, esetleg a kombinációjuk - Agyarka  véleményem szerint körültekintően alkalmazta a részleges takarást.Figyelemmel arra, amit és ahogyan alkalmazott, a kívánt cél elérése érdekében. :yes: :yes: :yes: Amennyiben a blokk betakarását választanánk, szerintem egy városi totyorgást követően, valóban megfőznénk a motort. :no: :no: 
Nos, te legalább odáig eljutottál, hogy érdeklődtél az általam javasolt szakirodalom iránt.Amennyiben valóban érdekel, személyes üzenetben küldök neked, a vonatkozó irodalomból. Nem járműtechnikai, de Uram bocsá', a fizika egyetemes. Sőt, a világ végéig garanciális! :flowers:   
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41750 Dátum: 2012.12.21 18:42:15 »
CsőhéJ.    ;)
Köszönöm! Igazad van , helytelenül írtam. Legalább idáig eljutottál az olvasásban! :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41751 Dátum: 2012.12.21 18:59:47 »
Teljesen jó megoldást találtál - zárt cellás fűtési csőszigetelés (csőhély) - az észlelt túlhűtés kezelésére.
Igen,az elv ua.  :D
A hideg motornál a termosztát zárt állapotban van, kiskörön megy a folyadék üzemi hőfokra melegítése. Ilyenkor a hűtőben pang a víz, nemde? 

Egyébként Nálad is. A letakarással a motortérbe érkező hideg levegőt gátolod meg, így a blokk nem tudja a hőt leadni. De vajmi köze van a zárt rendszerhez. Szerintem.

De lehet, hogy hibrid rendszer más, ámbátor abban is folyadékhűtéses belsőégésű motor van.
A hybrid rendszernél csak akkor van különbség, ha alacsony sebességgel közlekedünk, és a feltételek adottak a benzinmotor lekapcsolásához. 70Km/h felett (állandóan jár abenzinmotor) a hűtés  elve szempontjából nincs különbség. A hybrid rendszernél a motorhűtése mellett figyelni kell az inverter hűtésére is (nálam ez az utóbbi időben max.27C volt). 

A hűtőrács takarásánál:
1. kezdetben megőrizzük a motortér és a nagykör számára a kiinduló(garázs) hőjét;
2. a kiskör és a blokk melegszik,a veszteséghő elkezdi tovább melegíteni a motorteret (nálamez az érték téli
    mínuszokban is 30-38C. Ennyi lesz a beszívott levegő hőfoka,és ez melegíti a nagykörben lévő vezetékeket
    és a hűtőt is.
3. a termosztát nyitási idejére már a nagykörben lévő víz is jelentősen melegebb mint induláskor,
    tehát mostanra melegebb a kiskör,a nagykör és a beszívott levegő is;
4. a takarás miatt a hűtő továbbra is lassabban képes a keletkezett motorhő elvezetésére a menetszél
    lecsökkentése és a magasabb motortér hőmérséklet miatt. Ebben a fázisban kapcsolom be az
    utastérfűtést.
5. a nagyobb hűtése érdekében a légáram fokozásához a hűtő ventilátor bekapcsol .
Eddig a pontig a mostani téli városi közlekedésben nem jutottam el, még motor és utastér előfűtéssel és kb. 90%-os takarással sem (induló 28-35C, 50C-re bemelegedés 100m, 70C-re 2km, üzemi 5km). A motor hűtőfolyadéka 83-87C között ingadozott. Az értékeket az OBD kiolvasáson kívül a fűtéstechnikában használt infra hőmérővel is ellenőriztem. Amennyiben a 90C meghaladja a takarás mértékét csökkenteni fogom,a rendszer terhelésének csökkentésére.

Nem hybrid technikával kombinált benzinmotor esetén nyilván mások az értékek,de a tendencia ugyan ez. A takarás mértékét a használat körülményeinek és a gépjármű sajátosságainak megfelelően, a hűtőfolyadék hőmérsékletének folyamatos ellenőrzésével kell beállítani.

Ez egyébként kb. annyi változtatás, mintha kicsit közelebb vinnénk az autót az egyenlítőhöz. Arról nincs tudomásom,hogy az USA egyes államaiban más méretezésű hűtőrendszerrel szállítanák az autókat, illetve
megtiltanák számukra a nagy távolságú É-D-i utazást.     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41752 Dátum: 2012.12.21 19:04:04 »
... 
Nos, te legalább odáig eljutottál, hogy érdeklődtél az általam javasolt szakirodalom iránt.Amennyiben valóban érdekel, személyes üzenetben küldök neked, a vonatkozó irodalomból. Nem járműtechnikai, de Uram bocsá', a fizika egyetemes. Sőt, a világ végéig garanciális! :flowers:   
Köszönöm a felajánlást, de mostanában (fizikával egyetemben) annyi egyéb olvasni valóm lenne, hogy a gondolatától rosszul vagyok  :cry:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41753 Dátum: 2012.12.21 19:08:28 »
a motortér alulról nem zárt, így az onnan turbulensen feláramló levegő, szintén hűti a vele érintkező egységeket, így a motort is.
Ezt alátámasztja  az inverter hűtőfolyadékának max 27C-je is.Egyébként az olajteknő,és a nyomatékosztómű gyakorlatilag telibe kapja alulról a levegőt, mert egyáltalán nincs takarva.
Amennyiben a blokk betakarását választanánk, szerintem egy városi totyorgást követően, valóban megfőznénk a motort. :no: :no: 
Maga a blokk beburkolása is költséges és nehezen megvalósítható lenne, a szabályozás pedig megoldhatatlan, vagy nagyon drága. A megfőzéshez még totyorgás sem kellene, csak megfelelő terhelés.-(

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41754 Dátum: 2012.12.21 19:14:12 »
... idáig eljutottál az olvasásban! :flowers:
Trotter topictárs biztosan végigolvasta figyelmesen az írásainkat, csak különbözik a véleménye a mienktől.
Pedig szerinte is lehet finom hangolni, csiszolni a gyári technikán. Ebben a kérdésben viszont a nem kellően tájékozott többséggel ért egyet.
Ez azonban nem baj, ezért beszélgetünk, és közben tanulunk egymástól.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41755 Dátum: 2012.12.21 19:57:45 »
Trotter topictárs biztosan végigolvasta figyelmesen az írásainkat, csak különbözik a véleménye a mienktől.
Pedig szerinte is lehet finom hangolni, csiszolni a gyári technikán. Ebben a kérdésben viszont a nem kellően tájékozott többséggel ért egyet.
Ez azonban nem baj, ezért beszélgetünk, és közben tanulunk egymástól.

Mivel csak a nyelvtanilag helytelen írásmódomra reagált - egyébként jogosan!- ezért írtam az a választ. :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41756 Dátum: 2012.12.21 20:04:09 »
Egyébkén a hozzám hasonló korosan tapasztaltak megerősíthetnek, hogy a Wartburg 353W NDK csodaparipában gyárilag telepítve volt a  fém lamellás takaró zsalu, téli-nyári állítási lehetőséggel. Az állítás egy  a "műszerfalon" elhelyezett kar segítségével történhetett, közbeiktatott merev acélhuzal segítségével! :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41757 Dátum: 2012.12.21 20:12:22 »
A praktikerest sem merném kipróbálni habár az se olcsó, de ott a mérettel lehetnek problémák.
Van több méret, a ráfűzött tájékoztatón ott van, hogy melyik melyik márkájú / típusú autóba jó. Amit vettem, az centire passzol az enyémbe mindkét oldalon. :) Úgy rémlik, hogy láttam E12-höz is méretet. (igaz, minden mérethez talán 1-2 darab volt, szóval ki is kell fogni, hogy legyen épp az ami kell - de most már nem ragozom tovább)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41758 Dátum: 2012.12.21 20:20:47 »
Ezt alátámasztja  az inverter hűtőfolyadékának max 27C-je is.Egyébként az olajteknő,és a nyomatékosztómű gyakorlatilag telibe kapja alulról a levegőt, mert egyáltalán nincs takarva.

Ez is - mármint az üzemi hőfokon történő kenés mihamarabbi elérése - indokolja az átgondolt részleges takarás, vagy a jármű vezetése közben változtatható mértékű teljes takarást. :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41759 Dátum: 2012.12.21 20:37:20 »
Gyárilag nem csak a régi Wartyogón alkalmazták, hanem vmelyik mostani Bömösön is alkalmazzák, természetesen automatizált formában.