Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7210614 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41730 Dátum: 2012.12.21 00:14:14 »
Ezt nem tudom megmondani - láttál már Te is Opel-hőmérőt - mert 90 alatt nincs pontos skálázás, csak 90 és 100 közt részletes. lehet, hogy sokkal kevesebb, mint 90. Viszont városban nem tűnt úgy, hogy kevesebbet enne, persze ott nem volt gond az üzemi hővel.
Igen, előttem van, hogy hogy néz ki a Corsa hőmérője  :yes:

Nézd... ha országúton visszahűl a motor, az biztosan megdobja a fogyasztást. Ez a Corsa, amit árulunk, volt termosztát-hibás... Télen... És akkor észrevehetően többet evett városon kívül (is)... De az mondjuk úgy nézett ki, hogy a mutató visszasüllyedt kb. az utolsó vonalig, és alig volt fűtés. (Haltam meg a Fonyód-Pécs távon... mondjuk, lehetett volna annyi eszem, hogy valamit odategyek a hűtő elé.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41731 Dátum: 2012.12.21 05:46:05 »
music!

Ha műszakilagrendben van az autó, akkor a kartonpapír felesleges. Ugyanis semmivel sem melegszik be előbb a motor, mintha nem lenne ott.
A miért a folyadékhűtés működési elvében keresendő.

A kartonpapír abban az esetben lehet megoldás, ahol nagyon sok rövid utat tesz meg az user, ilyenkor az állásidőben való visszahűlést mérsékli vele az ember fia. (a nem üzemmeleg motor jobban kopik, többet eszik stb.)

Vagyis, ha jó a termosztátod és minden más is OK a kocsin, akkor nincsen értelme, kivéve a fentebb taglalt esetet. Plusz: megfőzheteted a motort, ha nem figyeled a hőmérőt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41732 Dátum: 2012.12.21 07:18:58 »
Ha műszakilagrendben van az autó, akkor a kartonpapír felesleges. Ugyanis semmivel sem melegszik be előbb a motor, mintha nem lenne ott.
3000 km-ert futott autóm a takarás mértékétől függően 25-50%-al gyorsabban melegszik fel. Rendszeresen olvasom ki az OBD-ből az adatokat, most éppen a naplózását próbálom megoldani.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41733 Dátum: 2012.12.21 07:23:19 »
A hőmérsékletről jut eszembe. A legutóbbi corsás fogyim kicsit magasabb lett a korábbiaknál, és elsősorban az országúti résznél tűnt fel. Mint ahogy az is, hogy városon kívül a hőfokjelző a normális kb. 92 helyett olyan 87-88 fokon állt. Létezik, hogy nem volt elég meleg a motor, ezért egy kicsit dúsabb keveréket kapott, és ezért lett magasabb (kb. 1 literrel, tehát 5,4 helyett olyan 6.4) az országúti fogyi?
És érdemes próbálkozni a régi "KGST" módszerrel (kartonpapírt bedug a hűtő elé)?
Nekem a swiftnél volt olyan jelenség, hogy nagy hidegben erős szélnél (-10 alatt, januárban) autópályatempóban csökkent a motor hőmérséklete. Nyilván erősebb volt a menetszél, mint a saját melegedés. Viszont kicsit visszalassítva tolta be a meleget.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41734 Dátum: 2012.12.21 07:25:31 »
A kartonpapír abban az esetben lehet megoldás, ahol nagyon sok rövid utat tesz meg az user, ilyenkor az állásidőben való visszahűlést mérsékli vele az ember fia. (a nem üzemmeleg motor jobban kopik, többet eszik stb.)
Szerintem sem helyes dolog belenyúlni egy jól megtervezett rendszerbe. Mert lehet hogy az egyik oldalon jót teszünk, az máshol esetleg kár okoz.
Még a kispolskinál tanultam meg, amikor általános volt 10 cm-re nyitott géptetővel közlekedni. Hogy menetközben 50-60 felett valóban jó, de lassabb tempónál és álló helyben kifejezetten rossz, mert nem tudja úgy keringetni a levegőt, ahogy azt megtervezték...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41735 Dátum: 2012.12.21 11:09:57 »
3000 km-ert futott autóm a takarás mértékétől függően 25-50%-al gyorsabban melegszik fel. Rendszeresen olvasom ki az OBD-ből az adatokat, most éppen a naplózását próbálom megoldani.


Gondolj bele:  A hideg motornál a termosztát zárt állapotban van, kiskörön megy a folyadék üzemi hőfokra melegítése. Ilyenkor a hűtőben pang a víz, nemde? 

Egyébként Nálad is. A letakarással a motortérbe érkező hideg levegőt gátolod meg, így a blokk nem tudja a hőt leadni. De vajmi köze van a zárt rendszerhez. Szerintem.

De lehet, hogy hibrid rendszer más, ámbátor abban is folyadékhűtéses belsőégésű motor van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41736 Dátum: 2012.12.21 11:23:34 »
Azért egy dologra kíváncsi lennék: ezek a praktikák mennyivel hosszabbítják meg a motor élettartamát. Mert ha mondjuk 530e km helyett csak 500at fog élni, addigra már tuti az 5. gazdit fogja taposni az autó (vagy mi vagyunk azok), ebből 4 nem fogja kartonozni, vagyis a 30e km is csak 5e.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41737 Dátum: 2012.12.21 13:06:01 »
Azért nem rossz teljesitmény egy Swifttől, hogy csak 20 év után kezd rozsdásodni :winkiss:

Hát ja, sajnos ahogy Palaczk is írta a Swift korrózióvédelme messze van a jótól, de azért nem is olyan súlyos. Pl. hasonló korú corsa állítólag jobban rohad, vagy legalábbis veszélyesebb, nehezen javítható helyeken pl. totalcaron olvastam cikket futómű bekötési pontokon.

Az én kocsim 2002-es tehát annyira nem idős. De láttam már ilyen idős autót, sőt, 2003-asat ott, ahol nekem ez a kép készült nagy lyukkal tátongani mindkét oldalt. Szóval ezért mondom hogy ugyanazon típusok között is nagy különbség lehet, gondolom a használat módja miatt, meg hogy garázsban állt-e stb. Én azt hallottam, és úgy is vettem észre, mivel barátomék swiftje 1994-es, hogy a régebbiek jobb minőségűek voltak ilyen téren. És lehet benne valami, mert ő swiftjük se rozsdásabb, mint az enyém. Persze itt megint szempont lehet, hogy állítólag nekik 7-8 évig nem is volt használva télen, később kezdték el, és állítólag akkor kezdődött rajta inkább rozsda, amúgy garázsos autó volt mindig. Mindezek miatt is én azt mondom hogy nem minden az évjárat, ilyen korú autónál fontosabb az, hogy milyet vesz az ember ránézésre, nem pedig azt kell nézni hogy hány éves meg mennyit futott, mert az már mellékes szerintem ilyen korú autónál, az állapota a fontos.


Tök más téma!: corollába gumiszőnyeg!? Van valakinek tippje, hol, milyet érdemes? Vettünk 1 hónapja tescoban, 3ezerért, aztán 1 hétre rá 2ezer volt.. úgyhogy kicsit megszívtuk, de nem is ez a lényeg, hanem elég gagyi, elcsúszik, anyám folyton kirúgja maga alól, meg kicsit kicsi is. Valami normális gumiszőnyeget akarok venni apámnak karácsonyra az ablaktörlők mellé. :)
                                                                                                                                                   

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41738 Dátum: 2012.12.21 13:58:48 »
3000 km-ert futott autóm a takarás mértékétől függően 25-50%-al gyorsabban melegszik fel. Rendszeresen olvasom ki az OBD-ből az adatokat, most éppen a naplózását próbálom megoldani.

Teljesen jó megoldást találtál - zárt cellás fűtési csőszigetelés (csőhély) - az észlelt túlhűtés kezelésére. :otlet: Az "értőknek" javasolt irodalom lehet;
-Hőtan 1-2
- Áramlástan
- Légtechnika :hőcserélők fejezet, kereszáramú hőcserélők rész legalább átolvasása. :yes: :yes: :yes:
 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41739 Dátum: 2012.12.21 15:53:54 »
Igen, előttem van, hogy hogy néz ki a Corsa hőmérője  :yes:
Nézd... ha országúton visszahűl a motor, az biztosan megdobja a fogyasztást. Ez a Corsa, amit árulunk, volt termosztát-hibás... Télen... És akkor észrevehetően többet evett városon kívül (is)... De az mondjuk úgy nézett ki, hogy a mutató visszasüllyedt kb. az utolsó vonalig, és alig volt fűtés. (Haltam meg a Fonyód-Pécs távon... mondjuk, lehetett volna annyi eszem, hogy valamit odategyek a hűtő elé.)
Nem, ennyire nem volt lenn a mutató, ha 90 alatt is ugyanannyit jelentene a skála, akkor 87-88-at mondanék rá. A fűtéssel semmi gond nem volt, és a városi fogyival sem, mert teletank előtt muszáj voltam rátölteni egy kicsit, és kb. 110 km-t ment 8 liter benzinnel, ami most városban teljesen oké. (ezek nem rövid utak voltak).
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41740 Dátum: 2012.12.21 16:35:51 »
Tök más téma!: corollába gumiszőnyeg!? Van valakinek tippje, hol, milyet érdemes? Vettünk 1 hónapja tescoban, 3ezerért, aztán 1 hétre rá 2ezer volt.. úgyhogy kicsit megszívtuk, de nem is ez a lényeg, hanem elég gagyi, elcsúszik, anyám folyton kirúgja maga alól, meg kicsit kicsi is. Valami normális gumiszőnyeget akarok venni apámnak karácsonyra az ablaktörlők mellé. :)
Méretpontos gumiszőnyeg a megoldás. Márkaszervízben 12ezer körül van, de keress rá a neten, vannak cégek akik mindenféle típushoz tudnak méretpontosat adni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41741 Dátum: 2012.12.21 16:36:14 »
Teljesen jó megoldást találtál - zárt cellás fűtési csőszigetelés (csőhély) - az észlelt túlhűtés kezelésére. :otlet: Az "értőknek" javasolt irodalom lehet;
-Hőtan 1-2
- Áramlástan
- Légtechnika :hőcserélők fejezet, kereszáramú hőcserélők rész legalább átolvasása. :yes: :yes: :yes:

CsőhéJ.    ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41742 Dátum: 2012.12.21 16:39:35 »
Teljesen jó megoldást találtál - zárt cellás fűtési csőszigetelés (csőhély) - az észlelt túlhűtés kezelésére. :otlet: Az "értőknek" javasolt irodalom lehet;
-Hőtan 1-2
- Áramlástan
- Légtechnika :hőcserélők fejezet, kereszáramú hőcserélők rész legalább átolvasása. :yes: :yes: :yes:
3000 km-ert futott autóm a takarás mértékétől függően 25-50%-al gyorsabban melegszik fel. Rendszeresen olvasom ki az OBD-ből az adatokat, most éppen a naplózását próbálom megoldani.
Nem érhető el számomora a micila által sorolt könyvek egyike sem, nem is értek hozzá, de nem lehet, hogy igaza van Trotter66-nak? Annyiban legalábbis biztosan, hogy x hőfokig nem kering a hűtőben a víz, a hűtő letakarásával inkább a blokkhoz jutó hideg levegő áramlása van "letiltva". Szóval ha a blokk lenne betakargatva, akkor lenne igaz a dolog és akkor melegedne hamarabb be a motor a takarástól.

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41743 Dátum: 2012.12.21 16:42:15 »
Tök más téma!: corollába gumiszőnyeg!? Van valakinek tippje, hol, milyet érdemes? Vettünk 1 hónapja tescoban, 3ezerért, aztán 1 hétre rá 2ezer volt.. úgyhogy kicsit megszívtuk, de nem is ez a lényeg, hanem elég gagyi, elcsúszik, anyám folyton kirúgja maga alól, meg kicsit kicsi is. Valami normális gumiszőnyeget akarok venni apámnak karácsonyra az ablaktörlők mellé. :)
Drága, de jó vastag, nem gyűrődik, nem csúszkál, pár hónapja vettem én is (hasonló problémák-okok miatt), tudom ajánlani.
http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/?id=255886

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41744 Dátum: 2012.12.21 16:46:35 »
Én a Lild-ben vettem egy szettet, meg nem mondom, mennyiért, ezer féle képpen lehet méretre vágni, időnként kell egy kicsit hátrébb húzni, de jól végzi dolgát.