Na bent van végre a kábel a kocsimban. Két napot bazirgáltuk a két kocsit, egész hét végén legóztunk. Az enyémből ugye kikerült a Cordial CIK122-es a Neutrik dugókkal, és ment a barátom Toledójába. A tápot, meg a hangszórókábeleket már korábban behúzta (itt-ott kis botlásokkal; nem hiszem, hogy örült nekem, amikor közöltem vele, hogy akkor a két hangszórókábel közül az egyiket, amelyiket fordítva húzta be, azt át kéne húzni rendes irányba....
), a GTO szett is ment az ajtóban, úgyhogy kellett az IC kábel, meg ki kellett találni, hol legyen az erősítő és csók.
Az mondjuk hamar kiderült, hogy a Pioneer fej nem marad a kocsiban. Egyrészt generátorzaja volt az egyetlen pár RCA kimeneten (ami sosem volt előtte használva, hiszen újként vette a srác a fejet), másrészt pedig még a nyers kábelekkel, bejáratatlan hangszórókkal is hallatszott, hogy fapados....
Helyette vittem egy amerikai normás Alpine CDA-7939-est, egy európai normás 7939-est, meg azt a 7944-est, amit majdnem én vettem meg pár hónapja, de végül egy ismerősöm vette meg, akinél viszont csak annyit ment, amennyit az én autómban kipróbáltuk (3-4 órát), mert utána összetörte a srác a kocsiját és ezt meg meghirdette. A 7939-esen még mindig átjött egy alig hallható generátorzaj, a 44-esen viszont teljes csend volt. Végül a 7944-es maradt, annak ellenére, hogy a 7939-esek hangja precízebb, szárazabb, sallangmentesebb volt. Hiába, a 7944-hez volt két előlap, amik egy hangyányival jobb állapotban is voltak, mint a régebbi 39-esek. Mind a három fejen látszott, hogy volt gazdájuk - csak a 7944-nek láthatóan kevesebb.
Szub egyelőre nincs, de ha lesz, az is GTO lesz. Tetszett a hangja. Jóval kisebb a felbontása annak a rendszernek, mint az enyémnek, kevésbé pontos, precíz, kisebb a dinamikája is, de a zenéje élvezetes marad. Megkínoztam Dream Theaterrel, ami alatt volt már, hogy komoly, ennél jóval több pénzből és idővel épült rendszer megbicsaklott, de ez élvezetes maradt. Sajnálom, hogy nem jutott eszembe, de kevés hangszerrel rendelkező zenével, meg komolyzenével nem próbálgattam, kíváncsi lettem volna, ott mi a helyzet. Mindegy, legközelebb kipróbálom azt is.
A Toyota természetesen nem adta könnyen magát: először is a megvásárolt 24 méter CLS125-651-es kábel annyira ki lett számolva, hogy kb. egy fél méter maradt, mire mindent összekötöttünk. Azért ment el ennyi kábel, mert elöl a műszerfal környékén már első ránézésre sem volt annyi hely, hogy a két keresztváltó az ajtóból kiszerelve elférjen, úgyhogy a C-oszlop mögötti részen, tulajdonképpen a csomagtartó külső falára egy rezgéscsillapító bitumendarabra lettek felragasztva a váltók, így az ajtó szigetelhető, a váltó meg szükség esetén tuningolható, nem kell lenyúzni a majdani szigetelést, hogy hozzáférjünk, ha bármi van vele....
Aztán a küszöbök most már majd' szétdurrannak, főleg a bal oldalon, ahol a tápkábel mellett immár négy hangszórókábel megy. Nem volt egyszerű elhelyezni őket, már-már azon gondolkodtam, hogy lehet, hogy az IC-kábelt középen kéne vezetni, a hangszórókábeleket meg a jobb oldalon, az IC helyén, de amikor belegondoltam, hogy ahhoz gyakorlatilag ki kéne pakolni a kocsit egy az egyben, elborzadtam és maradtam az eredeti terv mellett. Kíváncsi leszek, beleszól-e a hangba a tápkábel közelsége. Ha igen, mindenképp variálni kell rajta, de ha nem, akkor talán maradhat.
A keresztváltók
természetesen épphogy elfértek a mostani helyükön, igazából úgy látom, kicsit rányomódik a csomagtartó oldalkárpitja, de az eredeti terv szerint lentre, az üregbe nem mertem tenni, mert féltem, hogy ott esetleg télen víz gyűlik össze, és pittyputty lesz. Szerencsére akkora felületű kárpitdarabról van szó, hogy egy pici feszítést elvisel. Opcionálisan ki lehet vágni a kárpit hátára ragasztott textilpaplant, és akkor jobb lenne a helyzet, talán össze sem érne, de igyekszem annyira kevés helyen beavatkozni a gyári megoldásokba, amennyire keveset csak lehet.
És végül az I-re a pontot az tette fel, hogy tegnap este ötkor, amikor már minden össze volt rakva, csak a jobb oldali kesztyűtartó nem, akkor derült ki, hogy annak a négy lemezcsavarja szőrén-szálán eltűnt, és azóta sem lett meg.
Én magam szedtem le a két kezemmel, de ha agyonvernek sem emlékszem, hogy ez a négy csavar hova lett. De mind a négy eltűnt, tehát valami "tuti" helyen vannak, ahol biztosan megtalálom őket....
Az IC-kábelek a Cordial CGK-175-ös kábelből készültek Furutech FP-130-as dugókkal. Ezek viszonylag zökkenőmentesen mentek be a régiek helyére, de ezeknek bőven volt hely, itt nem volt gond...
A fej akksiról való megtáplálására, meg szigetelésre nem jutott idő, azt ha minden igaz, két hét múlva lehet megcsinálni, ha még az idő engedi, vagy sikerül olyan helyet találni...