Mondjuk, azért vannak észérvek is, mert az IS-nek jobb a maximális gyorsulása és a végsebessége is, ugye - és marha jó az értéktartása, ami igencsak észérv a javából. Úgyhogy ha valaki csak keveset autózik (ahogy kis_andras is írta), akkor ez még akár racionális választás is lehet, hosszú távon - vagy legalábbis nem nevezhető kimondottan ésszerűtlen választásnak.
Jó-jó, de Avensis I 2,0 benzinesre mindez igaz (még az értéktartás is, ugyanis az SOKKAL olcsóbb volt annak idején; a Toyoták tudtommal jobban tartják az árukat, mint a Lexusok), és tágasabb, jobban fogyaszt, hasonlóan megbízható, télen nem kell az elektronikára számítani, hogy az úton maradj, valamint nem elhanyagolható módon egy nagyságrenddel ma is olcsóbb. Önmagában nézve vannak érvek az IS200 mellett, de ha melléteszel egy hasonló méretű, teljesítményű és korú, viszonylag megbízható típusú középkategóriást, az észérvek elfogytak.
És akkor még egyszer leírom: ne érts félre, az élvezeti faktor és a klassz dizájn, az átlagosnál szebb motorhang nem igazán észérv. Ennek ellenére piszkosul kéne egy IS200 - de meg sem próbálnám megmagyarázni észérvekkel. Tetszik és kész.
Német import nagyon is játszik, csak kp kell hozzá.
...vagy egy nepper, aki behozza és behitelezi a kocsit. Szerintem minden kisvárosban akad egy, aki ilyesmire hajlandó.