Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684056 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9810 Dátum: 2015.05.07 19:52:59 »
Nincs valami külön vezérlője a klímának, ami "HAT" az ECU-ra, hogy emelje az alapjáratot?  :otlet: :hmmmm:
Esetleg ebben lehet a hiba...
CSak egy ötlet... :hmmmm:

Nincs, semmi külön vezérlő...

Viszont fellazítottam a fojtószelep állás érzékelőt és picit mozdítottam rajta, azonnal elindult a klíma, emeli a fordulatot, ha lámpát fűtést bármit kapcsolok! Úgyhogy biztos azzal lesz a bibi. Kontaktspray nem használt neki, úgyhogy kicsit fordítottam rajta, meghúztam a csavarokat és voilá! Most kicsit magas az alapjárat, de legalább minden működik, úgy érzem cserés lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.07 19:55:52 írta bpm »

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9811 Dátum: 2015.05.07 20:09:49 »
Nincs, semmi külön vezérlő...

Viszont fellazítottam a fojtószelep állás érzékelőt és picit mozdítottam rajta, azonnal elindult a klíma, emeli a fordulatot, ha lámpát fűtést bármit kapcsolok! Úgyhogy biztos azzal lesz a bibi. Kontaktspray nem használt neki, úgyhogy kicsit fordítottam rajta, meghúztam a csavarokat és voilá! Most kicsit magas az alapjárat, de legalább minden működik, úgy érzem cserés lesz.

Van egy kis depresszió érzékelő a tűzfalon jobb oldalt kb  4x4 Cm . Egy vákuum cső és egy kábel megy rá. Ez érzékeli, hogy csökken az alapjárat mert terhelést kapott a motor (pl: világításnál, klímánál, ventilátoroknál, stb.) és emeli az alapjáratot.
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9812 Dátum: 2015.05.08 10:21:30 »
Ez valóban hiányzik, de az enyém angol gyártású, a kábelkötegen sem látok semmit ahova be tudnám kötni. Mondjuk a motor az japán, de minden "díszítés" át lett rakva az angolról... Az angol gyártásúnál mi emeli meg a fordulatszámot?
Üdv! Pedig Flint jól írta, a mágnesszelep hiánya okozhatja a gondot. A Bosch rendszereknél hiányzik ez. Lásd ezt és ezt a hsz-t. Az alapjárat állítás hatása is ezt igazolja.

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9813 Dátum: 2015.05.08 18:00:30 »
Üdv! Pedig Flint jól írta, a mágnesszelep hiánya okozhatja a gondot. A Bosch rendszereknél hiányzik ez. Lásd ezt és ezt a hsz-t. Az alapjárat állítás hatása is ezt igazolja.

Nekem ilyen van https://onedrive.live.com/redir?resid=3f5c868ddc55017!24491&authkey=!AA_frTmhuF_OKgw&v=3&ithint=photo%2cjpg
Az előd
És az utód 4.3l/100Km


bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9815 Dátum: 2015.05.10 15:09:24 »
A MAP sensor az jól működik, viszont a holtpont jeladóm jelalakja messze van a tökéletestől. A vezeték meg volt szakadva, hirtelen nem volt más, így megforrasztottam, de valószínűleg emiatt jelez hibát. Szerintem valami "vész" üzemben megy, így mivel pontos fordulatszámot nem tud, nem is emeli az alapjáratot. Amúgy a 12-es hibakód is emiatt lehet. Nem tudtok valami jó forrást mert a gyári Bosch, ahol láttam több tízezerért tudják rendelni. Esetleg gyári cikkszámot nem tudtok?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9816 Dátum: 2015.05.10 16:48:29 »
Üdv!  bontóban érdeklődj, pl. nyíregyháziban vagy a szentendreiben, esetleg ZéBalázsnál. HA jól értem, japán motorod van, két gyártót is dobott a gép. Újonnan a Denso sokkal olcsóbb.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9817 Dátum: 2015.05.11 08:48:09 »
Üdv!  bontóban érdeklődj, pl. nyíregyháziban vagy a szentendreiben, esetleg ZéBalázsnál. HA jól értem, japán motorod van, két gyártót is dobott a gép. Újonnan a Denso sokkal olcsóbb.

Szia!

Bocs, lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, mert csak gyorsban a telefonomról válaszoltam, most bővebben fogalmazok. A kopogásérzékelőt cseréltem. Rossz volt a szenzor is (semmi jelet nem adott) és a vezeték is szakadt volt valahol, mire eljutott a motorvezérlőig. A motorom valóban japán, de csak a blokk és a hengerfej. A komplett szívótorok maradt az angol, a gyújtás is az angol, kopp szenzor, holtponti jeladó felkerült az angolról (ez a japánon egyáltalán nincs, mert ott a gyújtástól veszi a jelet). Tehát igazából csak mechanikai dolgok japánok, minden elektronika szenzor, kütyü angol Bosch rendszer. A holtpont jeladó, alul a főtengely tárcsa tövében van, emiatt az angolról át kellett az olajszivattyút szerelni. Trehányul volt a vezeték rögzítve, eldörzsölte a szíj, motorcserénél megtört, és forrasztanom kellett. A 12-es hibakód ennek a jeladónak a hibájára utalhat, ha nem tévedek (RPM sensor signal). Találtam közben egy cikkszámot is: 90919-05011

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9818 Dátum: 2015.05.11 20:00:46 »
Sziasztok! Tegnap óta világít a motordiag lámpa, ma kiolvastam a hibakódokat: 12, 25. A 12 Rpm sensor, vagy kopp szenzor, a 25 levegő-benzin keverék túl szegény. A másodikat nem értem mi lehet? Mondjuk injektor, vagy légmennyiségmérő, vagy légszűrő? Amúgy minden rendben a kocsival, alacsony  fordulaton néha picit ránt egyet, mintha kezdődő injektor betegsége lenne. Segítség? A Denso ha jól emlékszem belemegy a sárga bosch helyére?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9819 Dátum: 2015.05.11 23:28:56 »
Sziasztok! Tegnap óta világít a motordiag lámpa, ma kiolvastam a hibakódokat: 12, 25. A 12 Rpm sensor, vagy kopp szenzor, a 25 levegő-benzin keverék túl szegény. A másodikat nem értem mi lehet? Mondjuk injektor, vagy légmennyiségmérő, vagy légszűrő? Amúgy minden rendben a kocsival, alacsony  fordulaton néha picit ránt egyet, mintha kezdődő injektor betegsége lenne. Segítség? A Denso ha jól emlékszem belemegy a sárga bosch helyére?

üdv!

Szegény keverék és kopogás?
Üzemanyag nyomást mérjél!

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9820 Dátum: 2015.05.14 12:38:22 »
Sziasztok! Nemrég megálltam Görcsönyben a Carinámmal és este már nem tudtam vele elindulni. Az önindító meghajtja a motort, de se szikra nincs, se üzemanyag. A gyújtótrafót és az elosztót másik Carinából átrakva kipróbáltuk, de továbbra sem adott szikrát. Valakitől hallottam a holtpont jeladóról, azaz Carinánál a főtengely jeladóról esetleg az lehet a hibás. Kiszereltem, rámértem és 4,5 Mohm-ot mutat, ami gyakorlatilag szakadás. Rendelnék egy újat 43000 Ft-ért, de jó lenne előtte tudni hány ohmnak kellene lennie (nem szeretnék fölöslegesen kiadni ennyi pénzt). Valakinek van-e esetleg más ötlete a kocsi hibájára?
Előzményként még annyit, hogy néha egy-két percre kigyulladt a motordiagnosztika lámpa és a kopogás érzékelő áramkört jelölte meg hibaként. Ilyenkor a kocsin semmi észrevehető (hang, erő) változás nem történt. Magát a kopogás érzékelőt már kicseréltem, de ez a jelenség többször is előfordult.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9821 Dátum: 2015.05.14 23:38:37 »
üdv!

Biztosítékok rendben?
Főként a motortérben levő, akku melletti dobozban található EFI biztosítékot nézd meg!
Angol a paripa? Nem szegénykeverékes és Bosch rendszerű? 1.6?

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9822 Dátum: 2015.05.15 06:36:59 »
A biztosítekok rendben vannak, a reléket is megnéztem. Angol gyártmányú a Carina, de nem a szegénykeverékes fajtából. Úgy néz ki vasárnap kapok egy masik ugyanilyen Carinát és ki tudom próbálni a jeladót.

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9823 Dátum: 2015.05.15 06:37:10 »
A biztosítekok rendben vannak, a reléket is megnéztem. Angol gyártmányú a Carina, de nem a szegénykeverékes fajtából. Úgy néz ki vasárnap kapok egy masik ugyanilyen Carinát és ki tudom próbálni a jeladót.

pálfy csaba

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9824 Dátum: 2015.05.15 11:27:05 »
Tegnap érdekes nap lehetett.Jártam Nagykőrösön(tőlünk cirka 110 km),konkrétan ugyanez,leáll,nincs szikra..akksi saru le-föl után indul,megy.Ma néztem,12-es hibakód.Menet közben néha le-leállt,de hazajött(toyota  :flowers:).Nagy fordulaton ment mint szokott,mint az állat,kis fordulatnál volt gond..Odafele ellenben felhúztam az ablakot,nyűgösen mert erős szél volt,10 perc múlva már nem akart lejönni EGYIK SEM...ja,elment a központi zár is..Mai vizsgálatnál még nem találtam elugrott biztit(nem tudom honnan jön)de folytatom..Ötleteket szívesen fogadok..  :hmmmm: