Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684072 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7830 Dátum: 2012.12.03 12:12:42 »
A feltett videódon még az 1-es hangot lehet hallani?
Prius 2 - a mosolygós autó.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7831 Dátum: 2012.12.03 13:15:24 »
...Én elsőre ezzel próbálkoznék. Mérését nem tudom, azt nem próbáltam, de érdekelne a mikéntje. Hajtókarcsapágy nem is olyan drága, ha esetleg mégis kellene.

Szívótorok meg alapjárati motor pucoláshoz jó a féktisztító, kenőanyagot egyáltalán ne használj. Alapjárati motor leszerelésénél óvatosan, mert a csillagfejű csavarokat nem könnyű megindítani, és ha kirágod, akkor elég nehéz lesz.
Köszi, a héten visszamegyek a garázsba és először is kitakarítom/átnézem a szívórendszert.
A karter levétele is szóba jöhet, ha nem találok semmi újat.

...Főleg meg hogy felülről hallod.
Régen csináltak olyat, hogy a csavarhúzót rátették a motor különböző pontjaira és a fület meg a csavarhúzó végére. Sasolták honnan jön a hang.
Én egy seprűnyelet használtam e célra, de nem igazán találtam pontosan a hang forrását.  :no:
Inkább azt tudtam tisztázni, hogy honnan nem jön: pl. a váltóból, karterből, blokkból, stb...
Ezért is idegenkedem a hajtókarcsapágyas diagnózistól. (aknából is meghallgattam)

Érdekesek lehetnek még ugye a szívórendszer elemei, aztán a kopogásérzékelő szenzort is ki kéne mérni talán. (fogynak a tippek, ehh  :wacko:)
Még a vezérműtengelyek oldalirányú lógása gyanús nekem, megpróbálom azt is megmérni.
Bár nem tudom ez utóbbi mennyit befolyásolhat.

A feltett videódon még az 1-es hangot lehet hallani?
Nem, ez már a "2-es" hang.
Az anno olajcserekor kijött zajt a szelephézagok rendbetételével sikerült legyőzni.
üdv, offday

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7832 Dátum: 2012.12.03 13:56:50 »

Én egy seprűnyelet használtam e célra, de nem igazán találtam pontosan a hang forrását.  :no:
Inkább azt tudtam tisztázni, hogy honnan nem jön: pl. a váltóból, karterből, blokkból, stb...
A fojtószelep házát meg a szívósort kihallgatóztad? Nem függ össze azzal, h gázelvételkor lezár a pillangó szelep, de a gép az szívna piszkosul, egészen addig, amíg az alapjárati megkerülőn nem megy a levegő. Van ott valami elektromos kütyü alul, abban egy mágneses kis henger ami ide-oda tud fordulni. Az nem adhat ilyen zajt?
Prius 2 - a mosolygós autó.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7833 Dátum: 2012.12.03 14:05:03 »
Lehet. Tervezem a takarítását úgyhogy mindenképp át fogom nézni a szívórendszer elemeit.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7834 Dátum: 2012.12.03 17:28:12 »
offday:
Elvileg nincs benne koppszenzor.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7835 Dátum: 2012.12.03 20:22:18 »
offday!

Ma beszéltem egy emberkével, aki látott már egy s mást, kérdeztem a problémád. Elmondtam az általad emlitett dolgokat!

Első tippje a vezérműtengely feszitése volt, hogy elég feszesre felhúztad-e, egybevágtak a furatok, ahol le kell rögziteni a két kereket egymással???
Második, ha az előző stimmel, hogy a dugattyú van "összeesve" az kalimpál. (Dugattyúkat ki kell venni és táblázat alapján megmérni a palástot, mert szemmel nem látni, érezni a helyén!)
A harmadik a dugattyúcsapszeg.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7836 Dátum: 2012.12.03 20:43:00 »
offday!

Ma beszéltem egy emberkével, aki látott már egy s mást, kérdeztem a problémád. Elmondtam az általad emlitett dolgokat!

Első tippje a vezérműtengely feszitése volt, hogy elég feszesre felhúztad-e, egybevágtak a furatok, ahol le kell rögziteni a két kereket egymással???
Második, ha az előző stimmel, hogy a dugattyú van "összeesve" az kalimpál. (Dugattyúkat ki kell venni és táblázat alapján megmérni a palástot, mert szemmel nem látni, érezni a helyén!)
A harmadik a dugattyúcsapszeg.
Nekem is viszonylag kopottak a dugók, de nem csörömpölnek hála Istennek, szerintem itt sem azok csinálják, bár kizárni nem lehet  :hmmmm:
Viszont sajnos egyre inkább érik egy olajteknő-levétel  :surrender:
Vagy egy egyszerű dolog, ami nem esett le még egyikünknél sem  :no:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7837 Dátum: 2012.12.03 22:52:03 »
offday!

Ma beszéltem egy emberkével, aki látott már egy s mást, kérdeztem a problémád. Elmondtam az általad emlitett dolgokat!

Első tippje a vezérműtengely feszitése volt, hogy elég feszesre felhúztad-e, egybevágtak a furatok, ahol le kell rögziteni a két kereket egymással???
Második, ha az előző stimmel, hogy a dugattyú van "összeesve" az kalimpál. (Dugattyúkat ki kell venni és táblázat alapján megmérni a palástot, mert szemmel nem látni, érezni a helyén!)
A harmadik a dugattyúcsapszeg.
Nekem a 4A-GE motorban a szegény keverék miatt végsebességnél kitágult, megszorult, majd összeesett a dugattyú, aztán még jártam vele sokat és kikönyökölt a hajtókar a blokk oldalán. Ilyenkor viszont nem csak motorfék esetében kolompol hanem mindig, ezért azt gondolnám, hogy talán nem ez a probléma. Csapszeg az viszont tényleg esélyes vagy szívócsőnél valami csörgés...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7838 Dátum: 2012.12.04 09:14:21 »
Na hali :)

A héten lehet hogy meg lesz nézve 1-2 Carina(vételre), van valami ami külön figyelmet érdemel? :) Benzines 1.6osok.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7839 Dátum: 2012.12.04 09:20:28 »
...Első tippje a vezérműtengely feszitése volt, hogy elég feszesre felhúztad-e, egybevágtak a furatok, ahol le kell rögziteni a két kereket egymással???
Második, ha az előző stimmel, hogy a dugattyú van "összeesve" az kalimpál. (Dugattyúkat ki kell venni és táblázat alapján megmérni a palástot, mert szemmel nem látni, érezni a helyén!)
A harmadik a dugattyúcsapszeg.
Kösz a konzultációt!
A veztengely feszítése több mint jó, sokat pöcsöltem vele mert rágott is a két kerék.
Gyári új rugó van benne, az előfeszítést pedig nem lehet rosszul összerakni mert egyszerűen nem megy bele másként a szervizcsavar.

Ettől a dugattyús témától frászt kapok...  :wacko:

Ahogy vd1234 is mondja: érik már az a karter levétel és akkor sok dologra fény derülhet.

Előtte azonban a szívórendszer ugrik szét, hátha ott lapul a kis :censored:!
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7840 Dátum: 2012.12.04 16:43:24 »
Rendben, próbáld meg!  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7841 Dátum: 2012.12.04 17:52:25 »
Üdv!

Valaki nem tudja esetleg, hogy 380mm-es rugóösszehúzók kellenek, vagy elég a 250mm-es is?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7842 Dátum: 2012.12.04 19:07:53 »
Üdv!

Valaki nem tudja esetleg, hogy 380mm-es rugóösszehúzók kellenek, vagy elég a 250mm-es is?
Ahogy nézem, 3-4 menet, simán elég lehet a 250mm-es is, még ha kinyílik, akkor is.
De hogy rakom rá a talpak miatt, elég a 2 belső menetre? Vagy valamit rosszul néztem?  :helpsmilie:

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7843 Dátum: 2012.12.04 19:44:27 »
Ahogy nézem, 3-4 menet, simán elég lehet a 250mm-es is, még ha kinyílik, akkor is.
De hogy rakom rá a talpak miatt, elég a 2 belső menetre? Vagy valamit rosszul néztem?  :helpsmilie:
Igen elég a 250-es ,úgyis csak pár menetre lehet felrakni , ahogy írod is.Nem baj, ha nem mindegyik összehuzó áll párhuzamosan a rugó hossztengelyével. Fontos, hogy kb. egyformán , apránként húzd meg és ereszd ki.Leírni bonyolultabb , mint csinálni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7844 Dátum: 2012.12.04 19:45:53 »
Igen elég a 250-es ,úgyis csak pár menetre lehet felrakni , ahogy írod is.Nem baj, ha nem mindegyik összehuzó áll párhuzamosan a rugó hossztengelyével. Fontos, hogy kb. egyformán , apránként húzd meg és ereszd ki.Leírni bonyolultabb , mint csinálni.

Köszi, akkor intézem is  :clap: