Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684347 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6495 Dátum: 2012.01.16 19:43:23 »
sziasztok! olyan problémám ált elő, hogy kicsit nehézkessen kell betenni rükibe a váltót
Én alapból dupla kuplung után kapcsolom a hátramenetet.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6496 Dátum: 2012.01.17 19:39:18 »
A jappó autók váltója rükibe nehezen megy bele. (ha angol gyártású akkor is)
A megoldást leírták már a többiek, én csak egy másik megoldást ajánlok: be valamelyik előremeneti sebességbe, pici kimozdítás, majd ütemesen, de lassan rükibe be.

Remélem kami mestert nem irritálta a rüki szórövidítés.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6497 Dátum: 2012.01.18 09:58:43 »
Dani!
Ha kiakarnád pattintani a szellőző rácsot, mindenképpen használj hajszárítót, melegítsd addig amíg a kezed épp elbírja.

De nem fontos kipattintani. Én bicikli gumibelsőből csináltam bele tömítést. Az elzáró lamelláknak van egy kis nútja az élükön, látható is, hog a vastagsága a széleken megnő. Vonalzóval méregettem, papíron szerkesztgettem, ollóval kivágtam. Nyilván a szerkesztgetés-méregetés az egyik legpepecselőseb dolog, de az volt a szisztémám, hogy a külső méret legyen egy kicsit inkább nagyobb, a belső kivágás meg kisebb rápróbáltam és tán vagy 3x kellett visszaszedni mire jó lett. Kell hozzá egy jó csipesz amivel a lamella kiszedése nélkül rá tudtam húzni a lamellára és belebújtatni abba a kis nútba. Picit szorosra hagytam, ami azt jelenti, hogy 1-1 mrel voltak az oldalak hosszai rövidebbek. A nút mélységét szemre néztem, mivel nem lehet azt jól megmérni, már nem emlékszem, tán 2 mm mély. Arra kell figelni és jól kiméregetni, hogy a lamella is és a csatorna is trapéz alakú, nem téglalap. Valamint arra, hogy a függőleges oldalnál kisebb ráhagyás kell, mert a rés kisebb mint a vízszintes oldalnál (alul és elül). Továbbá, mivel a lap zárásakor ferdén áll, (nem merőlegesen a csatorna keresztmetszetére) nagyobb ráhagyás kell. Ha oldalt viszont túl nagyot hagysz, (ezért is kellett egyszer visszaszedni és korrigálni, a másik a belső méret miatt volt mert túl szűk lett) szorulni fog.
képpel megtámogatom a hozzászólást, a nút 4mm mély.
A légtereő lap kiszedve. Én is azt mondom, hogy többet nem szedem ki, hanem inkább beügyeskedem az új tömítést.

a légcsatorna hátulról. Elég könnyű kipattintani a középkonzolt, a "nemtudommirejó" irattartó lyuknál kell elkezdeni kiszedni, én úgy szoktam, hogy a két hüvelykujjammal kétoldalról belenyúlok, és húzásra kipattan, így lényegesen egyszerűbb a szigetelő cseréje.

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6498 Dátum: 2012.01.18 11:34:48 »
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, mi okozhatja a következő "hiba" jelenséget?
Indítás , motor rendesen indul,majd 2-3 másodperc után dadog picit és leáll.
Következő indítás szintén pöccre indul. de innentől kezdve minden rendben,egyenletesen jár tovább.
Van valakinek valami ötlete?

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6499 Dátum: 2012.01.18 16:17:19 »
Nekem akkor csinál ilyet,ha indításnál túl hamar engedem vissza a gyújtáskulcsot,mielőtt még az összes henger gyújtott volna.Ilyenkor hiába játszok a gázzal,nem tér magához,le kell állítanom és újraindítani.Nálad nem ilyenkor jelentkezik? :otlet:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6500 Dátum: 2012.01.18 16:53:38 »
üdv Sördög!
A gyújtáskulccsal adom a gyújtás a hengereknek?  :?: :?:

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6501 Dátum: 2012.01.18 18:53:22 »
Nekem akkor csinál ilyet,ha indításnál túl hamar engedem vissza a gyújtáskulcsot,mielőtt még az összes henger gyújtott volna.Ilyenkor hiába játszok a gázzal,nem tér magához,le kell állítanom és újraindítani.Nálad nem ilyenkor jelentkezik? :otlet:

Nem tudom, nem próbáltam még ezt a variációt, viszont ha én adok egy pici gázt, életre kel ::)
De nekem csak akkor csinálja, ha két három napig áll,és kizárólag hidegen,és csak első indításnál, másodszorra már nem.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6502 Dátum: 2012.01.18 19:00:54 »
üdv Sördög!
A gyújtáskulccsal adom a gyújtás a hengereknek?  :?: :?:
Igen,és szikrafogóval kapom el a szikrákat :D :clap:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6503 Dátum: 2012.01.18 19:07:17 »
 [rohog] :D :D

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6504 Dátum: 2012.01.18 21:59:16 »
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, mi okozhatja a következő "hiba" jelenséget?
Indítás , motor rendesen indul,majd 2-3 másodperc után dadog picit és leáll.
Következő indítás szintén pöccre indul. de innentől kezdve minden rendben,egyenletesen jár tovább.
Van valakinek valami ötlete?
Tegyél a tankba fél liter denaturált szeszt. Szerintem víz van a rendszeredben. Ha nincs, akkor sem csinálsz bajt ezzel.
Prius 2 - a mosolygós autó.

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6505 Dátum: 2012.01.19 22:14:09 »
Tegyél a tankba fél liter denaturált szeszt. Szerintem víz van a rendszeredben. Ha nincs, akkor sem csinálsz bajt ezzel.

Nem vagyok nagy szakértője a témának, de miért  is jó, ha denaturált szeszt teszek a tankba?
Mit csinál a denaturált szesz a vizzel?
Kérlek magyarázd el.
Minden esetre ki fogom próbálni.
Mennyi benzinhez tegyek mennyit belőle?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6506 Dátum: 2012.01.20 10:54:29 »
Nem vagyok nagy szakértője a témának, de miért  is jó, ha denaturált szeszt teszek a tankba?
Mit csinál a denaturált szesz a vizzel?
Kérlek magyarázd el.
Minden esetre ki fogom próbálni.
Mennyi benzinhez tegyek mennyit belőle?

Ó, hát ez egy régi trükk a fagydugó elkerülése miatt. Még a KGST-érában tanultam és alkalmaztam én is.
Megköti az esetlegesen a tankban lévő vízmolekulákat, így aztán nem tud befagyni sehol sem.  A denszesz meg nem árt a benzinüzemű motornak ilyen csekély mennyiségben.

Egy tankba (50-60 liter)  mehet fél, max. egy liternyi.

Mellesleg nemcsak a tankba volt az jó, hanem az ablakmosóba is. Akkoriban nem volt úri világ, mindenki saját maga keverte a löttyöt télire.  :D

Viszont ennek megfelelően volt szaga, amikor spriccelte az ember.  :whistling: :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6507 Dátum: 2012.01.20 12:26:42 »
Etanol ki tudja váltani a denszeszt? Már csak a szaga miatt is. Gondolok itt a nyári ablakmosó téliessé alakításáról és a tankba töltésről. Gondolom, etil alkohol ez is meg az is.  :hmmmm:
A következő is Toyota lesz.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6508 Dátum: 2012.01.20 12:28:08 »
Etanol ki tudja váltani a denszeszt? Már csak a szaga miatt is. Gondolok itt a nyári ablakmosó téliessé alakításáról és a tankba töltésről. Gondolom, etil alkohol ez is meg az is.  :hmmmm:

Persze, hogy igen.  A denaturált szesz: etanol emberi fogyasztásra alkalmatlanná téve.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6509 Dátum: 2012.01.20 17:58:25 »
Persze, hogy igen.  A denaturált szesz: etanol emberi fogyasztásra alkalmatlanná téve.
Köszönöm!
Az is igaz, hogy az etanol jégoldóként is alkalmazható, vagy valami más anyagot használnak?
A következő is Toyota lesz.